Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه ترکیه و دیگر کشورها نباید از روسیه تسلیحات بخرند، تهدید کرد این اقدام می‌تواند تحریم‌های بیشتری را برای آنها در پی داشته باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه در امور داخلی و امنیت ملی کشورهای دیگر، درباره خرید تسلیحات روسی به آنها هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن شامگاه چهارشنبه طی سخنرانی آنلاین در «مرکز مطبوعات خارجی»، از ترکیه و دیگر متحدان آمریکا خواست تا از انجام هرگونه خرید جدید تسلیحات از روسیه اجتناب کنند و هشدار داد در غیر این صورت با تحریم‌های بیشتر مواجه می‌شوند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی درباره تصمیم «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن حادثه موسوم به «نسل‌کشی ارامنه»، گفت این موضع نباید کسی را متعجب می‌کرد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه ترکیه به‌عنوان عضوی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، شریکی مهم برای واشنگتن است، ابراز امیدواری کرد دو طرف بتوانند اختلافات نظرها بر سر برخی مسائل را حل کنند.

بر اساس این گزارش، بلینکن با تعیین تکلیف برای ترکیه و کشورهای دیگر مدعی شد: «بسیار مهم است که ترکیه و دیگر متحدان و شرکای آمریکا، از هرگونه خرید بیشتر تسلیحات روسی از جمله سامانه پدافندی اس-۴۰۰ اجتناب کنند».

به نوشته رویترز، وی در ادامه تهدید کرد: «هرگونه تبادل قابل توجه با اشخاص نظامی روسیه، می‌تواند مشمول قانون کاتسا شود که البته از تحریم‌های دیگری که ممکن است اعمال گردد جداست».

دو هفته قبل بود که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد پنج مقام صنایع دفاعی ترکیه از جمله «اسماعیل دمیر» رئیس آن را به دلیل ارتباط با بخش‌های نظامی و اطلاعاتی روسیه، ذیل قانون «کاتسا» تحریم کرده است.

این در حالی است که آمریکا در ماه آذر، صنایع دفاعی ترکیه و دمیر را به دلیل اقدام آنکارا برای خرید اس-۴۰۰ به لیست تحریم‌های خود افزوده بود. واشنگتن مدعی شده بود آنکارا به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون‌ اکسپورت» و خرید این سامانه تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به «کاتسا» قرار گرفته است.

چند هفته قبل نیز، «دیوید ساترفیلد» سفیر آمریکا در آنکارا با هشدار درباره عواقب جدی که فعال‌سازی سامانه پدافند موشکی روسی برای آنکارا دارد، گفت تنها راه حل بحران این کشور با واشنگتن، کنار گذاشتن این سامانه است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ترکیه گفت: «آمریکا با تحریم، از متحدانش نیز باج می‌گیرد».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آنتونی بلینکن تسلیحات آمریکا جو بایدن خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن به کمک‌های جدید ایالات متحده آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، آنتونوف امروز چهارشنبه تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا طرف جنگ را گرفت، طرف شرارت قرار گرفت و از فاشیسم حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: واشنگتن مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل در قبال مسئولیت صلح و امنیت نقض کرد.

این دیپلمات روسیه خاطر نشان کرد: ایالات متحده با ارائه کمک های جدید به کی یف، در لبه درگیری مستقیم بین قدرت های هسته ای قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های موشکی و خودروهای زرهی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد