Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین مزرعه گل محمدی با هدف استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه و درآمدزایی و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان در مرکز رفسنجان دانشگاه پیام نور احداث شد.

فاز اول نخستین مزرعه تحقیقاتی کاشت و تولید گل محمدی در مرکز رفسنجان با هدف استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه و درآمدزایی و کارآفرینی برای فارغ التحصیلان احداث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرابی در مراسم احداث مزرعه تحقیقاتی گل محمدی با اشاره به اهداف دانشگاه در حوزه توانمند سازی و ایجاد روحیه کارآفرینی و درآمدزایی و با توجه به مسأله کم آبی در مناطق جنوبی ایران، گفت طرح توجیهی کشت گل محمدی که گیاهی بسیار مقاوم به کم‌آبی بوده و در خاک‌های با بافت متوسط، سنگین، سنگلاخی و سنگریزه‌دار به راحتی می‌روید، تهیه شده و پس از انجام مقدمات لازم عملیات اجرایی فاز اول آن با کاشت حدود ۲۰۰ بوته گل، گلخانه‌ای آغاز شده است.

رئیس مرکز رفسنجان از توسعه این طرح پس از تکمیل طرح تحقیقاتی و بالا بردن سطح زیر کشت در زمینی به مساحت حدود ۱۰۰۰۰ متر مربع در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

لازم به ذکر است مصرف گلاب این نوع گل در ایران و کشورهای همسایه رایج است و در کشورهای اروپایی از اسانس گل محمدی در صنعت عطرسازی، صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی، صنایع دارویی و تهیه کیک و شیرینی‌جات و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.

کد خبر 5199138 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور گل محمدی گلاب گیری آزمون دکتری تخصصی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان وام دانشجویی ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی کنکور دوره دکتری آموزش پزشکی انتخابات 1400 دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب رشته دانشگاه های ایران گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سال 1992، نخستین پیامک یا SMS (مخفف سرویس پیام کوتاه) ارسال شد. متن آن پیام ساده بود: «کریسمس مبارک.» این رویداد تاریخی آغاز یک انقلاب ارتباطی بود که در نهایت نحوه تعامل مردم از طریق تلفن همراه را تغییر داد. فرستنده، نیل پاپورث (Neil Papworth)، مهندس بریتانیایی، پیام را از طریق کامپیوتر به تلفن همراه در شبکه Vodafone ارسال کرد.

پیامک به سرعت تبدیل به روشی محبوب و راحت برای ارسال پیام‌های کوتاه مردم به یکدیگر شد. ابتدا پیامک دارای محدودیت 160 کاراکتری در ازای هر پیام بود. این مسئله باعث شد به تدریج ایموجی‌ها و کلمات اختصاری رایج شود مبادا متن پیام از محدوده لغات فراتر رود. با گذشت زمان پیامک تکامل پیدا کرد و پیام‌های عکس، پیام‌های طولانی‌تر و حتی پیام‌های چندرسانه‌ای را دربر گرفت و نحوه ارتباط مردم با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه را تغییر داد.

امروزه با وجود ظهور اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی فوری مانند واتس‌اپ و تلگرام و... که مبتنی بر اینترنت هستند، پیامک همچنان یک ابزار ارتباطی پرکاربرد تلقی می‌شود و میلیاردها پیامک ردوبدل‌شده در روز، همچنان نقش مهمی در برقراری ارتباط با دوستان، خانواده و همکاران و همچنین دریافت اعلان‌های مهم در زمینه شغلی و خدماتی ایفا می‌کند.

***

11  حقیقت جالب در مورد پیامک‌ها عبارتند از

 

پژوهش‌ها نشان می‌دهد میانگین زمان پاسخگویی به یک پیام متنی 90 ثانیه است در حالی که میانگین زمان پاسخگویی به یک ایمیل 90 دقیقه است.

 

نخستین پیامک از فردی به فرد دیگر بین مردم عادی سال 1993 در انگلستان ارسال شد.

نرخ باز شدن پیامک‌های ارسالی 98 درصد است در مقایسه با نرخ باز شدن ایمیل‌ها که 20 درصد است!

 

اصطلاح «پیام متنی» نخستین بار در سال 1985 مطرح شد.

پیامک‌ها برای ارسال از طریق کانال‌های سیگنالی مورد استفاده در تماس‌های تلفنی طراحی شده است. پیامک در ابتدا به عنوان بخشی از استانداردهای GSM (سیستم جهانی ارتباطات سیار) طراحی شد.

 

نخستین گوشی تلفن با قابلیت ارسال پیامک نوکیا 2010 بود که در سال 1994 عرضه شد.

سالانه حدود 8.3 تریلیون پیامک در سراسر جهان ارسال می‌شود!

 

نخستین سرویس بانکداری مبتنی بر پیامک در سال 1999 توسط MobileOne در سنگاپور راه اندازی شد.

پیامک تقریباً توسط همه تلفن‌های همراه جهان پشتیبانی می‌شود که آن را به شکل یک رسانه قابل اتکای ارتباطی جهانی تبدیل کرده است.

سال 1996 خودرویی در جهان توسط شرکت BMW تولید شد که دارای قابلیت ارسال پیامک بود.

با وجود روش‌های مختلف احراز هویت، پیامک همچنان به عنوان شاخص اصلی احراز هویت دو مرحله‌ای برای افزایش امنیت استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه