Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کرامت الله کیومرثی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از مشکلاتی که بازار مرغ با آن مواجه است حضور دلالانی است که اقدام به عرضه غیرقانونی برخی از محصولات پروتئینی نظیر گوشت مرغ می‌کنند.

وی اضافه کرد: قطعه بندی توسط کشتارگاه‌ها غیر قانونی است زیرا بر اساس قانون امکان این مهم از این واحدها گرفته شده و کشتارگاه‌ها مکلف اند تا محصولات پروتئینی را به صورت بسته بندی در اختیار عاملان فروش قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیومرثی تاکید کرد: با توجه به اینکه سن مرغ مادر در روند تولید افزایش یافته است و امکان تولید تخم مرغ نطفه دار کاهش یافته است لذا دستگاه‌های متولی در کشور اقدام به واردات تخم مرغ نطفه دار برای برخی از استان‌های کشور نظیر فارس و مازندران کرده‌اند.

وی تصریح کرد: میزان جوجه ریزی در استان فارس به بیش از ٧ میلیون و ٩٠٠ هزار قطعه رسته است و تلاش شده تا نهاده‌های که در اختیار واحدهای تولید کننده قرار می‌گیرد با ارز دولتی چهار هزار و ٢٠٠ تومان وارد شده باشند تا قیمت تولید کاهش یابد.

او اضافه کرد: قیمت تمام شده یک کیلو مرغ، هزینه جوجه یک روزه و نهاده سویا و ذرت است که تقریباً ۷۲ درصد هزینه را تشکیل می‌دهند که قسمت مهم آن را دولت با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان پرداخت می‌کند.

کد خبر 5200752

منبع: مهر

کلیدواژه: مرغ جهاد کشاورزی فارس تنظیم بازار ویروس کرونا شیوع کرونا واکسن کرونا کرمانشاه آمار کرونا گرگان بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا ماه مبارك رمضان انتخابات 1400 کمک مومنانه اردبیل بارش باران محدودیت های کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت

  سید محمد رضا سیدحسینی  در نشست قرارگاه مرکزی امنیت غذایی گفت:به همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید با این میزان جوجه ریزی سه هزار و ۹۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی سیستان و بلوچستان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در استان مشغول تولید است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت