Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:33:29 GMT

مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۵۰۹۷

مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

روزنامه صدای زنجان در گزارشی به وضعیت آلودگی خاک‌ کشاورزی استان پرداخت و نوشت یکی از نگرانی‌های مهم امروز بشر آلودگی خاک‌های کشاورزی با انواع آلاینده‌های شیمیایی، مخصوصاً فلزات سنگین است که از جمله چالش‌های مهم توسعه کشاورزی و در نتیجه توسعه روستایی به شمار می‌رود.

صاحب‌نظران، کارشناسان و فعالان محیط زیست معتقدند که تغییر کاربری غیرمجاز، استقرار تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی در مناطق غیرکارشناسی‌شده و توسعه شهرنشینی می‌تواند از عوامل تاثیرگذار در تخریب تدریجی محیط زیست از جمله خاک و بروز خطرات طبیعی و در نهایت انسانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا رمضانی از فعالان محیط زیست معتقد است عدم آشنایی مسئولان و برنامه‌ریزان استان با مفهوم توسعه سبب تخریب زیربنای توسعه شده است، وقتی زیربنای توسعه خراب شود نه تنها سرپناهی وجود نخواهد داشت بلکه روی سر ساکنانش هم آوار خواهد شد. این اتفاق در کشور و استان زنجان رخ داده است، نمونه ان آلودگی‌های خاک بوده که ناشی از عدم درک مفهوم توسعه است.

این فعال محیط زیست می‌گوید: بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی زنجان با زیرساخت‌های طبیعی اعم از آب، خاک و هوا تناسبی ندارد. عامل بخشی از آلودگی خاک و فرسایش آن که سبب بهم خوردن تعادل طبیعت شده به فعالیت صنایع، استخراج غیراستاندارد فلزات برمی‌گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان که معتقد است آب و خاک ۲ منبع پایه تولید در دنیا بوده و از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است، می‌گوید: در استان زنجان کمتر از ۳ درصد خاک درجه یک مرغوب وجود دارد به نظرم خاک بیش‌تر از آب مورد هجوم واقع شده است.

جواد تاراسی معتقد است: برخی از واحدهای صنعتی استان در آلودگی خاک نقش به‌سزایی داشته و تهدیدی را برای آینده استان ایجاد کرده، زیرا علاوه بر اشغال فضا سبب آلودگی نیز شده‌اند.

محمد بابااکبری‌ساری، عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان نیز با اشاره به نتایج تحقیقات صورت گرفته از وضعیت آب، خاک و هوای اراضی و مناطق نزدیک به کارخانجات و صنایع استان زنجان می‌گوید: باید بپذیریم که منابع طبیعی از جمله خاک ما به علت فعالیت‌های معدن‌کاوی و فرآوری موادی هم چون سرب و روی و سایر فعالیت‌های صنایع دچار آلودگی شده است، این مهم در نتایج بررسی‌ها کاملا مشهود است.

پایگاه خبری موج رسا در گزارشی به مشکل جوجه ریزی در مرغداری های استان پرداخت و نوشت: مشکلات بازار مرغ تمامی ندارد و بعد از افزایش قیمت، تازه آرامش به بازار مرغ برگشته بود که گویا این آرامش نیز موقتی است و مرغداران از افزایش قیمت جوجه و کمبود آن در بازار خبر می‌دهند.

با راه اندازی سامانه بازرگاه مرغداران انتظار داشتند که دیگر با مشکل نهاده‌ها مواجه نشوند اما این روزها نهاده گاها با تاخیر ۲۰ روز تا یک ماهه به دست مرغدران می‌رسد.

از این مشکلات اگر بگذریم مشکل کمبود جوجه و افزایش قیمت آن در بازار توسط مرغداران مطرح است و مرغداران اعلام می‌کنند که اگر چاره‌ای برای این مشکل اندیشیده نشود باز هم شاهد تکرار کمبود مرغ و تشکیل صف‌ها در بازار خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره مرغداران استان زنجان با اشاره به اینکه الان مشکلی که مرغداری‌ها با آن مواجه هستند کمبود جوجه است عنوان کرد: قیمت جوجه تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی با تاکید براینکه این موضوع در آینده قطعا بازار مرغ را با مشکل مواجه خواهد کرد بیان کرد: مسئولان قیمت مرغ را در بازار براساس قیمت قبلی جوجه که ۴ هزار تومان بود تعیین کردند در حالی که الان قیمت جوجه به ۷ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

پایگاه خبری همدلی زنجان در خبری نوشت: جلسه بررسی امکان احداث مسیر اختصاصی دوچرخه حدفاصل میدان جهاد تا دانشگاه زنجان با رویکرد ضرورت توسعه حمل و نقل پاک به ریاست شهردار زنجان و با حضور رئیس دانشگاه زنجان، پلیس راهور استان، پلیس راه استان، اداره کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد.

در این جلسه یگانه شهردار زنجان طی سخنانی با اشاره به اینکه ایجاد مسیر دوچرخه سواری نیاز به مصوبه شورای ترافیک استان دارد، گفت: درحال حاضر نیاز به اتخاذ تمهیدات لازم برای طرح و عملیاتی نمودن موضوع داریم.

وی افزود: مسیر کمربندی شمالی در آخرین مصوبه شورای ترافیک اصلاح شده و عرض معبر به ۱۵۰ متر افزایش یافته است که علاوه بر هدایت خودروهای ورودی در مسیر اصلی تردد، کنارگذری برای مسیر دوچرخه سواری تعبیه می شود.

برچسب‌ها تارنماهای خبری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تارنماهای خبری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان زنجان تارنماهای خبری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان زنجان اخبار کنکور استان زنجان آلودگی خاک محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۵۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

ایسنا/زنجان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان از اجرای ۷ پروژه بهسازی و توسعه محورهای اصلی استان خبر داد.

اصغر اسماعیلی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه)  در برنامه صف خدمت از رادیو اشراق با اعلام مطلب فوق افزود: بخشی از این پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدورهای اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مولفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و گفت: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

اسماعیلی نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و اضافه کرد: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راهها دانست و یادآور شد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و گفت: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم