Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزئیات و شرایط شرکت در آزمون کتبی و شفاهی آزمون گواهینامه/ دانشنامه دندانپزشکی سال ۱۴۰۰ مشخص شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، متخصص‌های رشته‌های دندانپزشکی بعد از فارغ‌التحصیلی و اخذ تخصص در یک امتحان جامع شرکت می‌کنند و با قبولی در امتحان حائز دانشنامه یا گواهی بورد تخصصی می‌شوند.

روش نمره‌دهی در هریک از آزمون‌های کتبی و شفاهی/ عملی بر مبنای صفر تا صد و حداقل نمره قبولی در هر یک از آزمون‌های کتبی و شفاهی/عملی ۷۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرط معرفی دستیاران سال آخر به آزمون دانشنامه تخصصی، گذراندن کلیه دروس نظری و عملی مطابق برنامه آموزشی سال آخر است. شرکت‌کنندگان در آزمون گواهینامه/ دانشنامه که نمره ۷۰ و بالاتر در آزمون‌های شفاهی و کتبی کسب کنند موفق به اخذ دانشنامه تخصصی می‌شوند.« قبولی این افراد بدون ذکر نمره/ رتبه کسب شده اعلام می‌شود».

شرکت‌کنندگان در آزمون گواهینامه/ دانشنامه که نمره آزمون کتبی و یا معدل نمرات آزمون‌های کتبی و شفاهی/ عملی آن‌ها بین ۶۰ تا ۶۹/۹۹ باشد موفق به اخذ گواهینامه تخصصی می‌گردند. «شرکت‌کنندگان در آزمون گواهینامه/ دانشنامه که نمره آزمون کتبی کمتر از ۶۰ کسب کنند، مردود محسوب می‌شوند».

دستیاران سال آخر موظفند تا در این آزمون گواهینامه و دانشنامه تخصصی شرکت کنند.آزمون دانشنامه تخصصی در دو بخش مجزا به صورت کتبی جهت سنجش دانسته‌های نظری و شفاهی/ عملی و به منظور ارزیابی دقیق مهارت‌های تشخیصی و بالینی داوطلبان انجام می‌شود.


تنها داوطلبانی که در آزمون کتبی نمره قبولی کسب کرده باشند مجاز به شرکت در آزمون شفاهی/ عملی خواهند بود. بدیهی است نمره نهایی داوطلب بر مبنای میانگین نمرات کسب شده در هر یک از آزمون‌ها با ضرایب تعیین شده خواهد بود. برای آزمون دانشنامه تخصصی ضریب آزمون کتبی دو و آزمون عملی یک است. استثنائا در رشته آسیب شناسی دهان و فک و صورت ضریب آزمون نظری یک و آزمون شفاهی/ عملی دو است.

در صورت عدم کسب حد نصاب نمره قبولی در آزمون شفاهی/ عملی، نمره قبولی در آزمون کتبی تنها برای یک دوره و حداکثر ظرف مدت سه سال پس از برگزاری آزمون مربوطه قابل ذخیره شدن و محاسبه خواهد بود و در صورتی که داوطلب موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی در آزمون شفاهی/ عملی در طی سه سال نگردد، جهت دریافت دانشنامه تخصصی، ملزم به شرکت مجدد در آزمون کتبی و سپس شفاهی/ عملی می‌شود.


سقف مجاز شرکت در آزمون گواهینامه/ دانشنامه دندانپزشکی


شرکت و قبولی در آزمون گواهینامه/ دانشنامه تخصصی برابر آیین‌نامه دوره‌های دستیاری از شروط فراغت از تحصیل است. سقف دفعات مجاز شرکت در آزمون گواهینامه/ دانشنامه در قالب سقف سنوات مجاز تحصیلی است و در صورت عدم موفقیت، دستیار اخراج می‌شود.

درخواست بازگشت به تحصیل دستیارانی که به دلیل عدم موفقیت در آزمون گواهینامه/دانشنامه اخراج می‌شوند به دانشکده محل تحصیل اعلام و در صورت موافقت شورای آموزش تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشکده و شورای آموزشی دانشگاه مربوطه، در کمیسیون موارد خاص دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی یررسی می‌شود.

در صورت موافقت با افزایش سقف سنوات تحصیلی دستیار، تکرار قسمتی از دوره تخصصی با نظر شورای آموزش تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشکده و با پرداخت شهریه به دانشکده محل تحصیل امکانپذیر خواهد بود.

در صورتی که با شرایط فوق قسمتی از دوره آموزشی تکرار شود با تایید دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی مجوز شرکت مجدد در آزمون گواهینامه/ دانشنامه تخصصی رشته مربوطه حداکثر در یک نوبت دیگر صادر میشود. دستیارانی که نهایتا موفق به کسب قبولی در آزمون گواهینامه/ دانشنامه تخصصی نگردند از دوره اخراج شده و موظف به پرداخت غرامت مطابق سند تعهدات هستند. داوطلبانی که موفق به اخذ گواهینامه تخصصی شوند مجاز خواهند بود جهت اخذ دانشنامه تخصصی درآزمون‌های دوره‌های بعد شرکت کنند.

لازم به ذکر است؛ آزمون گواهینامه/ دانشنامه تخصصی دندانپزشکی در تاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرکز سنجش آموزش پزشکی ثبت نام آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی آزمون گواهینامه دانشنامه تخصصی قبولی در آزمون شرکت در آزمون نمره قبولی آزمون کتبی کتبی و شفاهی شورای آموزش آزمون شفاهی شرکت کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

 داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه یازدهم تا حداکثر روز یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ماه هر مطلبی را در خصوص سوالات و کلید آزمون از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند. داوطلبان و علاقمندان باید برای اطلاع از دفترچه سوالات به این پیوند مراجعه کرده و فایل‌های پی‌دی‌اف هر کدام از دفترچه سوالات را جداگانه از این صفحه بارگذاری کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) با شرکت در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب برگزار شد. از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار شد و در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار شد.

کنکور ۱۴۰۳ در یک نگاه

ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی/ ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی منتشر شد
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • ۴ نفر در آزمون سراسری دستگیر شدند
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی