Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@22:44:21 GMT

خسارت ۵۰ درصدی مزارع کشت دیم گندم در مهاباد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۴۹۴۱

خسارت ۵۰ درصدی مزارع کشت دیم گندم در مهاباد

جعفر ایمانیان رئیس اداره جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد گندم دیم شهرستان بر اثر کمبود بارش دچار خسارت شده و با توجه به مشکلات کم آبی ۴ هزار هکتار مزارع زیر کشت آبی هم با تهدید مواجه است.

او با اعلام اینکه امسال ۴۸ هزار و ۳۳۰ هکتار از مزارع زراعی شهرستان مهاباد به کشت گندم دیم و آبی اختصاص یافته، افزود: در کنار خسارات مستقیم خشکسالی که ناشی از کاهش بارندگی است، خشکسالی اثرات غیر مستقیمی مثل بالا آمدن شوری به سطح خاک و افزایش حمله آفات به مزارع گندم نیز در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با اشاره به خشکسالی پیش رو در منطقه و کشور اذعان کرد: ذخیره آب‌های جاری، استفاده بهینه از آب، بهسازی چشمه هـا و قنوات و آبیاری تحت فشار از راه‌های مهم مبارزه با کم آبی است.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی محصولات کشاورزی گندم کاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج خبر خسارت به دو هزار تن گندم این شهرستان در اثر آب‌گرفتگی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، علی علی‌پور، امروز_ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: طی خبری که به نقل از فرماندار شهرستان خنج، روز شنبه پانزدهم اردیبهشت در بخش خبر ساعت ۲۱ شبکه یک صداوسیما پخش شد، متأسفانه خبر انتقال گندم به سیلوهای ذخیره به دلیل اشتباه خبرنگار در تهیه خبر با عنوان آب‌گرفتگی و خسارت به گندم‌های شهرستان خنج منتشر شده است.

وی افزود: در روز شانزدهم اردیبهشت به همراه فرماندار شهرستان خنج و دادستان این شهرستان ضمن حضور در مرکز خرید گندم این شهرستان با بررسی میزان محصول خریداری و ارسال شده، فرماندار شهرستان قویاً خبر ارسالی در خصوص خسارت به دو هزار تن گندم در اثر سیل و آب گرفتگی را تکذیب کرد و انتشار آن را اشتباه خبرنگاری عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج تصریح کرد: در این بازدید مستندات مربوطه به سمع و نظر فرماندار و دادستان شهرستان خنج رسید و مشخص شد از ابتدای سال‌جاری تا تاریخ شانزدهم اردیبهشت میزان شش هزار و ۷۶۹ تن گندم در مرکز خرید خنج خریداری شده است که به مراکز خرید استان فارس و خراسان‌رضوی ارسال شده و میزان گندم باقیمانده این مرکز فقط ۳۶۷ تن که در انبار سرپوشیده نگهداری و در حال بارگیری است.

علی‌پور با بیان اینکه در پی بارش شدید باران و تگرگ و جاری شدن سیلاب در شهرستان خنج، ستاد بحران این شهرستان در محل فرمانداری تشکیل جلسه داده بود، اضافه کرد: طی گزارشات به دست آمده، جاری شدن سیل موجب تلف شدن ۲۵ رأس دام شده است، همچنین بارش باران و تگرگ به جاده‌های بین مزارع، مزارع گندم و جو و باغ‌های مرکبات و نخیلات خساراتی وارد کرد که در این زمینه سه گروه برای بررسی میزان خسارت‌ها به مناطق مختلف بخش‌های مرکزی، محمله و خنج اعزام شده و در حال جمع‌بندی میزان خسارت جهت ارسال به مرکز استان هستیم.

وی ادامه داد: از میزان ۱۳ هزار و ۴۶۹ تن گندم خریداری شده در دو مرکز خرید شهرستان، ۱۳ هزار تن به سیلوهای استان فارس و سایر استان‌ها ارسال شده و میزان اندک باقیمانده در انبارهای سرپوشیده نگهداری و در حال حمل است.

کد خبر 750726

دیگر خبرها

  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • برداشت ۵۰ درصد گندم خوزستان/میزان خسارت بارندگی به اراضی اعلام می‌شود
  • خسارت شدید سیلاب به اراضی گندم روستاهای شهرستان دهلران