Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@05:29:58 GMT

سئو کلاه سفید: دوستی با موتور جست و جوی گوگل

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۸۶۱۰

سئو کلاه سفید: دوستی با موتور جست و جوی گوگل

سئو کلاه سفید برای کسانی که وارد حوزه سئو می‌شوند یا مدتی است که به عنوان متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند، نامی آشنا و پرکاربرد می‌باشد. سئو کلاه سفید به سئو نویس کمک می‌کند تا در تولید محتوا، مانند گوگل، رضایت کاربر و نیازهای او در اولویت کار قرار بگیرد و چنانچه هدف از سئو نویس در تولید محتوا فقط کسب جایگاه در نتایج گوگل برای کاربرانش باشد، این امر جز دوری از اهداف گوگل را برای او به همراه نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا در این گزارش سعی شده است تا مخاطبین و کاربران عزیز را با سئو کلاه سفید به عنوان عاملی برای دوستی با موتور جست و جوی گوگل آشنا نموده و به چگونگی دست‌یابی به تولید محتوای برتر و معرفی بک لینک به عنوان دو عامل مهم جهت کمک به بهینه سازی سایت خواهیم پرداخت. پس تا پایان گزارش ما را همراهی نمایید.

معرفی سئو

سئو (SEO) به معنی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجوگر و به عبارت دقیق‌تر به معنی کنترل و تغییر نتایج گوگل می‌باشد و می‌توان گفت به کمک آن هنگامی که کلمه یا عبارتی را در گوگل سرچ می‌کنید، به یک سری نتایج دسترسی پیدا خواهید نمود. در این بین اگر ساختار و محتوای سایت برای گوگل قابل درک بود‌، می‌توان با یک سری تکنیک‌‎ها و بهینه‌سازی‌ها کاری کرد که با جستجوی یک عبارت خاص، سایت مورد نظر در نتایج جستجو در صفحه اول و جزو چند سایت برتر بالای صفحه قابل مشاهده باشد. در واقع می‌توان گفت که تکینک‌های سئو بر نحوه نمایش نتایج در گوگل تاثیرگذار است.

در این بین تکنیک‌های سئو کلاه سفید، شیوه‎ای برای کنترل برخی نتایج در موتورهای جستجو می‌باشد. چون سئو می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی اهداف تجاری یک شرکت داشته باشد.

معرفی سئو کلاه سفید:

باید گفت که روش‌ها و تکنیک‌های بسیاری برای سئو و بهینه‌سازی موتورهای جست و جو وجود دارد؛ از جمله این روش‌ها  سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه و ... می‌باشند. در این بین به آن دسته از روش‌هایی که کاملا متناسب با قوانین و الگوریتم‌های گوگل باشد، سئو کلاه سفید یا White Hat Seo و به ان روش‌ها که کاملا غیرقانونی و نقطه مقابل الگوریتم و قوانین گوگل باشد، سئو کلاه سیاه گفته می‌شود.

وب سایت وب وان سئو کلاه سفید را این گونه تعریف می کند:

در این روش ما می‌دانیم که اگر محتوای خوب بنویسیم یا بهتر بگوییم محتوای سبز بنویسیم، که برای همیشه مفید و قابل استفاده باشد (چراکه موتورهای جستجو عاشق محتواهای تازه هستند) و اگر محتوای ما غیر کپی باشد و همین امر را مرتباً ادامه دهیم می‌توانیم با پیاده سازی تکنیک‌های اولیه سئو، روی وبسایت خود جایگاه‌های بالاتری در موتور جستجوی گوگل دست یابیم و کاربران زیادی را به سمت خود جذب نماییم. تکنیک‌های کلاه سفید به ما مسیر مشخص شفاف و هدفمندی را ارائه می‌دهند که با استفاده از آنها می‌توانیم مطمئن شویم که در صورتی که آن عوامل را ادامه دهیم می‌توانیم در نتایج جستجو رتبه بالاتری را به خود اختصاص دهیم.

سئو کلاه سفید شامل بهترین و بی‌ضررترین روش‌ها برای سئو سایت می‌باشد و در طولانی مدت بهترین نتیجه را به صاحبان کسب و کارهای آنلاین ارائه می‌دهد و شامل همه روش‌هایی است که هیچ گونه خلل و مشکلی در سایت ایجاد ننموده و در نتیجه سبب قرار گرفتن سایت در جست و جوهای گوگل در صفحه اول می‌شود و این در حالی است که هیچ کدام از این روش‌ها خلاف قوانین سئو نیز نمی‌باشد. در واقع این اصطلاح به روش صحیح و اخلاقی برای بهینه‌سازی سایت اشاره دارد که با سه معیار زیر مطابقت می‌کند:

1- دنبال کردن دستورالعمل‌های موتورهای جستجو

2- داشتن تمرکز خاص بر روی بازدید کنندگان سایت

3- زمان‌بر بودن این روش نسبت به روش کلاه سیاه

در نهایت می‌توان گفت که استراتژی سئو کلاه سفید سایت را در معرض خطر جریمه گوگل قرار نمی‌دهد و یک رویداد مفید بلند مدت می‌باشد. اما در این بین برای رسیدن به اهداف استراتژی سئو کلاه سفید باید تولید محتوا را نیز جدی گرفت. زیرا محتوای مناسب سبب جذب مشتری‌های فراوان به سمت خود شده و مخاطبان را درگیر مطالب سایت نموده  و باعث لذت بردن آن‌ها می‌شود و در نهایت می‌تواند باعث افزایش بازدید کنندگان جدیدی به سایت شده و درآمدی برای شرکت نیز به همراه داشته باشد. در واقع تولید محتوا، عمل نهایی بازاریابی می‌باشد و با آن، اطلاعات رایگان و مفیدی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد که می‌تواند سبب جذب مشتریان بالقوه شود و مشتریان موجود را از طریق تعامل با کیفیت، حفظ نماید.

تولید یک محتوای ارزشمند نیاز به برنامه ریزی و استراتژی مناسب همچون انتخاب اهداف محتوا، ممیزی کردن و پروموت کردن محتوا و ... دارد. برای تولید محتوای مناسب همراه با رعایت قوانین سئو کلاه سفید برای سایت خود می‌توانید به سایت وب‌ وان مراجعه نموده و با مطالب بیشتری در این زمینه مواجه شوید.

یکی دیگر از عناصر مهم در سئو، بک لینک می‌باشد که در زیر به توضیاتی در این زمینه خواهیم پرداخت:.

معرفی بک لینک

بک لینک به معنی لینکی است که از سایت دیگر به سایت مورد نظر داده می‌شود.

گوگل برای بالا آوردن سایت در نتیجه جستجوهای کلمات کلیدی که در محتوای سایت‌ها به کمک قوانین سئو کلاه سفید نوشته شده است، سایت‌هایی را بالاتر نشان می‌دهد که از اعتبار بیشتری برخوردار باشند. مهمترین روش سنجش اعتبار گوگل، تعداد بک لینک به آن سایت از سایت‌های معتبر می‌باشد.

به زبان ساده، هنگامی‌که یک وب‌سایت به یک وب‌سایت دیگر لینک می‌دهد، یک «بک لینک» یا لینک «ورودی» ساخته شده است که باعث ورود کاربران از سایت دیگر به سایت مورد نظر می‌شود. در واقع می‌توان گفت که بک لینک یکی از عناصر مهم در سئو محسوب می‌شود.

وجود بک لینک در یک وبسایت معتبر باعث می‌شود که گوگل این لینک را به عنوان رأی اعتماد مدیر وب به سایت مزبور در نظر بگیرد و هرچه تعداد چنین لینک‌هایی برای یک سایت بیشتر باشد، ارزش و اعتبار آن در نزد گوگل بیشتر خواهد بود. اما باید نکته‌ مهمی را متذکر شد و آن این است که باید توجه داشته باشید که «کیفیت» در اینجا مهمترین مساله است و این یعنی اینکه همه لینک‌ها ارزش یکسانی ندارند. در واقع، دریافت چند بک لینک باکیفیت از منابع مناسب از هزاران بک لینک از سمت وب‌سایت‌های اسپم بهتر خواهد بود.

در این بین مشخصات یک بک لینک باکیفیت می‌تواند شامل لینک فالو بودن، قرار داده شدن در میان محتوای سایت منبع و کاملا طبیعی جلوه دادن متن لینک ‎باشد. سایت منبع نیز باید دارای مشخصات و ویژگی‌هایی همچون مرتبط بودن با محتوای لینک و داشتن اعتبار بالا باشد.

در ادامه باید متذکر شد که بهینه‌سازی سایت‌ها به کمک سئو کلاه سفید و تولید محتوای مناسب در کنار رعایت قوانین گوگل و همچنین ایجاد بک لینک مناسب، همه روش‌های تخصصی است که فقط از عهده متخصصان اهل فن در حیطه سئو نویسی برمی‌آید که شرکت اینترنتی وب وان با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه طراحی سایت و تجارت الکترونیک در کنار بکارگیری نیروهای متخصص، در تحقق آنچه که یک وب سایت کامل و بدون نقص در زمینه‌های یاد شده نیاز دارد را برآورده نموده و این در حالی است که همواره سعی دارد در کنار ارائه کیفیتی مثال زدنی هزینه‌ها را تا حد ممکن در حداقل نگه‌دارد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان دعای مجیر دعای روز چهاردهم رمضان سعید لیلاز سئو کلاه سفید وب وان گوگل بک لینک ماه رمضان دعای مجیر دعای روز چهاردهم رمضان سعید لیلاز موتورهای جستجو سئو کلاه سفید موتورهای جست تولید محتوا توان گفت بهینه سازی تکنیک ها وب سایت بک لینک سایت ها روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی

سرهنگ اکبر محمدجعفری گفت: در موضوع واریز سود سهام عدالت به حساب شهروندان و بحث کالابرگ و موارد این چنینی سوءاستفاده‌هایی از طرف مجرمین و کلاهبرداران سایبری صورت می‌گیرد و پیامک جعلی ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نکونام: سر ما کلاه گذاشتند/ قهرمان لیگ برتر هفته آخر مشخص می شود
  • کلید اولیه سؤالات کنکور 1403 + لینک سایت sanjesh.org
  • داداش کلاه یادت نره 
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com