Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@04:06:25 GMT

فیروزجا نامزد اصلی قهرمانی شطرنج در جهان است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۵۱۵۸

فیروزجا نامزد اصلی قهرمانی شطرنج در جهان است

مرد شماره یک شطرنج جهان می‌گوید که به احتمال بسیار زیاد، علیرضا فیروزجا نامزد اصلی قهرمانی شطرنج جهان در آینده است.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مگنوس کارلسن نروژی مرد شماره یک شطرنج جهان در جدیدترین اظهار نظر خود در مورد علیرضا فیروزجا گفت: همه موافق هستند که علیرضا فیروزجا محتمل‌ترین نامزد برای قهرمانی شطرنج جهان در آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این ستاره نروژی ادامه داد: فیروزجا کاندیدای اصلی قهرمانی جهان در آینده بوده چرا که شانس او از تمام شطرنج بازان زیر ۲۰ سال برای کسب این عنوان بیش‌تر است.

همواره رقابت‌های علیرضا فیروزجا و مگنوس کارلسن مورد توجه رسانه‌ها و شطرنج‌بازان مطرح جهان است. حضور فیروزجا به عنوان نفر اول جوانان شطرنج جهان و کارلسن به عنوان نفر اول شطرنج کلاسیک دنیا در یک تورنمنت به جذابیت‌های آن رقابت می‌افزاید.

 

بیش از این نیز کارلسن درباره فیروزجا اظهار نظر جالبی انجام داده بود. نفر اول شطرنج جهان درباره نابغه ایرانی شطرنج گفته بود که فیروزجا قصد دارد که یک بازیکن بسیار، بسیار خوب برای یک مدت طولانی شود برای همین به نظر می‌رسد که تلاش خود را انجام می‌دهد.

 

او هم‌چنین گفته بود که انتظار رقابت‌های بیش‌تری با فیروزجا دارد و علاقه دارد که چالش‌های بیش‌تری با نابغه شطرنج ایران داشته باشد. 

باتوجه به سن کم فیروزجا بسیاری از اهالی شطرنج او را قهرمان جهان بعد از مگنوس کارلسن می‌دانند. نفر اول جهان بارها اعتراف کرده بود که علیرضا می‌تواند جای او را بگیرد. 

 

لازم به ذکر است که باتوجه به آنلاین شدن رقابت‌های شطرنج، کارلسن و فیروزجا بارها مقابل یکدیگر قرار گرفتند و کارلسن بردهای بیش‌تری را به نام خود زده است اما بازهم اهالی و متخصصان شطرنج معتقداند که فیرزوجا در چهار سال آینده می‌تواند به مرد شماره یک شطرنج جهان تبدیل شود.

علیرضا فیروزجا شطرنج

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: علیرضا فیروزجا شطرنج علیرضا فیروزجا شطرنج جهان نفر اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا

پرونده رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲ غرب آسیا در بخش دختران با قهرمانی تیم ایران بسته شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، رقابت‌های تنیس کمتر از 12سال غرب آسیا که از سوم اردیبهشت ماه به میزبانی اردن آغاز شده بود با قهرمانی تیم دختران کشورمان همراه شد.

لاوین حکیمی، شایلین ظفریکایی و سوگند عالیشاهی با هدایت هنگامه عزیزی در این مسابقات حضور داشتند، دختران کشورمان با برتری مقابل تنیسورهایی از کشورهای اردن، لبنان، سوریه و بحرین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دادند تا یک‌بار دیگر این عنوان به تنیسورهای نوجوان کشورمان برسد.

تیم پسران کشورمان نیز در دیداری حساس برابر عربستان به میدان رفته که تکلیف برنده این بازی در دیدار دونفره مشخص خواهد شد. برنده این رقابت به فینال غرب آسیا صعود می کند. سرپرستی تیم اعزامی کشورمان بر عهده سیدرضا کافی رئیس هیئت تنیس خراسان شمالی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش علیرضا بیرانوند به قهرمانی تیم ملی فوتسال + عکس
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • قهرمانی جهان: والیبال ایران فینالیست شد
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های غرب آسیا
  • قهرمانی ایران در کشتی فرنگی بین المللی جام تختی
  • پایان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با معرفی نفرات برتر
  • ایران قهرمان رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی شد
  • قهرمانی دختران تنیس ایران در غرب آسیا
  • قهرمانی دختران تنیس در رقابت‌های کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا