Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@07:13:51 GMT

۴۰ درصد متوفیان کرونایی در تهران

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۳۸۸۳۱

۴۰ درصد متوفیان کرونایی در تهران

به گزارش ایسنا، سعید خال در جریان بازدید رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از مجموعه بهشت زهرا با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این مجموعه گفت: بحران کرونا در طول تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا(س) بی سابقه بوده است و کارکنان این سازمان ۱۴ ماه سخت را پشت سرگذاشته اند و همچنان نیز با قدرت به کار خود ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) عنوان‌کرد: از حدود ۶۸ هزار متوفی کرونایی در کشور عملیات تطهیر حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰  متوفی در بهشت زهرا ( س) انجام شده است، یعنی حدود ۴۰ درصد متوفیان کرونایی از سوی تهران و ۶۰ درصد دیگر آن در ۳۰ استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی براساس آمار وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در سازمان بهشت زهرا(س) به بالاترین میزان رعایت شده است، افزود: کارکنان سازمان بهشت زهرا (س) در ۱۴ ماه گذشته ۹ بار غربالگری کرونا شده اند و تاکنون ۱۹۱ نفر از کارکنان این سازمان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که تمامی آنان بهبود یافته اند.

تجهیز مرکز مدیریت بحران بهشت زهرا(س)

رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این جریان بازدید از بخش‌های مختلف مجموعه بهشت زهرا(س) که عصر دوشنبه انجام شد، گفت: حقیقتا باید از زحمات مدیران و کارکنان مجموعه بهشت زهرا به خصوص در ایام شیوع کرونا تشکر و قدردانی کنیم. پرسنل بهشت زهرا نیز از زمان شیوع کرونا هم شرایط کاری و همچنین روانی سختی را تجربه کرده‌اند و ما قدردان این عزیزان هستیم.  

وی ادامه داد: تجربه بهشت زهرا در بحران کرونا تجربه ای بسیار مفید و یک تجربه جهانی است که می‌توان آن را در هفتمین مجمع جهانی کاهش خطرپذیری بلایا (UNISDR) که به زودی برگزار خواهد شد، ارائه کرد تا سایر کشورها از این تجربیات استفاده کنند.

کرمی محمدی با اشاره به تجهیز مرکز مدیریت بحران سازمان بهشت زهرا گفت: این مرکز به عنوان یک مرکز پشتیبان مدیریت بحران شهر تهران به مرکز فرماندهی عملیات اضطراری، مانیتورینگ پیشرفته و تجیهزات امداد و نجات مجهز خواهد شد و قطعا فعالیت آن نقش موثری در مدیریت بهتر در زمان بحران خواهد داشت. به ویژه آنکه بهشت زهرا در موقعیت مناسبی از شهر نیز قرار گرفته و دسترسی های آن به خطوط جاده‌ای، هوایی و ریلی آسان است.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان بهشت زهرا مدیریت بحران بهشت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم

به گزارش خبرگزاری مهر؛ محمد حسن نامی، در آئین کلنگ زنی مکان نصب نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری جزیره قشم، اظهار کرد: بنا به دستور آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری، سازمان مدیریت بحران در مسیر هوشمندسازی دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای هوشمندسازی برای آمادگی در مقابل حوادث و بحران‌ها، ایجاد ایستگاه‌های مدرن لرزه نگاری در نقاط مختلف کشور است که امروز شاهد کلنگ زنی نخستین ایستگاه در این زمینه در جزیره قشم بودیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در حال ۱۲۲۲ لایه مکان محور در نقاط مختلف کشور توسط سازمان نقشه برداری کشوری تهیه شده است که پایه اصلی نقشه‌ها به صورت دیجیتالی هستند و روی این لایه‌ها ۱۳۰ لایه هوشمند در ابعاد مختلف هواشناسی، پایش ماهواره‌ای سرزمین و… را پوشش می‌دهد.

نامی در پایان خاطرنشان کرد: با هوشمندسازی فرآیندها و زیرساخت‌های مدیریت بحران به دنبال این هستیم که کمترین تلفات انسانی و حادثه دیده را در اثر وقوع حوادث طبیعی و در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

آئین کلنگ زنی محل نصب نخستین ایستگاه لرزه نگاری قشم که در محوطه بیمارستان جی جیان قشم با حضور عادل پیغامی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، بهزاد پورمحمد، معاون اجرایی مرکز لرزه نگاری کشور، مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، محمد محمد حسینی فرماندار شهرستان قشم برگزار شد.

کد خبر 6095908

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر بهشت‌زهرا