Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت: صلاحیت ۴۴.۲ درصد از داوطلبانی که برای حضور در انتخابات شوراهای شهرستان شیراز ثبت‌نام کرده بودند، از سوی هیئت‌های اجرایی و نظارت، احراز نشده است.

محمدرضا امیری چهارشنبه ٨ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: از بین کل داوطلبانی که برای حضور در انتخابات شوراها در شهرستان شیراز ثبت نام کرده بودند، صلاحیت ۵۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد از سوی هیئت اجرایی احراز شده و مابقی احراز نشده است.

امیری با بیان اینکه در مجموع ٧٧٦ داوطلب در شهرستان شیراز برای شوراها ثبت نام نهایی کرده بودند، گفت: از این تعداد ۱۶ نفر انصراف دادند و از ۷۶۰ نفر باقیمانده، صلاحیت ۴۲۴ نفر توسط هیئت‌های اجرایی و نظارت احراز نشده است.

فرماندار شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: ۸۵ نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده زن و ۳۳۹ نفر مرد هستند.همچنین ۳۴ نفر از داوطلبان رد صلاحیت شده زن و ۳۰۲ نفر مرد هستند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با بیان اینکه هیات نظارت نتیجه صلاحیت داوطلبان را روز گذشته طبق مهلت قانونی به فرمانداری اعلام کرد، گفت: از امروز نتیجه صلاحیت داوطلبان با توجه به شرایط کرونایی بر اساس حروف الفبا با مراجعه حضوری افراد اعلام می‌شود.

امیری اضافه کرد: براساس ماده ٥٣ قانون داوطلبان رد صلاحیت شده در روستاها می‌توانند به هیات نظارت شهرستان شکایت و داوطلبان شهرها می‌توانند به هیات نظارت استان شکایت کنند.

او اعلام کرد که داوطلبان رد صلاحیت شده در شیراز می‌توانند برای ثبت شکایت خود به آدرس بلوار سیبویه، خیابان حسینی، میدان آستانه، مجتمع تجاری بین الحرمین، واحد ١٢ مراجعه کنند.

فرماندار شیراز با بیان اینکه هیات نظارت فرصت ١٠ روزه برای رسیدگی به شکایات داوطلبان دارد، گفت: برای دواطلبان شهرهای بالای ٢٠٠ هزار نفر قانون مشخص کرده که اگر هیات نظارت استان داوطلبی را رد صلاحیت کند، داوطلب رد صلاحیت شده می‌تواند مراتب شکایت خود را به هیات مرکزی نظارت در تهران نیز اعلام کند.

امیری خاطرنشان کرد: ۱۷ خرداد نتیجه نهایی از طریق هیات نظارت مرکزی اعلام و به مدت ٣ روز باید منتشر شود و از ٢٠ خرداد به مدت ٧ روز تبلیغات داوطلبان آغاز می‌شود.

به گفته او، ۶۲۹ داوطلب در کلانشهر شیراز در انتخابات شوراهای ششم ثبت‌نام کردند که ۵۲۵ نفر مرد و ۱۰۴ نفر زن بوده است.از مجموع داوطلبان این کلانشهر ۵۷.۲ درصد از آنها تایید شده‌اند./ ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهرستان شیراز رد صلاحیت شده هیات نظارت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران

تهران- رییس ستاد انتخابات استان تهران از آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران و ورامین خبر داد و گفت: داوطلبان برای تبلیغ یک هفته فرصت دارند.

سید عباس جوهری، صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از آغاز تبلیغات نامزد‌های برای دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه تهران و ورامین خبر داد و اظهار کرد: تبلیغات داوطلبان از ساعت صفر بامداد امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه شروع شده است.

جوهری با بیان اینکه تبلیغات دور دوم انتخابات به مدت یک هفته تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، گفت: در مدت زمان تعیین شده بر اساس قانون، داوطلبان می‌توانند نسبت به تبلیغات در فضای مجازی و سطح شهر اقدام کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از فضای مهیا شده توسط رسانه ملی برای اطلاع رسانی به شهروندان تشکر کرد و افزود: مناظرات نامزد‌ها در حوزه انتخابیه تهران و ورامین ضبط شده و از فردا پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: با قرعه کشی‌های صورت گرفته هم در رادیو و هم در مجموعه شبکه تهران پخش مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • پسورد Password و حقایق جالب آن
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • پسورد و حقایق جالب آن
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند