Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:45:33 GMT

بهره مندی ۳هزار نفر از خدمات مرکز نیکوکاری بشری

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۲۹۷۸۰

بهره مندی ۳هزار نفر از خدمات مرکز نیکوکاری بشری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام محمد دهقانی در نشست خبری که در مرکز نیکوکاری بشری برگزار شد، به فعالیت های این مجموعه اشاره و اظهار کرد: این مجموعه با رسالت طلبگی و با اهداف بلند مدتی مانند توسعه مبانی نظری انفاق، آموزش خیرین، ابداء و اجرا و معرفی یک الگوی جامع برای خدمت رسانی اداره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرکز علمی فرهنگی و نیکوکاری بشری در روزهای پایانی سال ۹۷ با مجوزکمیته امداد امام خمینی(ره) کار خود را با هدف یاری رساندن به نیازمندان در زمینه های گوناگون آغاز کرد،گفت: این مجموعه اهداف پژوهشی و علمی را دنبال می کند و همچنین بررسی مسائل مختلف و آشکار شدن نقاط قوت و ضعف نهادهای خیریه را در دستور کار دارد و پس از جمع آوری و تحلیل مشکلات و نقاط قوت و ضعف به جامعه خیرین ارجاع داده می شود.

مدیر مرکز علمی فرهنگی و نیکوکاری بشری در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اینکه از مهمترین مشکلاتی که در بحث امور خیریه با آن مواجه هستیم این است که خیرین نمی دانند چگونه باید در امور خیر هزینه کنند، گفت: خیرین باید به گونه ای نیت کنند بتوانند منفعت عام را به دنبال داشته باشد.

وی، بحث عوامل گسترده احتیاجات زنان سرپرست خانوار و ثبت آن در مباحث پژوهشی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: در این راستا باید مسائل کیفی و کمی مورد توجه قرار بگیرد.

دهقانی با تاکید براینکه در استان قم با وجود مذهبی بودن تا کنون نظریه منسجمی در خصوص مسائل فقهی انفاق ارائه نشده است، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ بخشی از مبانی قابل ارائه را داشته باشیم.

وی دیگر اقدامات در بحث اجرایی را بحث خدمت رسانی در مقابل نیازمندان دانست و گفت: این مجموعه در مقابل نیازمندان خدمت کاری به صورت مددکاری اسلامی انجام می دهد.

دهقانی با تاکید بر اینکه خدمت به نیازمندان به عنوان رسالت اصلی مجموعه محسوب می شود، تصریح کرد: اما توجه به این نکته ضروری است که رفع نیاز مالی مددجویان سبب بی نیازی نمی‌شود بلکه باید کلیه نیازهای مددجو اعم از بیماری، معیشت و نیازهای فرهنگی در معرض آسیب، ترمیم شود.

وی با تاکید براینکه در این موسسه به نیازمندان از جمله زنان سرپرست خانوار، اتباع، آسیب دیدگان از بیماری کرونا و سالخوردگان خدمات ارائه می شود، گفت: براساس خدماتی که در قالب طرح مددکاری اسلامی ارائه شده تا کنون ۳ هزار نیازمند زیرپوشش قرار گرفته و حداقل یک بار از خدمات این مجموعه بهره مند شدند.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵

منبع: فارس

کلیدواژه: قم نیکوکاری بشری دهقانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۲۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز در بازدید از روند اجرای پروژه ساختمان مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران شهرداری دستورات لازم جهت تسریع در اجرای این پروژه را صادر کرد.

یعقوب هوشیار روز یکشنبه در بازدید میدانی از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه اظهار کرد: این پروژه با هدف بهبود خدمت‌رسانی در امر ترافیک و مدیریت بحران کلانشهر تبریز در حال احداث است و با اتمام آن شاهد خدمات مطلوبی در این امر خواهیم بود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی شرکت عمران و توسعه آذربایجان به عنوان مجری طرح و همراهی شهرداری منطقه ۱ به عنوان کارفرما در این پروژه، دستورات لازم برای رفع موانع، تسریع و بهره‌برداری این پروژه را صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه با زیربنای ۷۰۰۰ مترمربع در ۵ طبقه سازه‌ای با هدف دستیابی به مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران شهری در سطح استانداردهای مدرن روز در حال احداث است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، به گفته شهردار تبریز پروژه ساختمان مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران شهرداری با تمام توان و با تکیه بر تخصص مهندسان و عوامل فنی و عمرانی شرکت توسعه و عمران آذربایجان در حال اجرا بوده و بر اساس زمان‌بندی ارائه شده پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت