Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده به رغم نقش بن سلمان در پرونده قتل جمال خاشقجی،روزنامه نگار منتقد سعودی به کار با عربستان و ولیعهد این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با "CNN" که روز سه شنبه منتشر شد گفت: "وقتی صحبت از مساله جمال خاشقجی و قتل فجیع وی می‌شود ، فکر می کنم آنچه دیدم این بود که ایالات متحده با انتشار گزارشی موافقت کرد که مثل روز روشن نقش مقامات عربستان و ولیعهد این کشور در این پرونده را نشان ‌می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این به خودی خود مهم است؛ چرا که موافقت ایالات متحده با انتشار این گزارش نشانگر مسائل بسیاری است گرچه محتوای گزارش قبلا هم ذکر شده بود. ما همچنین در این پرونده ممنوعیت ورود برخی مقامات به آمریکا را اعمال کردیم. "

وی ادامه داد ، " علاوه بر این قبلا در مورد اینکه باید چگونه درباره راه‌های پیشرفت منافع و ارزش‌های خود به موثرترین شکل، فکر کنیم ، صحبت کردیم. خواه این را دوست داشته باشیم یا نه ، ما باید به کار با عربستان که هنوز در بسیاری از مسائل با ما شریک است ادامه دهیم .از جمله مسائلی که ما تلاش می‌کنیم آن را انجام دهیم ، همانطور که خودتان می‌دانید پایان دادن به جنگ در یمن است. "

وی افزود: "به نظر می‌رسد که ولیعهد در آینده، مدت طولانی زمامدار عربستان خواهد بود و ما باید با رهبرانی در سراسر جهان همکاری کنیم که گاهی رفتار کرده‌اند که ما مخالف آنها هستیم یا بعضاً آنها را مذموم می‌دانیم. اما ما این کار را برای منافع و ارزش‌های خود انجام می‌دهیم. "

در تاریخ ۲۶ فوریه ، دفتر اداره اطلاعات ملی آمریکا گزارشی را که حدود دو سال پیش درباره جزئیات ترور خاشقجی تهیه شده بود، منتشر کرد که در آن گفته شده بود بن سلمان شخصاً این عملیات را تأیید کرده است.

پس از انتشار این گزارش دولت جو بایدن اعلام کرد که در روابط با آمریکا بازنگری کرده و ممنوعیت ورود به آمریکا را برای برخی مسئولان در این پرونده وضع کرد که بن سلمان از آن مستثنی شده بود؛ مساله‌ای که انتقادات زیادی را به دنبال داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایالات متحده جمال خاشقجی آنتونی بلینکن عربستان بن سلمان بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

بلینکن در ادامه این سخنان افزود: تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

گفتنی است چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

بیست‌وچهارم آوریل گذشته نیز «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا قانون کمک به هم‌پیمانان ایالات متحده را امضا کرد تا به این ترتیب آخرین مانع قانونی تداوم ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین بر طرف شود.

کد خبر 6096239

دیگر خبرها

  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد