Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- شانزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشور‌های عضو ائتلاف اوپک‌پلاس سه‌شنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه در بیانیه‌ای بر اهمیت ادامه تلاش‌ها برای حفظ توازن بازار نفت تأکید کرد.

 شانزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) دیروز به ریاست عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی و همکاری الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه به‌صورت کنفرانس تلفنی برگزار شد و با انتشار بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست بر تأثیر مثبت توافقنامه همکاری در حمایت از توازن دوباره بازار جهانی نفت تأکید شد. این نتایج با تصمیم‌های تاریخی دهمین نشست (فوق‌العاده) اوپک و غیر اوپک در 12 آوریل 2020 برای تعدیل روند رو به کاهش تولید کل نفت خام و تصمیم‌های بعدی آن همسو بوده است.

اعضا با تأکید بر روند مداوم بهبود اقتصاد جهانی با پشتیبانی بی‌سابقه حمایت‌های پولی و مالی یادآور شدند که انتظار می‌رود سرعت روند بهبود در نیمه دوم امسال افزایش یابد.

با این حال، وزیران ائتلاف اوپک پلاس تأکید کردند که موارد ابتلا به ویروس کرونا، با وجود ادامه واکسیناسیون در تعدادی از کشور‌ها در حال افزایش است و تجدید حیات این ویروس می‌تواند بهبود اقتصادی و تقاضای نفت را مختل کند.

در این نشست گزارش ماهانه تهیه‌شده توسط کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک، از جمله داده‌های مربوط به تولید نفت خام این ائتلاف در مارس 2021 بررسی و از عملکرد مثبت کشور‌های شرکت‌کننده قدردانی شد. مجموع پایبندی این ائتلاف به توافق کاهش تولید در مارس 2021، 115 درصد بود که این روند بیانگر ادامه پایبندی بالای کشور‌های شرکت‌کننده است.

در ادامه از کشور‌هایی که در مارس 2021 فراتر از انتظار عمل کردند و به مقدار یک میلیون و 230 هزار بشکه در روز فراتر از توافق تولید خود را کاهش دادند، قدردانی شد. این در حالی است که بعضی از کشور‌های شرکت‌کننده همچنان نتوانسته‌اند حداقل انتظار برای پایبندی 100 درصدی را برآورده کنند و تولید بیش از سهمیه خود در این توافق را جبران کنند.

در این نشست اشاره شد که کشور‌های شرکت‌کننده متعهد شده‌اند تا پایان مهلت جبران تخطی خود یعنی تا پایان سپتامبر 2021 افزون بر پایبندی کامل به سهمیه تولید، تخطی از سهمیه خود را نیز جبران کنند، همچنین بر اهمیت تسریع در تلاش‌های این ائتلاف برای بازگرداندن سریع تعادل به بازار تأکید و به همه کشور‌های شرکت‌کننده یادآوری شد که با توجه به شرایط نامشخص بازار هوشیارانه و با انعطاف برخورد کنند.

کاهش تولید داوطلبانه عربستان (به مقدار یک میلیون بشکه در روز) در آوریل 2021 و بازگشت تدریجی این مقدار در ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه 2021، با توجه به تردید‌های موجود در زمینه سرعت بهبود تقاضای نفت از موارد اشاره‌شده در شانزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس بود.

در این نشست با اشاره به کاهش ذخیره‌سازی‌های تجاری کشور‌های عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD) اعلام شد که این ذخیره‌سازی‌ها در ماه مارس 14 میلیون و 400 هزار بشکه در روز افزایش یافته و همچنان 77 میلیون و 400 هزار بالاتر از میانگین 2019-2015 بوده است.

با توجه به شرایط اشاره شده، وزیران این ائتلاف تصمیم گرفتند تسهیل کاهش تولید مشخص‌شده در پانزدهمین نشست وزیران اوپک و غیراوپک را ادامه دهند.

در پایان مقرر شد سی‌امین نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک (JMMC) و هفدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس یکم ژوئن 2021 (11 خرداد) برگزار شود.

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کشور های شرکت کننده کاهش تولید اوپک پلاس کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از کاهش نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۲ در استان خبر داد. - اخبار استانها -

میثم مداحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره راهکارهای تحقق شعار سال و افزایش تولید با مشارکت مردمی، اظهار داشت: یکی از راهکارهای ما برای حقوق شعار سال، توسعه تشکلات است و در این راستا در ابتدای سال با مجموعه تشکلات، مجموعه کانون کارآفرینی که از نخبگان حوزه کارآفرینی هستند و همچنین مراکز چهارگانه مشاوره کارآفرینی جلسه‌ای را برگزار کردیم.

وی افزود: تشکلات از دل مردم هستند و در آن جلسه قرار شد مطالبات و راهکار‌هایشان را استخراج و به ما اعلام کنند تا بتوانیم در جهش تولید گام موثری برداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره ضرورت تنظیم روابط کار، خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم دعوای و مراجع حل اختلاف را ساماندهی و فرآیندها را اصلاح کنیم به شکلی که منجر به کاهش زمان رسیدگی شود، باعث خواهد شد که مجموعه کار و تولید که از دو رکن اساسی کارفرما و کارگر تشکیل شده، کنترل به حواشی بپردازند و می‌توانند در زمینه جهش تولید کمک مؤثرتری انجام دهد و این دو راهکاری است که برای جهش تولید برنامه‌ریزی شده و انشالله محقق خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات انجام شده در زمینه گزارش بهداشت در جامعه کارگری استان اشاره کرده و گفت: بر اساس قانون کار یکی از رسالت‌های ما حفظ و صیانت از نیروی کار است و بر همین اساس ما توسعه ایستگاه‌های بهگر، خانه‌های بهداشت کارگری در واحدهای صنعتی را داشتیم.

مداحی در ادامه گفت: خوشبختانه سال گذشته در ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری و ایستگاه‌های بهگر رشد 300 درصدی داشتیم که می‌تواند پایش سلامت کارگران هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی را در پی داشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور گسترش بهداشت در جامعه کارگری انتخاب کارفرمای سلامت‌محور را داشتیم که ان‌شالله در جشنواره امتنان امسال از آنها تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنانش درباره نرخ بیکاری استان در سال گذشته گفت: هنوز مرکز آمار سرجمع نرخ بیکاری کلیه فصول را اعلام نکرده و ما نرخ بیکاری را به صورت فصل به فصل داریم اما آنچه که مشخص است نرخ بیکاری در سال 1402 تک‌رقمی بوده و این امر موجب افتخار است.

وی ادامه داد: بیش از 10 سال است که رخ بیکاری ما دو رقمی بود اما سال گذشته این نرخ تک رقمی و کاهش بود.

مداحی تاکید کرد: ما بر اساس زیست‌بوم ملی اشتغال برنامه‌ریزی انجام دادیم تا روند کاهشی نرخ بیکاری در سال جاری ادامه داشته باشد؛ زیست‌بوم ملی اشتغال 10 مولفه در مباحث آموزش، تامین مالی و غیره دارد و ما از این طریق برای کاهش نرخ بیکاری در حال تلاش هستیم و امیدواریم که همه دستگاه‌های اجرایی با تعهداتی که دارند، بتوانند این مهم را ادامه دهند.

انتهای پیام/170/.

دیگر خبرها

  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟