Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، انسان، نیازمند بقا است. تمایلی ندارد با یک بیماری ساده از پا درآید و یا حتی ترجیحا به دنبال راهی برای پیشگیری از ابتلا می‌گردد. از این رو از بدو پیدایش راه‌های مختلفی برای حفظ بقای خود امتحان کرد و رفته رفته با صرف انرژی و وقت زیاد، این علم را گسترش داد.تا جایی که امروز حتی دردها و بیماری‌هایی که هیچ‌گاه تصور نمی‌شد، درمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کشور ما ایران اما شاید لازم بود و هست که تجهیزات، زیرساخت‌ها، نیروی انسانی و دانشگاه‌های پزشکی ارتقا یابد. دولت تدبیر و امید در دوران هشت ساله خود ، با اجرای برنامه های بالادستی مانند تحول نظام سلامت، به این نیاز مهم در کشور و استان سمنان توجه کرد و اکنون شرایط بهداشت و درمان استان سمنان به مراتب بهتر از ۸ سال گذشته است.

نتیجه مهم این اقدامات در زمان شیوع ویروس کرونا به چشم آمد. در این دوران، حتی در نوک قله بلندترین خیزهای کرونا نیز ظرفیت تخت‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان تکمیل نشد.

تعداد تخت‌های مراقبت ویژه بیمارستانی در استان سمنان ۲ برابر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تعداد تخت‌های ویژه در بیمارستان‌های زیر نظر این دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۲ برابر شد و افزایش تخت و بخش‌ها در برنامه قرار دارد.

نوید دانایی ابراز داشت: پیش از شیوع  ویروس کرونا، در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، ۳۸ تخت آی سی یو وجود داشت اما همزمان با موج اول شیوع بیماری،تعداد این تخت‌ها ۴۰ عدد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ایجاد هر تخت ویژه بین ۸ تا ۱۰ میلیارد ریال هزینه دارد افزود: بخش سوانح سوختگی بیمارستان کوثر سمنان، تعداد تخت‌های مراقبت‌های ویژه را حدود ۲۰ عدد افزایش داد؛ این بخش ۴۴ تخت ویژه دارد که ۲۰ تخت برای سوانح سوختگی و باقی برای بیماران کرونایی و یا سایر کاربردها در آینده قابل استفاده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ساخت مجموعه وی آی پی بیمارستان های امیرالمومنین(ع) سمنان، کوثر و معتمدی گرمسار اتفاق خوبی برای افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در آینده است، به طوری که در حال حاضر نزدیک به ۵۰ درصد از مراجعه کنندگان به این بخش‌ها از استان‌های دیگر هستند.

وی ابراز داشت: راه‌اندازی بخش بزرگ اسکوپی بیمارستان کوثر با ارائه خدمات تصویربرداری‌های درون‌بین اقدام مهمی از دانشگاه با همکاری خیران سلامت است که اثرات مثبت آن ظرف چند سال آینده مشاهده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: ۲ دستگاه سی تی اسکن اهدایی سازمان جهانی بهداشت در بیمارستان کوثر سمنان و بیمارستان معتمدی گرمسار به تازگی نصب شد.

دانایی با اشاره به اینکه جذب منابع اعتباری برای امور عمرانی، در سال ۹۹  سه برابر شد بیان کرد: وضعیت اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ساماندهی شد به طوری که پرداخت کارانه کارکنان این دانشگاه، پیش از این با ۱۴ ماه تاخیر مواجه بود اکنون به ۲ ماه تاخیر رسیده است.

ارتقا در سطح پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه جامع تحقیقاتی، راه اندازی و تجهیز مرکز رشد و فناوری دانشگاه و دریافت ۲ مجوز موافقت قطعی مرکز تحقیقات دانشگاه از شورای گسترش وزارت متبوع  شامل مرکز تحقیقات توانبخشی، عصب و عضلانی - مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، از جمله اقدامات مهم و اثرگذار این معاونت در دولت تدبیر و امید بود.

پرویز کوخایی بیان کرد: دریافت سه مجوز موافقت اصولی مرکز تحقیقات دانشگاه از شورای گسترش وزارت متبوع شامل مرکز تحقیقات سرطان- مرکز تحقیقات سلامت غذایی - مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری، تجهیز آزمایشگاه های مراکز تحقیقاتی دانشگاه (خرید از نمایشگاه ساخت ایران) و پیگیری و اخذ ۲ مجوز دانش بنیان برای واحدهای مستقر در مرکز رشد و فناوری دانشگاه نیز از دیگر اقدامات این معاونت در راستای ارتقا سطح کیفی پژوهش‌های دانشگاه بود.

وی افزود: همچنین می‌توان از نصب و راه اندازی دستگاه آب مقطرگیری جهت رفع نیاز واحدهای دانشگاه، حمایت همه جانبه از طرح های تحقیقاتی و کاربردی کووید-۱۹ ، خرید و تجهیز کتاب های جدید و مورد نیاز کتابخانه های مرکزی و اقماری دانشگاه و طراحی و اقدام به ساخت ساختمان جدید کتابخانه مرکزی در محوطه پردیس دانشگاه به عنوان دیگر اقدامات مهم این معاونت در دولت تدبیر و امید بود.

بهره‌برداری از ۱۴۳ طرح عمرانی با ۱۵ هزار مترمربع مساحت

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه طی سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹، تعداد ۸۸۲ مجوز استخدامی صادر شد ابراز داشت: تعداد مجوزهای استخدامی در سال ۹۲، ۴۸ عدد بود و در سال ۹۹ با رشدی چشمگیر به ۳۵۳ نفر رسید.

داریوش پهلوان ادامه داد: تحقق اهداف حوزه بهداشت و درمان در گرو اجرای به موقع و صحیح فعالیت های گسترده عمرانی با مدیریت کارآمد در قالب نظام فنی و اجرای دقیق و هماهنگ است که می‌تواند آثار سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: به منظور رفاه شهروندان ، دانشجویان و پزشکان، طراحی، احداث، بهسازی، تجهیز و بهره برداری از ۱۴۳ طرح عمرانی با زیربنای ۱۵ هزار و ۱۸۴ متر مربع از سال ۱۳۹۲ تا کنون به پایان رسید.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: احداث، بهسازی، تجهیز و بهره برداری از ۵۵ طرح با زیربنای  ۱۷ هزار و ۵۱۴ متر مربع در حوزه بهداشت، احداث، تجهیز و بهره برداری  از ۲۶ خانه بهداشت، ۱۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و هفت پایگاه سلامت از جمله طرح‌های حوزه بهداشت بود.

پهلوان گفت: همچنین احداث، بهسازی، تجهیز و بهره برداری از ۴۸ طرح به زیربنای ۷۵ هزار و ۳۱۳ مترمربع در حوزه درمان از دیگر اقدامات این معاونت در راستای ارتقا سطح بهداشت و درمان استان در دولت تدبیر و امید بود.

وی ادامه داد: احداث، تجهیز و بهره برداری از ۲۲ طرح به زیربنای ۳۲ هزار و ۵۱۶ مترمربع در حوزه آموزشی و کمک آموزشی، ۸  پروژه به زیربنای ۲۳ هزار و ۶۲۱ مترمربع در حوزه دانشجوئی و ۱۰ پروژه به زیربنای پنج هزار و ۲۲۰ مترمربع در حوزه تحقیقات و پژوهش، فرهنگی، ورزشی و پشتیبانی نیز در دولت تدبیر و امید به سرانجام رسید.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: درخواست ایجاد چهار خانه بهداشت در شهرستان سرخه، مهدیشهر و آرادان در خصوص بهورز عشایر در سال ۱۴۰۰ در حال پیگیری است.

تعداد دانشجویان خارجی ۷.۵ برابر شد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان نیز در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: سال ۹۷ دانشکده بین الملل با پذیرش ۵ رشته در مقاطع مختلف تاسیس شد و تعداد دانشجویان خارجی پذیرفته شده از ۲۳ نفر به ۱۷۶ نفر رسید و هفت برابر شد.

سید سعید کسائیان بیان کرد: دانشکده پیراپزشکی سرخه با راه اندازی ۱۰ رشته متنوع و جداسازی از دانشکده پرستاری برای اولین بار در استان تاسیس شد و به طور مستقل در رشته پرستاری دانشجو می پذیرد.

وی افزود: تاسیس و راه اندازی مرکز مهارتی و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در اسفند ۱۳۹۶ و رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی برای اولین بار در استان نیز از اقدامات مهم و شاخص دانشگاه در دولت تدبیر و امید بود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: راه اندازی دو رشته مستقل علوم تغذیه و علوم و صنایع غذایی در دانشکده آرادان و رشته هوش‌بری در دانشکده پیراپزشکی سرخه نیز در این مدت انجام شد.

کسائیان گفت: ۱۲ رشته تحصیلی جدید، از جمله فیزیولوژی علوم  اعصاب، بیوشیمی بالینی، مهندسی بهداشت محیط، پرستاری اورژانس، علوم سلولی کاربردی، پرستاری، فیزیوتراپی ورزشی، بیهوشی، طب اورژانس، پرستاری کودکان، گفتار درمانی و ایمنی شناسی پزشکی، در این مدت در دانشگاه علوم پزشکی سمنان تاسیس شد.

کاهش ۱۰ درصدی سزارین و افزایش زایمان طبیعی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز ترویج زایمان طبیعی را از اقدامات شاخص این معاونت در دولت تدبیر و امید دانست و به خبرنگار ایرنا گفت: برنامه ترویج زایمان طبیعی یکی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت بود که وزرات بهداشت  به منظور رایگان کردن این روش برتر  برای حفظ و استمرار باروری، ایجاد مشوق برای زایمان، ترویج فرهنگ زایمان طبیعی و تشویق مادران و  پزشکان به انجام این روش از زایمان، پرداخت.

علی گوهری ادامه داد: آمار سزارین و زایمان طبیعی و درصد تغییرات آن از شروع برنامه تحول در بیمارستانهای تابعه و وابسته ( شفاء تامین اجتماعی) با کاهش ۱۰ درصدی سزارین و افزایش ۱۰ درصدی زایمان طبیعی نسبت به پایه همراه بود.

وی با اشاره به طرح کاهش پرداخت بیماران بستری افزود: کاهش سهم پرداخت از هزینه های درمان هنگام بستری برای بیماران کم درآمد و محروم، از نخستین برنامه های این طرح بود که دستاورد این برنامه کاهش پرداختی بیماران بستری از ۳۴ درصد به ۱۰  درصد در بیماران  مناطق شهری و ۵ درصد در بیماران مناطق روستایی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: حضور پزشکان مقیم در بیمارستانهای تحت پوشش برای افزایش پاسخگویی ۲۴ ساعته  وتضمین دریافت خدمات درمانی مناسب در نظر گرفته شد و به منظور بهره برداری به هنگام مردم از خدمات درمانی از طریق حضور دائم پزشکان متخصص اجرا می شود.

گوهری گفت: در اجرای برنامه مقیمی در بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، ۲۳ پزشک مقیم در ۵ رشته تخصصی  در سه شهر سمنان، دامغان و گرمسار فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اجرای برنامه ماندگاری در بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: این برنامه به منظور ارتقاء کیفیت خدمات سلامت در مناطق کمترتوسعه یافته، با هدف افزایش دسترسی مردم و جذب ماندگاری پزشکان دراین مناطق و در نهایت کاهش پرداخت از جیب مردم فراهم می شود.

حضور ۲۸۶ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در ۱۰ کلینیک دولتی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: در برنامه ماندگاری در دانشگاه علوم پزشکی ۲۰ پزشک متخصص و ۴ پزشک عمومی در ۲ شهر آرادان و مهدیشهر فعالیت دارند.

گوهری بیان کرد: در بسته خدمتی ارتقای کیفیت ویزیت پزشکان تلاش شده است پزشکان با افزایش زمان معاینه و رعایت استانداردها، کیفیت خدمات خود را به بیماران افزایش دهند.

وی افزود: در دانشگاه علوم پزشکی سمنان تعداد  ۲۸۶ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص در ۱۰ کلینیک دولتی بیماران را ویزیت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: یکپارچه‌سازی کمی و کیفی خدمات هتلینگ و استانداردسازی  براساس نیازها و انتظارات خدمت‌گیرندگان در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مهمترین هدف این برنامه است که به منظور افزایش رفاه بیماران و همراهان اجرایی شد.

گوهری گفت: احداث، تجهیز و مرکز تصویر برداری MRI، پانورکس و ماموگرافی ولایت دامغان، ساخت و بهره برداری مرکز درمان بستری  ۱۰ تخت‌خوابی ایوانکی، تکمیل، تجهیز و بهره برداری کامل ۲ بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی در دامغان و گرمسار و مرکز آموزشی درمانی ۲۲۰ تختخوابی در سمنان از اقدامات این دانشگاه در دولت تدبیر و امید بود.

وی افزود: توسعه، تجهیز و بهره برداری از ۲ کلینیک تخصصی و یک کلینیک فوق تخصصی در شهرستان های دامغان و سمنان،  برنامه ریزی برای احداث ۳ کلینیک تخصصی ۵۰۰ و یکهزار متری در مهدیشهر، گرمسار و سمنان و تجهیز و بهره برداری از بخش جراحی قلب مرکز آموزشی درمانی کوثر از دیگر اقدامات شاخص در این مدت بود.

راه‌اندازی بخش آنکولوژی در بیمارستان کوثر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: تغییر کاربری، توسعه و تجهیز و بهره برداری بخش های ویژه نوزادان و بزرگسالان مرکز آموزشی درمانی امیرالمؤمنین(ع) سمنان و راه اندازی  بخش آنکولوژی به تعداد ۱۰ تخت در بیمارستان کوثر از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مردم استان در دولت تدبیر و امید بود.

گوهری در ادامه بیان کرد: ارتقا  بخش ناباوری بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان، تبدیل بلوک زایمان از سیستم سنتی به سیتم LDR  در بیمارستان ولایت دامغان، امیرالمومنین(ع) سمنان و بیمارستان ۱۵ خرداد مهدیشهر، استقرار کلاس های آمادگی برای زایمان، استقرار ماما همراه و همراه بیمار در بلوک زایمان  و استانداردسازی تجهیزات بلوک زایمان نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بود.

وی در ادامه بیان خدمات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در دولت تدبیر و امید افزود: افزایش مجوز مراکز دولتی درمان سوءمصرف مواد مخدر در شهرستانهای مهدیشهر و سرخه، برخورد با مراکز غیرمجاز با موضوع دخالت در امور درمان، احداث استقرار پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی داورآباد و اضافه شدن ۸ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان آمبولانس های اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گام‌هایی در ارتقا سطح درمان استان سمنان بود.

گوهری گفت: اجرای پروژه مربوط به ساختار پرونده الکترونیک سلامت در بیمارستان‌ها شامل تبادل الکترونیک سلامت، نظام ارجاع، استحقاق سنجی و نسخه نویسی و نسخه پیچی و راه اندازی بخش VIP زنان و زایمان  بیمارستان امیرالمومنین (ع) و بخش VIP  بیمارستان کوثر نیز در راستای خدمت به مردم سمنان انجام شد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، بهسازی اتاق عمل بیمارستان امیرالمومنین (ع)، توسعه تخت های بخش دیالیز، سامانه مدیریت بیماری های نادر، اجرای بسته های حمایتی بیماران روانی مزمن، قلبی، سکته مغزی، ساماندهی بیماران دیابتی و شروع ثبت مشخصات بیماران و صدور حواله قلم انسولین، پیگیری اقدامات لازم در جهت اجرای اخذ مجوز گردشگری سلامت در مراکز درمانی سمنان، توسعه تخت های روانپزشکی به ۳۳ تخت، پیگیری پروژه ساخت مرکز غربالگری و درمان سرطان، افزایش تخت بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ۵۴۸ تخت به ۸۳۱ تخت، راه اندازی کلینیک دیابت دامغان، ارتقا شاخص های اورژانس بیمارستانی و نزدیک شدن به سطح استاندارد، و تاسیس موسسه خیریه در برخی از بیمارستان‌ها، از دیگر اقدامات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در دولت تدبیر و امید است.

ارتقا ۵۳ درصدی اجرای برنامه های آموزش مهارت‌های زندگی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت به منظور گسترش خدمات بهداشتی در سطح اول و دوم، اجرای کامل برنامه پزشک خانواده در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، پوشش کامل برنامه مراقبت‌های اولیه سلامت در مناطق شهری و حاشیه نشین، کاهش چشمگیر میزان مرگ و میر نوزادان از تغییرات و پیشرفت‌های چشم‌گیر خدامت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در دولت تدبیر و امید بود.

جعفر جندقی گفت: پوشش ۹۸.۵ درصد جمعیت یکبار خدمت گرفته تا پایان سال ۹۹، استقرار کامل نظام ارجاع الکترونیک، غربالگری، شناسایی، درمان و پیگیری ۱۰۰ درصد افراد مبتلا و در معرض خطر اختلالات روانی، اجتماعی و اعتیاد در مراکز خدمات جامع سلامت را نیز می‌توان از خدمات این معاونت به مردم استان دانست.

وی افزود: اجرای برنامه های آموزش مهارت های زندگی و فرزندپروری جهت گروه‌های هدف، ارتقا ۵۳ درصدی اجرای برنامه های آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش فرزند به گروه‌های هدف در طول دولت تدبیر و امید، اجرای برنامه پیشگیری از همسرآزاری و کودک آزاری و اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در نظام بهداشتی با هدف کاهش اقدام به خودکشی کامل و ناکامل در سطح استان نیز دراین در انجام شد.

گوهری بیان کرد: اجرای طرح مدل مداخلات سلامت اجتماعی در ۱۱ منطقه آسیب خیز استان سمنان با هدف ارتقای سلامت اجتماعی مردم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با همکاری استانداری و سایر دستگاههای اجرایی استان، اجرای برنامه ایمنی آب و اجرای برنامه خودمراقبتی با چهار رویکرد خودمراقبتی فردی، خودمراقبتی سازمانی ، خودمراقبتی اجتماعی، تشکیل گروههای خودیار و اجرای برنامه راهبردی «هر خانه یک پایگاه سلامت» را نیز می‌توان خدمات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در دولت تدبیر و امید دانست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: کیفی سازی مدارس مروج سلامت، پیشگیری از مصدومیت های غیرعمد در کودکان و نوجوانان با رویکرد ارتباطی برای تغییر رفتار، اجرای برنامه آموزش‌های ۶ ساعته هنگام ازدواج با همکاری ادارات ذینفع، اجرای طرح کشوری ناباروری، تاسیس مرکز تخصص طب کار دانشگاه و راه اندازی واحد طب کار مرکز بهداشتی درمانی شماره ۳ گرمسار از دیگر اقدامات شاخص بود.

پرداخت کمک هزینه دارویی به بیماران صعب العلاج ۲.۴ برابر شد

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، درصد پوشش تعداد داروخانه‌های تحت نظارت این معاونت برحسب جمعیت، از ۹۵ درصد در سال ۹۲ به ۱۰۰ درصد در سال ۹۹ افزایش یافت.

حسین رستم‌زاده گفت: به عبارتی دیگر، تعداد داروخانه ها از ۴۲ باب در سال ۹۲ به ۵۶ باب در سال ۹۹  رسید.

وی افزود: تعداد شرکت های توزیع دارو مستقر در مناطق تحت پوشش دانشگاه با افزایش ۶۶ درصدی، از ۹ عدد در سال ۹۲ به ۱۵ عدد در سال ۹۹ رسید.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: اجرای بخشنامه پرداخت کمک هزینه دارویی به بیماران صعب العلاج به منظور کاهش آلام آنان، با افزایش ۲.۴ برابری از سال ۹۲ تا سال ۹۹ همراه بود.

رستم‌زاده بیان کرد: طی طرح PMS  کشوری، نمونه برداری محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی از سطح عرضه با افزایش ۳برابری، از ۱۱۲ فرآورده غذایی ، آرایشی و بهداشتی در سال ۹۲ به ۳۲۹ فرآورده در سال ۹۹ رسید.

وی ادامه داد: همچنین آزمون های انجام شده بر روی  محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی  نمونه برداری شده از سطح عرضه با افزایش ۹ برابری، از ۲۴۸ آزمون در سال ۹۲ به ۲ هزار و ۲۴۴ آزمون در سال ۹۹ رسید.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تصریح کرد: نمونه‌های دریافتی در سطح عرضه و تولید و انجام آزمون های مربوطه از سه هزار و ۱۳۸ نمونه در سال ۹۲ به چهار هزار و ۲۵۴  نمونه در سال ۹۹ افزایش یافت.

رستم‌زاده بیان کرد: آزمون های انجام شده بر روی نمونه های دریافتی سطح عرضه و تولید نیز از ۱۲ هزار و ۲۳۹ آزمون به ۲۱ هزار و ۷۵۸ آزمون در سال ۹۹ رسید.

وی گفت: ارزش ریالی کشف کالاهای سلامت محور قاچاق، غیرمجاز و تاریخ گذشته از ۷۱ میلیون ریال در سال ۹۲ به ۶۴۱ میلیون ریال در سال ۹۹ افزایش یافت و اقلام کشف این قسم کالاها از ۲ هزار و۱۴۷ قلم  در سال ۹۲ به سه هزار و ۳۵۸ قلم در سال ۹۹ رسید.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تعداد استعلام‌های پاسخ داده شده در خصوص کالاهای سلامت محور به مراجع قضایی و انتظامی نیز از ۳۰  عدد در سال ۹۲ به ۲۰۶ عدد در سال ۹۹ ارتقا یافت.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان دولت تدبیر و امید دانشگاه های علوم پزشکی داروخانه سازمان غذا و دارو زایمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان دولت تدبیر و امید ویروس کرونا سمنان دولت تدبیر و امید دانشگاه های علوم پزشکی داروخانه سازمان غذا و دارو زایمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان استان سمنان در دولت تدبیر و امید دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دانشگاه علوم پزشکی سمنان دولت تدبیر و امید تجهیز و بهره برداری فناوری دانشگاه اجرای برنامه دیگر اقدامات مترمربع در حوزه بیمارستان ها بیمارستان کوثر بهداشت و درمان سال ۹۹ رسید زایمان طبیعی مرکز تحقیقات راه اندازی حوزه بهداشت برنامه ریزی سال ۹۲ افزایش یافت عدد در سال سطح عرضه برابر شد تحت پوشش انجام شد ۲ هزار تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۳۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه برنامه‌های هفته سلامت با مشارکت مردم در حال اجراست، گفت: تقویت خدمات بهداشتی با مشارکت بخش خصوصی در حاشیه شهر‌ها، اجرابی برنامه سلامت با رویکرد کارآفرینی، خود مراقبتی با محوریت ارتقای سطح زندگی سالم در جامعه، ارتقای نظام مدیریت بیماری بویژه کنترل بیماری‌ها نوپدید و بازپدید، و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی بهداشتی در ارائه خدمات بهداشتی از جمله راهبرد‌های برنامه‌های هفته سلامت است.
دکتر واعِظ افزود: ارتقای سلامت و حوزه بهداشتی در سطح منطقه بویژه در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و توسعه سلامت در خانواده از دیگر راهبرد‌ها و برنامه‌های هفته سلامت است که با مشارکت مردم انجام می‌شود.
یکم تا هفتم اردیبهشت بعنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم