Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@23:09:00 GMT

افزایش ۷۹درصدی تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۹۴۰۴

افزایش ۷۹درصدی تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، برنامه‌های وزارت صمت در سال جاری در هفت محور توسعه، تولید و تعمیق ساخت داخل با ۱۳ برنامه، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی با شش برنامه،  توسعه معادن و صنایع معدنی با تاکید بر نقشه راه معدن با چهار برنامه،  توسعه فناوری و محصولات دانش بنیان با چهار برنامه، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری با پنج برنامه،  بهبود فضای کسب و کار و مانع زدایی از فرایند تولید به سه برنامه و تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری با پنج برنامه تقسیم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای سال "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" هدف‌گذاری شده است که امسال میزان تولید انواع سواری‌ وانت از ۹۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه تولید شده طی سال ۱۳۹۹ فراتر رود و به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برسد. چنانچه این وعده طی سال جاری محقق شود، ۲۵ درصد رشد تولید در این حوزه رقم خواهد خورد.

این در حالی است که وزارت صمت از خودروسازان توقع داشت در سال ۱۳۹۹ به ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برسند اما همانطور که آمار نشان می‌دهد، در سالی که شعار جهش تولید را پیش می‌کشید، تعداد خودروهای سواری به یک میلیون دستگاه هم نرسید؛ لذا وزارت صمت چندان توقع خود را از خودروسازان بالا نبرده و همچنان به همان وعده ۱.۲ میلیون دستگاهی سال گذشته راضی است.

همچنین برای سال جاری (۱۴۰۰) وزارتخانه مذکور برنامه‌ریزی کرده است که جهش ۷۹ درصدی را در تولید انواع اتوبوس، مینی‌بوس و ون رقم بزند و میزان تولید آن‌ها را از ۱۸۷۳ دستگاه در سال گذشته به ۸۹۶۸ هزار دستگاه برساند.

روند کاهشی تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون‌ها

لازم به ذکر است که آمارهای موجود از عملکرد خودروسازان در تولید انواع خودروها طی سال ۱۳۹۹ و مقایسه آن با سال ۱۳۹۸، نشان می‌دهد که تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون‌ها نسبت به آمار تولید آن‌ها در سال ۱۳۹۸، افت ۷.۸ درصدی داشته است.

علاوه بر این‌، در حوزه صنایع مرتبط با صنعت خودروسازی کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت قصد دارد که میزان تولید لاستیک خودروها را از ۲۷۸ هزار و ۲۰۰ تن تولید شده در سال ۱۳۹۹ به ۳۳۰ هزار تن برساند.

پربیننده ترین شرایط فروش خودرو شاسی بلند FMC SX5 +جزییات فوری/ قیمت خودرو کاهشی شد قیمت روز خودروهای لاکچری در پایتخت + جدول قیمت پراید امروز ۱۴۰۰/۲/۹ جدیدترین قیمت نیسان در پایتخت + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو مینی بوس و ون سال ۱۳۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این شرکت انواع کیت‌های استخراج DNA و RNA را با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی به بازار عرضه می‌کند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفولانزا قابل استفاده است.

وی افزود: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند.

دکتر شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

این دانش‌آموخته رشته نانوشیمی دانشگاه تهران می‌گوید: در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است.

دکتر شیرعلی‌زاده که در حال سپری کردن دوره پسادکتری در دانشگاه علوم پزشکی ایران است از عرضه کیت‌های آموزشی نانویی خبر داد؛ کیت‌هایی که هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

شرکت روناش تکنولوژی پارس به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان ایرانی، در زمینه توسعه و تولید محصولات بر پایه دانش نانو تمرکز دارد. تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌های شرکت در حوزه‌های مواد پیشرفته و نانومواد، توسعه محصولات بر پایه فناوری نانو و نیز تولید و توسعه محصولات بر محور زیست‌فناوری است که منجر به خلق فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان شده است. در حال حاضر تمامی محصولات تجاری‌سازی شده این شرکت با برند تخصصی AMINBIC به بازار ارائه می‌شود.

کد خبر 6092295 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • بررسی قرارداد خرید ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی از چین 
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • زاکانی: ورود اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی دارد | می خواهند قراردادمان با چین را منحل کنند اما نمی توانند
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی