Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه گفت: وظیفه پدر درباره فرزند آموزش کتاب خدا همراه با ترجمه است، ثواب آموزش قرآن به فرزند با چیزی در دنیا قابل‌ مقایسه نیست.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسین انصاریان» به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: پدر حکیم، مهربان و دلسوز برای فرزندان خود معیشت دنیا و آخرت را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چنین پدری همه توجه خود را صرف مسائل دنیوی فرزند نمی‌کند و می‌داند که فرزند امانت الهی و او امین خدا است که باید روز قیامت امانت را به خداوند سالم برگرداند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی از امیر مؤمنان امام علی(ع) عنوان کرد: حضرت می‌فرمایند حقی که فرزند برعهده‌ پدر دارد انتخاب نام نیکو و اسلامی است که همیشه فرزند بر مفهوم آن توجه کند و دنبال حفظ آبروی آن نام باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نام‌گذاری چنان مهم است که چند نفر را خداوند در قرآن خود نام‌گذاری کرده یکی از آن‌ها حضرت یحیی پسر حضرت زکریا(ع) است دیگری حضرت فاطمه(س) است که خداوند نام او را انتخاب کرده‌ است، فاطمه یعنی بریده از هر شر یعنی کسی که شیعیان خود را از آتش می‌برد خدا او را به علم از شیر مادر گرفت.

 

وی در ادامه روایت امیرمومنان امام علی (ع) اظهار کرد: از دیگر وظایف پدر این است که فرزند را نیکو تربیت کند و آداب الهی را بر او آموزش دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: سومین وظیفه پدر درباره فرزند آموزش کتاب خدا همراه با ترجمه به او است، ثواب آموزش قرآن به فرزند با چیزی در دنیا قابل‌ مقایسه نیست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام حسین(ع) دهان معلم قرآن فرزند خود را از طلا پر کردند و فرمود آنچه او به فرزند من یاد داد با آنچه من در مقابل به او دادم اصلا قابل قیاس نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه معاش دنیا و معاد فرزند، انتخاب نام نیک، تربیت نیک و آموزش قرآن برای فرزندان بسیار مهم است، گفت: امیرمؤمنان امام علی(ع) منزل را برای فرزندان خود مدرسه الهی کرده بودند، معاش دنیا و آخرت انها را تأمین می‌کردند، در کل هستی هیچ‌کس همچون امیرمؤمنان فرزندانی چنین صالح به دنیا تحویل نداده‌ است. حضرت یعقوب(ع) حلال‌ترین لقمه را به فرزندان خود دادند اما ده تا از آن‌ها حسود و تنها دو تا از آنها شجره طیبه شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه اولین اولین فرزند امیر مؤمنان امام علی(ع) مجتبی است، ابزار کرد: مجتبی یعنی انتخاب‌شده خدا، دومین آن‌ها امام حسین(ع) است که میلیون‌ها چشمه زمزم در قلب مردم دارد که همچون اشک ظاهر شده و سبب معرفت مردم می‌شود، در مقابل دختران ایشان همه عالم باید تعظیم کنند، از صبر ملکوتی و الهی حضرت زینب(س) در روز عاشورا همه فرشتگان شگفت‌زده شدند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امیرمومنان امام علی در تربیت فرزند خود خطاب به امام حسن(ع) فرموده‌اند واجب است دل را با موعظه زنده کنید اگر دل بمیرد ستمگر و ظالم می‌شود، خداوند در قرآن فرموده ای مردم برای شما از ناحیه خدا موعظه آمده با موعظه دل خود را درمان کنید موعظه در دنیا و آخرت برای شما رحمت است.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیخ حسین انصاریان استاد انصاریان حسینیه هدایت آموزش قرآن حجت الاسلام والمسلمین استاد حوزه علمیه آموزش قرآن امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۶۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که هرروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه شماره 441 خط حزب‌الله، برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از 200 دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضبط شده و هر روز ساعت 13 از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند:  «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما