Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نتایج مراحل انجام شده کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا به نام «کوو ایران برکت» نشان می‌دهد که این واکسن ایمن و بی‌خطر است.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر حامد حسینی افزود: در شرایط آزمایشگاهی، ایمنی زایی این واکسن به اثبات رسیده و در مرحله سوم کارآزمایی بالینی به طور دقیق مشخص می‌شود که این واکسن چه مقدار اثربخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هرچند نتایج مرحله دوم تست انسانی، حدود این موضوعات را مشخص می‌کند، اما در فاز سوم درصد اثربخشی واکسن به طور دقیق مشخص می‌شود.
آقای حسینی بیان داشت: دُز 5 میکروگرم در مطالعات قبل از فاز سوم با اندازه گیری‌های آزمایشگاهی سطح پادتن، بهترین پاسخ ایمنی را در داوطلبان ایجاد کرده است به همین دلیل از این دُز در مرحله سوم کارازمایی بالینی این واکسن استفاده می‌شود.

واکسن ایران برکت، ویروس کرونای انگلیسی را خنثی می‌کند
وی ادامه داد: نتایج بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که واکسن کوو ایران برکت قادر است ویروس کرونای جهش یافته موسوم به جهش (واریانت) انگلیسی را خنثی کند.
مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در محیط آزمایشگاهی ویروس کرونا جهش یافته موسوم به انگلیسی، کشت داده شد و پادتن افرادی که این واکسن را دریافت کردند در مجاورت این ویروس قرار گرفت، خنثی سازی ویروس تایید شد. در این بررسی تأثیر واکسن از طریق تست خنثی سازی سرم داوطلبان مشاهده شده است.
آقای حسینی ادامه داد: جهش‌های دیگر ویروس کرونا مانند آفریقایی، بزریلی و هندی اگر برای مطالعه در اختیار ما قرار گیرد با همین روش می‌توانیم بررسی را انجام دهیم.
وی افزود: برخی تولید کنندگان واکسن کرونا اعلام کردند که واکسن آن‌ها می‌تواند جهش‌های انگلیسی، برزیلی و افریقایی را خنثی کند، اما مثلا در جهش‌های بزریلی و افریقایی، قدرت اثر واکسن کمتر شده است.

بیش از 6 هزار داوطلب مرحله سوم کارآزمایی بالینی، واکسن نما دریافت می‌کنند
مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین گفت: از جمعیت 20 هزار نفری که وارد مرحله سوم کارآزمایی بالینی می‌شوند بیش از 6 هزار داوطلب واکسن نما و بقیه هم واکسن فعال را دریافت می‌کنند.
آقای حسینی ادامه داد: حدود دو سوم داوطلبان کارآزمایی بالینی، واکسن کوو ایران برکت را دریافت می‌کنند و به بقیه هم بصورت تصادفی واکسن نما تزریق می‌شود، به عبارتی همه داوطلبان حتما واکسن نمی‌زنند و بعد پایان مراحل آزمایش انسانی به افراد اطلاع داده می‌شود که آیا واکسن یا واکسن نما را دریافت کردند
وی، گروه سنی مرحله سوم تست انسانی واکسن ایران برکت را بین 18 تا 75 سال اعلام کرد و افزود: این مرحله از روز پنجم اردیبهشت در تهران و کرج آغاز شده و به تدریج در چهار شهر دیگر آغاز می‌شود.
مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: تمام داوطلبان مرحله دوم تست انسانی وارد طرح مطالعاتی شدند به عبارتی همه 280 داوطلب این مرحله، دُز اول واکسن را دریافت کردند و به یک سوم این افراد دُز دوم تزریق شده و بقیه هم 2 تا 3 هفته دیگر تزریق دوم خود را تزریق می‌کنند.
آقای حسینی ادامه داد: گروه سنی داوطلبان در مرحله دوم مطالعه، 18 تا 75 سال بود که 200 داوطلب کمتر از 50 سال و بقیه داوطلبان هم بالای 50 سال بودند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسن کوو ایران برکت ویروس کرونا آقای حسینی ایران برکت مرحله سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه انگلیسی

بازدید 18 شبکه عربی-انگلیسی اسکای نیوز عربی در گزارشی به جاده دو طرف رابطه ایران و روسیه پرداخت که در چارچوب دوگانه جنگ روسیه و اوکراین و جنگ ایران و اسرائیل در حال پیشروی است. این گزارش جالب را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • اتمام واکسیناسیون مرحله اول فلچ اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه انگلیسی
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها