Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@04:15:15 GMT

آغاز برداشت خوشه‌های گندم از زمین‌های نیشکر

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۲۹۷۸

آغاز برداشت خوشه‌های گندم از زمین‌های نیشکر

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جعفر آل‌کثیر معاون بهره‌برداری کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به آغاز عملیات برداشت گندم از سطح بیش از ۲ هزار هکتار از مزارع آیش کشت و صنعت‌های هفتگانه گفت: این شرکت در کنار نیشکر به عنوان محصول اصلی و استراتژیک، کشت سایر محصولات استراتژیک از جمله گندم، کلزا و چغندر قند را به ۲ منظور توسعه کشت پایدار از طریق افزایش تنوع زیستی در مزارع شرکت و نیز تامین بخشی از نیاز‌های کشور به این محصولات را در برنامه خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حوزه کشت‌های غیرنیشکری، در سال زراعی جاری علاوه بر کشت گندم، ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار کلزا و همچنین بیش از دویست هکتار چغندرقند در کشت و صنعت‌های تابعه در برنامه‌ی تناوب زراعی قرار گرقته و کشت گردیده اند.

آل‌کثیر اذعان داشت: ۲۰۰ هکتار زمین در کشت و صنعت امام خمینی (ره)، ۵۰۶ هکتار در کشت و صنعت امیرکبیر، ۲۹۲ هکتار در کشت و صنعت میرزا کوچک خان، ۴۶۷ هکتار در کشت و صنعت دعبل خزاعی، ۲۰۰ هکتار در کشت و صنعت سلمان فارسی، ۳۱۰ هکتار در کشت و صنعت فارابی و ۲۸ هکتار در کشت و صنعت دهخدا زیر کشت گندم رفته است.

معاون بهره‌برداری کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه برداشت گندم در اراضی شرکت توسعه نیشکر از ابتدای اردیبهشت ماه شروع شده و محصول آن به مراکز خرید تعاونی‌های روستایی با قیمت مصوب دولت، تحویل می‌گردد، تصریح کرد:  بقایای گیاهی آن نیز جهت تامین خوراک دام و همچنین تهیه کمپوست بعنوان بستر کشت جهت استفاده در پرورش قارچ خوراکی بوسیله پیمانکاران جمع آوری و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 در زراعت‌های غیر نیشکری این شرکت، هیچگونه بقایا سوزانده نمی‌شود و همکاران با علم بر مفید بودن آن برای بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی خاک و نیز کاهش اثرات زیست محیطی، آن‌ها را با ادوات مناسب کشاورزی با خاک مخلوط می‌کنند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت گندم نیشکر و صنایع جانبی هکتار در کشت و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان از کشت در ۳۰ هزار هکتار به ۶۰ هزار هکتار در استان رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین برزگر امروز در حاشیه همایش جهش تولید در دیمزارها، اظهار داشت: تولید گندم به عنوان گسترده‌‍ترین‌ساز و کار اقتصادی بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به مشارکت 40 هزار کشاورز در تولید گندم در استان، عنوان کرد: 10 هزار ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی، 12 هزار تن نهاده‌های کود شیمیایی و بیش از  15 هزار تن بذر در تولید گندم در استان استفاده می‌شود که باعث شده گسترده ترین فعالیت‌های بخش کشاورزی استان را شامل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در دنیا بیش از 60 درصد غذای تولیدی خود را از طریق آب سبز و آب باران کشت می‌کنند، ادامه داد: این مسئله در کشور حدود 20 درصد است.

برزگر با بیان اینکه در برنامه الگوی کشت، جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از سال گذشته در استان شروع شد، افزود: امسال دومین سال جهش تولید در دیمزارها در استان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه سطح کشت از 30 هزار هکتار به 60 هزار هکتار در سال جاری در جهش تولید در دیمزارها رسید، خاطرنشان کرد: خدمات فنی و مهندسی باعث مشارکت بخش کشاورزی و کشاورزان در این طرح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اضافه شدن 65 دستگاه کشاورزی به ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی استان، اظهار کرد: تنوع بذری غلات دیم و تخفیفات بیمه‌ای از دیگر ثمرات این طرح در استان بود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش