Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جعفر جندقی روز پنجشنبه در نشست رابطین بازرسی کرونا استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: اکنون ۲۷۴ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری هستند.

وی بیان کرد: از ۴۰ روز گذشته تاکنون میزان بستری افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان هفت برابر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جندقی تاکید کرد: معتقدیم هنوز به اوج شیوع ویروس کرونا در استان سمنان نرسیدیم و سمنان جزو استان‌هایی است که روند شیوع کرونا در آن روند افزایشی دارد.

وی ادامه داد : ۵۶ مورد بستری جدید بیمار در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان ثبت شده است.

وی گفت: موارد فوت براثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان با نوسان ادامه دارد. 

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: از هلال احمر، بازرسان اصناف، بسیج، استانداری و فرمانداری های استان انتظار می‌رود روند نظارت و بازرسی ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف جامعه را تشدید کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری و مسئول کارگروه بازرسی و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان، شهرستان ها، فرمانداری ها، بخشداری ها و شهرداری های کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا نیز در این نشست گفت: بازرسی ها برای جلوگیری از هرگونه تجمع در اماکنی که براساس قانون باید تا اطلاع بعدی بسته باشند، با تلاش فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی و نظارتی افزایش یابد.

حسن سعدالدین با اشاره به اینکه اگر چه تبلیغات غیر رسمی انتخابات با برگزاری دورهمی براساس قانون انتخابات غیرقانونی است ولی به صورت خانوادگی، جمعی، قبیله ای در حال انجام است، تاکید کرد: از نظر ستاد ملی و استانی مدیریت مقابله با کرونا ،برگزاری جلسات با حضور تعداد نفرات هرچند معدود هم ممنوع است.

وی ادامه داد: از ظرفیت بسیج برای بازرسی و نظارت ها در بخش های مختلف اجتماعی و فرهنگی برای مدیریت مقابله با کرونا استفاده شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری سمنان گفت: مدیران در انجام دورکاری کارکنان خود در ادارات دقت نظر داشته باشند و مدیران حق ندارند به بهانه تکمیل نبودن ساختار نیروی انسانی، کارکنان خود را به دور کاری نفرستند.

وی یادآور شد: براساس قانون در مناطق قرمز رنگ بندی کرونا، در ادارات ضروری تا ۵۰ درصد و در ادارت غیرضروری تا ۷۰ درصد نیروی انسانی به دورکاری فرستاده شوند و باید زیرساخت های دورکاری فراهم شود و دور کاری تعطیلی نیست.

سعدالدین افزود: اولویت دورکاری در ادارت برای افراد سالخورده ، دارای بیماری و همچنین افرادی که فرزند خردسال دارند و خانم های باردار است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری سمنان اضافه کرد: در انجام فرایند قانون رعایت دستورالعمل های بهداشتی ،تفسیر قانون معنا ندارد و مدیران از تفسیر قوانین ابلاغی ستاد مدیریت مقابله باکرونا  خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، هفت شهرستان‌ استان سمنان در وضعیت قرمز و تنها شهرستان آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارد. 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۴۳۴ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید-۱۹ تا ظهر چهارشنبه تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۰ هزار و ۹۶۶ نفر رسید. پنج هزار و ۳۳۸ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی (آی سی یو) بستری هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز ( ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۷۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۶۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۴۵۹ هزار و ۹۰۶ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان دانشگاه های علوم پزشکی علائم کرونا محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا سمنان دانشگاه های علوم پزشکی علائم کرونا محدودیت های کرونا بهداشت و سلامت اخبار کنکور بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی