Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:59:49 GMT

دلیل دست بر نداشتن بن سلمان از کشتار مسلمانان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۵۲۶۸

دلیل دست بر نداشتن بن سلمان از کشتار مسلمانان

در سال‌های گذشته بارها گزارش‌های مختلفی از گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه درباره کشتار مردم مسلمان این کشورها منتشر شده که در بسیاری از آنها به استفاده تروریست‌ها از مواد مخدر و قرص‌های روانگردان برای ارتکاب جنایاتشان تاکید شده است.

با روی کار آمدن "محمد بن سلمان" به عنوان وزیر دفاع عراق در سال ۲۰۱۵ و پس از آن ولیعهد شدن وی و آغاز تهاجم ائتلاف عربی - آمریکایی به سرگردگی عربستان به یمن آن هم به دلیل واهی بازگرداندن "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، کارشناسان و تحلیل‌گران مسایل منطقه را به دلیل شروع آغاز جنگ با شک و تردید مواجه کرد تا این که رسانه‌های مختلف و برخی از وابستگان به دربار سعودی پرده از این راز برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ویکی‌لیکس سعودی" دیروز (دوشنبه) در گزارشی به نقل از منابع مطلع فاش کرد که ولیعهد عربستان مواد مخدر مصرف می‌کند و به کوکائین اعتیاد دارد.

به گزارش این سایت و به نقل از توییت جدید حساب کاربری "العهد الجدید"، آمده است، «بن سلمان، ولیعهد عربستان به مواد مخدر اعتیاد داشته و مصرف کوکائین را نیز شروع کرده است».

العهد الجدید افزود: «مصرف این ماده از سوی ولیعهد سعودی آشکارا بر رفتارهای وی تاثیر گذاشته به طوری‌که بن سلمان مردم گریز شده و قبل از مصرف کوکائین در هیچ دیداری حاضر نمی‌شود».

این حساب کاربری برای اثبات اطلاعات خود خواستار توجه و زیر نظر گرفتن حرکت‌های دست و صورت بن‌سلمان در هر گفت ‌وگو یا دیدار از سوی همگان شده است.

شبکه تلویزیونی "الاباء" عراق نیز در شهریور ماه سال ۱۳۹۷ در گزارشی به نقل از فعالان شبکه مجازی اعلام کرده بود که «محمد بن سلمان به مواد روانگردان و مخدر معتاد شده است».

 این شبکه تلویزیونی خبر داده بود که بن‌ سلمان را می‌توان در حال حاضر یک فرد معتاد به مواد مخدر توصیف کرد.

در ادامه این گزارش آمده بود که «این خبر چندان هم جدید نیست و مجتهد، فعال مشهور توییتری هم در ژوئن ۲۰۱۵ اعلام کرده بود که محمد بن‌ سلمان در زمان‌هایی دچار وضعیتی غیرطبیعی می‌شود که احتمالا به دلیل مصرف مشروبات الکلی یا مواد مخدر است». در یکی از اخبار منتشر شده از شرایط نامتعادل بن‌ سلمان هم آمده است که او در حالی که در شرایط طبیعی قرار نداشت، در جمع تعداد زیادی از افراد گفت: «پول دولت مال من است و من این حق را دارم که هر کاری دلم خواست با آن بکنم، هر کسی هم که اعتراض کند سرنوشتی جز سرکوب نخواهد داشت».

البته اعتیاد به مواد مخدر در بین آل سعود فقط مربوط به بن سلمان نیست و برخی دیگر از این خاندان سلطنتی را نیز شامل می‌شود. در بحبوحه اقدام بن سلمان و پدرش در عزل "محمد بن نایف" از ولیعهدی عربستان در سال ۲۰۱۷، رویترز خبر داده بود که عزل بن نایف به دلیل اعتیاد وی به قرص‌های روانگردان و کوکائین بوده است.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه در دربار سعودی خبر داده بود که محمد بن نایف ۵۷ ساله از دوره «ملک عبدالله» معتاد شده و به بهانه وجود ترکش‌هایی از سوء قصد نافرجام به وی در سال ۲۰۰۹، حاضر به ترک اعتیاد هم نشده بود.

سال ۱۳۹۸ نیز یک نویسنده معروف آمریکایی فاش کرد که ولیعهد عربستان معتاد به کوکائین و بازیهای ویدئویی است.

"مایکل ولف" با افشای این مطلب در کتاب خود با عنوان "محاصره ... ترامپ زیر آتش" نوشت: بن سلمان معتاد به مواد مخدر است و دولت آمریکا نیز از این امر باخبر است.

منابع این کتاب از ۱۵۰ منبع مستند است که ولف شخصا با آنها مصاحبه کرده و این کتاب را در دوره خود پرفروشترین کتاب در نیویورک کرد.

در حالی که منابع مختلف عربی – غربی از اعتیاد بن سلمان و برخی دیگر از خاندان سعودی به مواد مخدر و قرص‌های روانگردان تاکید دارند، چند روز پیش منابع سعودی به یکباره ادعا کردند که در محموله‌های میوه و سبزی صادارتی لبنان به عربستان قرص‌های روانگردان کشف کرده‌اند و به همین دلیل ورود میوه و سبزی به عربستان از مبدا لبنان را فعلا ممنوع اعلام کرده‌اند.

کارشناسان و تحلیلگران مسایل منطقه معتقدند که اگر به فرض محال این ادعای سعودی‌ها صحت داشته باشد، باید دید که این قرص‌ها برای کدامیک از مقامات سعودی ارسال شده و یا این که مقامات سعودی بازهم در حالت غیرطبیعی و پس از استفاده از قرص‌های روانگردان این ادعا را مطرح کرده‌اند یا خیر؟.

برچسب‌ها یمن سوریه مواد مخدر محمد بن ‌سلمان عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یمن سوریه مواد مخدر یمن سوریه مواد مخدر محمد بن سلمان عراق اخبار کنکور قرص های روانگردان مواد مخدر بن سلمان محمد بن قرص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کلان شهر مشهد و جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش خبر داد. - اخبار استانها -

سردار احمد نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد در تشریح جزئیات اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی گفت: در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته های مردمی طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد عملیاتی شد.

وی افزود: در این طرح پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری های سطح شهرستان 32 خرده فروش را  شناسایی و دستگیر کردند.

سردار نگهبان تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش از 5 کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، 11 باب واحد کسب پلمب و 8 دستگاه موتورسیکلت و 6 دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می شد توقیف و روانه پارکینگ شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: در همین راستا 254 نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب نیز در پاتوق های مواد مخدر سطح شهر مشهد جمع آوری و به مراکز بازپروری منتقل شدند و زیر نظر کارشناسان برای بهبودی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به استمرار طرح های پاکسازی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان و خرده فروشان مواد افیونی موضوع را سریع از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش دهند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد