Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@01:47:03 GMT

افتتاح مجتمع سنگبری برلیان در شهرستان نی ریز

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۰۳۸۱

افتتاح مجتمع سنگبری برلیان در شهرستان نی ریز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در مراسم افتتاح مجتمع سنگبری برلیان، با بیان اینکه موفقیت‌های اقتصادی کشور نتیجه مسئولیت پذیری، بینش عمیق و تلاش مستمر صنعتگران و تولید کنندگان بخش خصوصی است، اظهارداشت: وظیفه بخش دولتی این است که بستر فعالیت هرچه بیشتر فعالان بخش خصوصی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را مطرح کردند، افزود: با برنامه‌های خوبی که برای تحقق این شعار در حال تدوین است، امیدواریم بخش‌های دولتی و خصوصی به تکالیف خود عمل کنند و در پایان سال همه سربلند باشیم.

او با اشاره به این که در سال ۹۲ نرخ بیکاری استان فارس بین ۱۶.۵ تا ۱۶.۹ توسط مرکز آمار ایران و مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام شده بود، افزود: هم اکنون نرخ بیکاری استان بین هفت تا هشت درصد است.

استاندار فارس ادامه داد: در سال ۹۲ این استان رتبه ۲۵ تا ۲۷ را در زمینه بیکاری در سطح کشور داشت و امروز از نظر کاهش نرخ بیکاری رتبه اول را در اختیار دارد که نتیجه فعالیت همه فعالان و صنعتگران و هماهنگی همه دستگاه‌ها است.

استاندار فارس با بیان این که باید از خام فروشی معادن پرهیز کرده و به سمت فرآوری برویم، گفت: توسعه صنایع معدنی موجب تولید ارزش افزوده و ثروت برای استان و شهرستان نی ریز خواهد شد و رفاه را برای مردم خونگرم و پرتلاش این منطقه که همواره در خدمت نظام و کشور بوده اند به ارمغان خواهد آورد.

رحیمی با اشاره به این که روز به روز اشتغال ما در بخش صنعت در حال افزایش است ضمن تشکر از صنعتگران و فعالان اقتصادی شهرستان نی ریز، اظهارداشت: همچنین خدمات و فعالیت‌های خوبی در زمینه ابعاد دیگر مانند کشاورزی و خدمات صورت گرفته است.

استاندار فارس ادامه داد: با توجه به محدودیت آب در این منطقه باید به سمت کشاورزی دانش بنیان و کشت محصولات کم آب بر برویم تا ضمن حفظ ارزش افزوده، حفظ منابع تجدیدناپذیر و محیط زیست، شاهد حفظ اشتغال نیز باشیم.

مجتمع برلیان نی ریز با میزان سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۶۳ نفر محصولاتی از قبیل انواع سنگ مرمریت (به صورت تایل و اسلب) را با ظرفیت ۱۶ هزار تن در سال تولید می‌کند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس شهرستان نی ریز نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای طرح اضطراری برای حل مشکل بی‌آبی ۲۸ روستای سیلزده مجتمع بندینی زرآباد خبر داد و افزود: ناوگان آبرسانی سیار در سطح این شهرستان فعال است.

علیرضا قاسمی امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در بازدید از مناطق سیل زده اظهارکرد: سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و طوفان بی‌سابقه‌ باعث آسیب‌های بسیار زیادی به تأسیسات آب شد، به طوری‌که ۲۹۵ روستا و ۶ شهر سیستان و بلوچستان دچار بی‌آبی شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ شهرستان سیستان و بلوچستان به دلیل تشدید بارش‌ها در محاصره سیل قرار گرفتند، افزود: در روستاهایی که امکان تردد وجود داشت و سیلاب در محل جاری نبود، نسبت به رفع فوری خسارت‌ها و برقراری آب در شبکه روستاها و شهرهای درگیر اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به آسیب خط اصلی مجتمع ۲۸ روستایی بندینی در شهرستان زرآباد بیان کرد: با توجه به جاری بودن آب در محل شکستگی خط انتقال اصلی مجتمع، برای رفع فوری مشکل بی‌آبی مردم اجرای ‌طرح موقت و اضطراری در دستورکار آبفا قرار گرفت که اکنون در حال اجراست.

وی از فعالیت تانکرهای آبرسانی سیار در زرآباد خبر داد و گفت: آب آشامیدنی مردم از طریق ناوگان آبرسانی سیار در حال تأمین است تا آسیب‌های وارده ترمیم و آب پایدار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده