Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@00:02:47 GMT

کسب رتبه سوم استان قم در جذب تسهیلات روستایی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۷۱۵۴

کسب رتبه سوم استان قم در جذب تسهیلات روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس دکتر جهانگیری معاون اول ریاست جمهور که به مناسبت روز شوراها و با حضور مدیران کل امور روستایی و اعضای شوراهای روستایی استان برگزار شد، ضمن تبریک ایام میلاد امام حسن مجتبی و فرا رسیدن روز ملی شورها، اظهار کرد: گزارش وضعیت روستاها و توسعه روستایی در سطح کشور و به ویژه در طول دولت تدبیر و امید حاکی از شد چند برابری از توسعه امکانات و تسهیلات در روستا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم با اشاره به وضعیت روستاهای استان در سال گذشته، اضافه کرد: تسهیلات اعطایی به بخش روستای در سال ۹۹ و درآمد زایی ۵۰۰ میلیارد تومانی روستاها از محل مالیات بر ارزش افزوده اثرات مهمی در توسعه روستاها داشته است.

سرمست اولویت های زیر بنایی روستایی مدیریت استان را مورد توجه قرار داد و افزود:  ۱۰۰درصد  روستاهای بالای ۲۰ خانوار متصل به شبکه برق هستند و ۹۹ درصد روستاها بجز یک روستا نیز از نعمت گاز برخوردارند و نیز ۹۶ درصد روستاها به شبکه آب متصل هستند.

وی برای بیان اینکه، استان قم در شاخص توسعه روستایی و ارائه خدمات به روستاییان از میانگین کشوری بالاتر است، ادامه داد: احداث ۵ ناحیه صنعتی جدید و توسعه نواحی صنعتی در روستاها، در کنار توسعه صنعت و رونق اقتصاد روستاها، اشتغال جوانان در نتیجه مهاجرت معکوس به روستاها را در پی خواهد داشت.

استاندار قم با بیان برنامه ریزی برای ارتقاء سطح مناطق نمونه گردشگری در استان، تصریح کرد: مباحث مرتبط با بوم گردی و استفاده از ظرفیت روستاها، ضمن درآمد زایی و رونق معیشت روستاییان، ظرفیتی مناسب برای تفرج و گردشگری در اطراف قم برای شهروندان ایجاد می کند.

نماینده عالی دولت در استان یکی از مسائل مهم در قم را موضع تک شهرستانی بودن قم و تمرکز نزدیک به  ۹۶ درصدی جمعیت استان در شهر قم دانست و اضافه کرد: این معظل ضمن ایجاد بار اضافی به مدیریت شهری، مانع از توسعه شهرهای اقماری و روستاها می شود، که برون رفت از این مشکل با افزایش شهرهای قم حاصل می شود و پیشنهاد عملیاتی از سوی استان ارائه شده و با تایید از سوی دولتمردان این مشکل مرتفع می گردد.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ از لحاظ جذب تسهیلات اشتغالزایی روستای رتبه سوم کشوری و از نظر نظارت عالی بر پروژه های روستایی رتبه چهارم کشوری داشتیم که نشان از توجه ویژه  مدیریت استان به توسعه روستایی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فرماندار قم مکلف شده است تا الگوی توسعه روستاها تهیه شود و برای هر روستا حداقل یک پروژه و یک اولویت توسعه تعیین شود تا در سال ۱۴۰۰ تصویب و اجرایی شود.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: قم توسعه روستایی روستاها تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳