Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سیفعلی ضربی در تکمیل این خبر گفت: از زمان ابلاغ دستورالعمل شماره ۵۰۰۷ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صدور جواز تأسیس و پروانه بهره برداری جهت صنعتی سازی و ساماندهی مراکز و واحدهای استخراج رمز ارزهای الکترونیکی در استان ۲۷۴ فقره جواز تأسیس صادر شده است که بر اساس مجوزهای صادره در حوزه استخراج رمز ارزهای الکترونیکی پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۲ هزار و ۵۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان صورت گرفته و زمینه اشتغال مستقیم را برای ۹۵۴ نفر فراهم سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضربی تصریح کرد: مطابق با دستور العمل مذکور و مصوبه شماره ۳ بهبود فضای کسب و کار، تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، صدور مجوز برای استخراج رمز ارز علاوه بر زمین های داخل شهرک های صنعتی در محل واحدخای فعال و راکد داخل و خارج از شهرکهای صنعتی نیز امکان پذیر می باشد.

رییس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل جدید متقاضیان می توانند به ۴ روش ، از طریق سرمایه گذاری در طرح‌های بهینه سازی مصرف برق، تأمین برق از طریق نیروگاه های تجدید پذیر (اعم از موجود و جدید)، نصب و بهره برداری از مولدهای حرارتی و اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت برق و طریق نیروگاه های تجدید پذیر(اعم از موجود و جدید)، نصب و بهره برداری از مولدهای حرارتی و اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت برق، نسبت به تأمین برق مورد نیاز خود اقدام کنند.

ضربی عنوان کرد: با عنایت به دستورالعمل اجرایی جهت تعیین تکلیف دستگاه های استخراج رمز ارز، متقاضیان پس از اخذ جواز تأسیس و تعیین محل استقرار (محل مجاز) می­‌توانند از طریق، خرید از تولیدکنندگان داخلی دارای پروانه­ بهره‌­برداری؛ واردات و ثبت سفارش دستگاه­ها بنام خود؛ خرید از دارندگان گواهی یکتا که مراحل خود اظهاری دستگاه‌ها را طی کرده باشند و خرید از واردکنندگان مجاز دستگاه‌­ها؛ نسبت به تأمین دستگاه‌­های مورد نیاز خود اقدام نمایند که در غیر اینصورت دستگاه‌های موجود در واحد قاچاق و غیر قانونی محسوب خواهند شد.

46

کد خبر 1509681

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی رمز ارز ارز دیجیتال استخراج رمز دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز

وزارت نیرو امسال برنامه نقره‌داغ کردن ماینرهای غیرمجاز را به طور جدی در دستور کار دارد، تا جایی که طبق اعلام سخنگوی صنعت برق قرار شده در صورت کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز، صاحبان دستگاه‌ها از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا یکصد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه شوند.

به‌گزارش ایسنا، تاکنون بیش از ۸۰۰۰ مرکز غیرمجاز شناسایی و از این مراکز بیش از ٣٠٠ هزار دستگاه ماینر گردآوری و تحویل مراکز قضایی شده است. آنطور که برآورد شده برای تامین برق این دستگاه‌های غیرمجاز باید نیروگاهی به بزرگی ١١٠٠ مگاوات احداث شود که عدد بالایی است.

درحال حاضر کار رصد، رهگیری و شناسایی ماینرهای غیرمجاز به صورت پیوسته در حال انجام است و آنطور که رجبی مشهدی - مدیرعامل توانیر اعلام کرده براساس قوانین جدید ماینرهای کشف شده، امحا خواهد شد.

وی با توصیه به علاقمندان این کسب و کار برای دریافت مجوزهای لازم، گفت: دارندگان دستگاه‌های مجاز می‌توانند از ساعت ١٢ شب تا ٧ صبح بدون محدودیت نسبت به استخراج اقدام کنند.

در این بین دولت مشوق‌هایی را برای رمزارزهای مجاز درنظر گرفته،  شرکت توانیر از سرمایه گذاری‌های قانونی در این حوزه حمایت کرده و آمادگی دارد تا برق مورد نیاز مراکز استخراج رمز ارز مجاز را با تعرفه‌های مصوب تامین کند. با توجه به آثار هاویینگ، لازم است تا دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به حوزه رمز ارز به روزرسانی شود و در این زمینه از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و فعالان این حوزه استفاده خواهد شد.

بر اساس دستورالعمل‌های موجود سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر در حوزه تولید رمز ارز فعالیت کنند و این مساله می‌تواند به سود رمزارزهای مجاز باشد. این در حالی است که استخراج رمزارز غیرمجاز با استفاده از تعرفه‌های برق یارانه‌ای اعم از تعرفه برق خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری در ایام اوج مصرف باعث افزایش احتمال خاموشی صنایع افت شاخص‌های کیفی برق و احتمال سوختن لوازم الکتریکی همسایگان می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند