Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از قرار داشتن استان در وضعیت پرخطر کرونا خبر داد و گفت: تا حدی آمار ابتلا ثابت شده ولی به معنی بهبود روند یا تغییر خاصی نیست و از یک آمار یک یا ۲ روزه نمی‌توان تحلیل دقیقی داشت. - اخبار استانها -

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به وضعیت کرونا در استان، اظهار داشت: همچنان شاهد وضعیت پرخطر کرونا در شهرستان‌های استان هستیم و تغییر رنگ قرمز پر رنگ اصفهان به قرمز کم رنگ چیزی را عوض نمی‌کند و کماکان در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این یکی دو روز اخیر تا حدودی سرعت افزایش ابتلا به کووید 19 تغییر کرده و می‌توان گفت: آمار ثابت شده ولی به معنی بهبود روند یا تغییر خاصی نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه موارد بستری بیماران کرونایی در حد خودش ثابت شده، گفت: هر چه از زمان بیماری بگذرد به مرور ابتدا  موارد ابتلا، سپس موارد حاد و در نهایت آمار فوت افزایش پیدا می‌کند و طی این مدت افزایش ابتلا را داشتیم و طبق پیش‌بینی منتظر افزایش موارد حاد و فوت بودیم که متاسفانه به مرحله‌ای رسیدیم که هم بیماران حاد و هم فوتی‌های کرونایی رو به افزایش است.

وی ادامه داد: از آمار یک یا دو روزه نمی‌توان برداشت و تحلیل دقیقی نسبت به وضعیت بیماری کرونا در استان داشت بلکه باید منتظر ماند تا بتوانیم یک گزارش دقیق ارائه بدهیم.

نجیمی بر اساس اعلام گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موارد ابتلاء، ترخیص و فوت کووید 19 در 22 شهرستان استان در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه، اظهار داشت: کل موارد نمونه‌گیری شده 3811 مورد بود که 1603 مورد آن مثبت اعلام شد.

پرسه کرونا در میان ازدحام صف‌های نانوایی و حلیم فروشی‌های خراسان جنوبی/کانون جدی کرونا را دریابیدیکه تازی کرونا در کردستان هر روز بیشتر از دیروز؛ میزان مبتلایان و فوتی‌ها باز هم افزایش یافت/مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنندآمار کرونا در ایران| فوت 462 نفر در 24 ساعت گذشته

وی با اشاره به آمار مجموع بستری‌ها، تصریح کرد: در حال حاضر 2398 بیمار کرونایی بستری هستند که 357 بیمار جدید بستری و 303 بیمار نیز مرخص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: متاسفانه 390 بیمار بد حال در آی‌سی‌یو تحت درمان هستند و 44 خانواده نیز داغدار بیماران مبتلا به کرونا شدند.

انتهای پیام/166/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند

بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

به گزارش تسنیم، وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

دیگر خبرها

  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • عکس| تصویر حسن شکوهی، بازیگر قدیمی، روی تخت بیمارستان/تغییر چهره عجیب همبازی مهران مدیری
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد