Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@22:13:56 GMT

خطرناک‌ترین مهاجم آسیا در جیب رشید مظاهری!

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۶۳۱۲

خطرناک‌ترین مهاجم آسیا در جیب رشید مظاهری!

هفته پنجم دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در گروه C فرصت بازی برگشت بین استقلال ایران و الاهلی عربستان بود. با توجه به شکست الدحیل مقابل الشرطه، برنده این مسابقه به صدر جدول گروه صعود می‌کرد، اما دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا معادلات صعود از گروه مرگ پیچیده‌تر از قبل شود.

استقلال و الاهلی هر دو از بازیکنان خسته استفاده می‌کردند و بازی طبق آمار بین دو تیم پایاپای دنبال شد، اما اگر مهار‌های استثنایی رشید مظاهری برای استقلال را فاکتور بگیریم، تیم مجیدی باید اکنون شاهد صدرنشینی الاهلی می‌بود و شانس صعود از دور گروهی را از دست رفته می‌دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویارویی با الاهلی که در مسابقه رفت ۵ بر دو از استقلال شکست خورده بود، شرایطی را ایجاد می‌کرد که در بازی برگشت هم نتیجه به سود نماینده ایران رقم بخورد، اما تیم تحت هدایت رکگامپ با برطرف کردن نواقص، تیم زهرداری را برای رقابت در این بازی وارد زمین کرده بود.

الاهلی مانند بازی گذشته از عمر سوما، مهاجم سوری‌اش بهره می‌برد که بخت اول گلزنی در این تیم بود، اما سوما برخلاف بازی رفت این بار هرگز شاهد باز شدن دروازه رشید مظاهری نبود. طبق آمار AFC پیش از این مسابقه، سوما با آمار ۲۳ گل از ۳۲ بازی در چمپیونزلیگ و ۰/۷۲ گل زده در هر مسابقه عنوان خطرناک‌ترین مهاجم تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص داده بود، اما آوازه او نتوانست سنگربان رقیبش را مغلوب کند.

دوئل بین او و مظاهری خیلی زود و از دقیقه ۱۵ آغاز شد. سوما با یک ضربه ایستگاهی فرصت داشت تا روی دروازه استقلال خطرساز شود که اینگونه هم بود، اما ضربه پرقدرت او با شیرجه مظاهری دور شد. بازی بعد از ضربه سوما به سمت دروازه استقلال از سوی خط حمله الاهلی زهردار دنبال نمی‌شد و مدافعان استقلال برخلاف بازی‌های گذشته این بار انسجام بیشتری داشتند تا حریف کمتر به موقعیت برسد؛ با این اوصاف در دقیقه ۴۴ این بار فتوحی، کمی آنطرف‌تر از محل ضربه ایستگاهی سوما با شوت از راه دور دروازه استقلال را تهدید کرد که مظاهری با یک واکنش موفق دیگر دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا نیمه اول برای او و تیمش بدون گل خورده به پایان برسد.

در نیمه دوم عمر سوما اطمینان داشت که دیگر مقاومت مظاهری تمام شده و خودش را آماده شادی گل می‌کرد که ضربه سر خطرناک او در کنار عارف غلامی با خروج به موقع رشید به شکل عجیبی مهار شد و به کرنر رفت تا خطرناک‌ترین مهاجم لیگ قهرمانان آسیا یک بار دیگر مغلوب خروج‌های به موقع این دروازه بان شود. سوما دیگر در این بازی فرصتی برای گلزنی نیافت و چهارمین مهار حساس مظاهری مقابل الاهلی یکبار دیگر برابر فتوحی بود؛ چهار دقیقه پس از موقعیت تک به تک سوما، مظاهری با اینکه دید مناسبی پشت مدافعانش نداشت، ضربه فنی که به سمت دروازه‌اش روانه شد را با هوشیاری کامل به کرنر فرستاد.

با وجود انتخاب مسئولان برگزاری مسابقات، وریا غفوری به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، اما اغلب سایت‌های آماری و البته عملکرد مظاهری به وضوح نشان می‌دهد که او چه نقش کلیدی در تساوی و هشت امتیازی آبی پوشان داشته تا با دومین کلین شیت آسیایی‌اش امید‌ها برای صعود از گروه مرگ را برای همبازیانش زنده نگه دارد.


ایلنا

منبع: فرارو

کلیدواژه: رشید مظاهری استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس ِ بانکی حذف شد! ۴ چنگ گربه‌سیاه اراکی برصورت سرخ‌ها / رفیعی اوسمار را تا پنالتی‌ها برد

پرسپولیس هم بعداز استقلال، از گردونه جام حذفی فوتبال ایران کنار رفت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ سرخپوشان تهران که در کورس قهرمانی لیگ، پشت سر استقلال قرار دارند، امشب تکرار دبل قهرمانی فصل گذشته را در ورزشگاه اراک از دست دادند و توسط گربه‌سیاه خود از دور مسابقات جام حذفی خارج شدند.

ترکیب پرسپولیس: امیررضا رفیعی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن (83-علی نعمتی)، مسعود ریگی، سروش رفیعی (46-وحید امیری)، محمد خدابنده‌لو (78-فرشاد فرجی)، مهدی ترابی (46-سینا اسدبیگی)، اوستون ارونوف (83-میلاد سورگی) و عیسی آل‌کثیر (113-محمد مهدی احمدی).

ترکیب آلومینیوم اراک: احمد گوهری، احسان قهاری، مهدی لیموچی، امین جهان‌کهن، سیدمهران موسوی، یونس اکبرپور، بهروز نوروزی‌فرد (78-شروین بزرگ)، عارف حاج عیدی، محمدامین کاظمیان (70-رضا جبیره)، میلاد بدرقه (78-امیر نوری) و محمدمهدی لطفی.

داور: امیر عرب براقی

تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و پرسپولیس در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت 18:15 امروز (جمعه) در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه در 90 دقیقه با نتیجه تساوی 2 - 2 به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. بازی در دو وقت اضافه 2 گل دیگر داشت تا در پایان 120 دقیقه نتیجه 4-4 ثبت شود. در ضربات پنالتی آلومینیوم 6 بر 5 و در مجموع 10 بر 9 پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

ارونوف 11، عیسی آل کثیر 25 و 109 و سینا اسدبیگی 94 گل‌های پرسپولیس در این بازی را به ثمر رساندند و مهدی لیموچی 84، شروین بزرگ 6+90 و 113 و علیرضا نقی‌زاده 122 گل‌های آلومینیوم را به وارد دروازه پرسپولیس کردند.

شرح ضربات پنالتی

پرسپولیس: محمدحسین کنعانی‌زادگان گل، علی نعمتی گل، سینا اسدبیگی گل، گئورگی گولسیانی گل و فرشاد فرجی گل

دانیال اسماعیلی‌فر مهار  . وحید امیری مهار

آلومینیوم اراک: مهران موسوی گل، مهدی لیموچی گل، عارف حاج‌عیدی گل، رضا جبیره گل، علی وطن‌دوست گل و علیرضا نقی‌زاده گل

 امیر نوری تیر دروازه

 

لحظات حساس

دقیقه 45: ارسال بازیکنان آلومینیوم روی یک ضربه ایستگاهی را امیررضا رفیعی به خوبی در اختیار گرفت.

دقیقه 54: امیررضا رفیعی با یک عکس العمل خوب و سریع ضربه خطرناک آلومینیومی ها را برگشت داد.

دقیقه 57: حرکت زیبای لیموجی و شوت این بازیکن به شکلی خطرناک از کنار دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.

دقیقه 71: شوت سرکش عارف حاجی عیدی را رفیعی به خوبی دور کرد.

دقیقه 80: شوت اکبرپور را امیررضا رفیعی با کف دست راهی کرنر کرد.

دقیقه 1+90: تعلل پرسپولیسی ها روی ضد حمله باعث شد یک موقعیت بسیار خوب برای سرخپوشان از دست برود و نعمتی و اسماعیلی فر این فرصت بسیار عالی را از دست بدهند.

وقت اضافه 

دقیقه 95: شوت از راه دور رضا جبیره را رفیعی مهار کرد.

دقیقه 100: ضربه سر خطرناک فرشاد فرجی روی یک ضربه ایستگاهی راه به جایی نبرد و با اختلاف کم از بالای دروازه گوهری به بیرون رفت.

دقیقه 109: امیررضا رفیعی با دو واکنش بسیار خوب دو موقعیت خطرناک پی در پی را از آلومینیومی ها گرفت.

 

دیگر خبرها

  • پرسپولیس ِ بانکی حذف شد! ۴ چنگ گربه‌سیاه اراکی برصورت سرخ‌ها / رفیعی اوسمار را تا پنالتی‌ها برد
  • ایران فینالیست جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • ایران فینالیست جام ملت‌های فوتسال آسیا شد/ رستگاری در ضربات پنالتی
  • صعود ایران به فینال آسیا؛ پسران شمسایی در یک‌قدمی جام
  • تیم رویایی پنج نفره ژائو کانسلو؛ رونالدو هست، مسی نیست + عکس
  • گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • دانشگر پا به توپ شد/ رقابت نیازمند و میرزازاد برای دروازه
  • محمد عبدالله، مربی دروازه‌بان‌های تیم‌های هندبال پایه شد
  • استرس فوتسالیست هاباید کنترل شود/ سرعت پیشرفت آسیا ازما بیشتر است