Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، تولید در پسکرانه بنادر را یک فعالیت اقتصادی درخشان برای کشور دانست و گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بنادر نباید معطل شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلام سرور نوتی زهی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و اقداماتی که باید در راستای افزایش هرچه بیشتر تولید و فعالیت‌های ارزش افزوده در پسکرانه بنادر ایران انجام شود، اظهار داشت: تمامی کشورهای توسعه یافته دنیا که از ظرفیت بندری برخوردار هستند، فعالیت‌های تولیدی و ارزش افزوده‌ای خود را به پسکرانه بنادر منتقل کرده‌اند چراکه اینگونه هزینه حمل و نقل و زمان برای صادرات کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت برای تبدیل پسکرانه بنادر به محلی برای فعالیت‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، ارزش افزوده‌ای و خدماتی هستیم تا از سوی دولت‌های متوالی دنبال شود و صادرات از محلی نزدیک به بندر در دستورکار قرار گیرد.

فعالیت های تولیدی، صنعتی و معدنی در پسکرانه بنادر حمایت شود

نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه باید فعالیت اقتصادی برای بخش خصوصی در پسکرانه بنادر سودآور و دارای توجیه اقتصادی باشد، عنوان کرد: اگر بتوانیم در نزدیکی بنادر فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای در مورد کالاها را در دستورکار قرار دهیم و اینگونه از صادرات مواد خام به ویژه در حوزه معدنی پرهیز کنیم می‌توانیم با فراوری کالا و ایجاد ارزش افزوده بیشتر، درآمد خود را افزایش دهیم.

نوتی زهی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر نباید معطل شود، گفت: باید فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و معدنی در پسکرانه بنادر حمایت شود و برای صدور مجوزهای لازم، از کاغذبازی و طولانی شدن فرایندهای اداری جلوگیری به عمل آید تا با کوتاه و تسهیل شدن مسیر فعالیت اقتصادی به منظور فعالیت بخش خصوصی در پسکرانه بنادر، شاهد تسریع و تحقق این امر باشیم.

اعمال تخفیف برای سرمایه گذاران پسکرانه بنادر

وی با اشاره به ضرورت حذف قوانین دست و پا گیر در راستای فعالیت‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، ارزش افزوده‌ای، خدماتی و...در پسکرانه بنادر به منظور تشویق فعالان بخش خصوصی، اظهار داشت: این نوع فعالیت اقتصادی در پسکرانه بنادر حرکت بسیار ارزشمندی تلقی می‌شود که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه باید از ظرفیت پسکرانه بنادر باید در حوزه تولید، صادرات و صادرات مجدد به خوبی استفاده کرد، گفت: لحاظ تخفیف ویژه برای کسانی که در پسکرانه بنادر قصد فعالیت اقتصادی دارند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید توسط دولت مدنظر قرار گیرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پسکرانه بنادر ایران بخش خصوصی در پسکرانه بنادر فعالیت های تولیدی فعالیت اقتصادی ارزش افزوده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر انجام شد. زنان نخستین تربیت کننده جامعه به شمار می‌روند و در دولت سیزدهم برای اولین بار کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: فعالیت کارآفرینان که به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند جای بسی خرسندی دارد. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری از دیگر موفق‌های دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم و برای شناخت. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بوده که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

مرتضوی با اشاره به شعار سال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم مساله امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

وی اضافه کرد: جهش تولید یعنی حرکت خارق‌العاده که نیاز به کوشش دارد. ما به عنوان کارگزار نظام باید تلاش کنیم برای فعالیت بخش خصوصی بسترسازی کنیم و موانع تولید رفع شود. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

وزیر کار در پایان عنوان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم است اگر تولید با همراهی مردم باشد بسیاری از مفاسد پاک می‌شود زیرا سرمایه برای بخش خصوصی بوده که افراد با انگیزه بیشتر فعالیت خواهند داشت.

کد خبر 6090858 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است