Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:13:52 GMT

نخستین مرکز کاشت حلزون مازندران افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۰۴۴۷

نخستین مرکز کاشت حلزون مازندران افتتاح شد

به گزارش ایرنا ، این پانزدهمین مرکز کاشت حلزون کشور است که به عنوان قطب استان های شمالی کشور در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل راه اندازی شده است.

رییس مرکز کاشت حلزون کشور در مراسم راه اندازی این مرکز گفت : جراحی کاشت حلزون به دلیل ضرورت رعایت زمان طلایی برای عمل یک فرایند بسیار حساس است و به خاطر نیاز به تجهیزات اختصاصی هزینه بر محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید بصیر هاشمی هزینه هر ایمپلنت کاشته شده برای هر بیمار را حدود ۱۴ هزار دلار برآورد کرد و افزود : خوشبختانه در ایران این عمل  با حمایت نظام درمانی کشور برای هر بیمار حدود ۶ میلیون تومان هزینه شخصی در بر دارد.
وی گفت : دستگاه کاشت حلزون که برای دانشگاه علوم پزشکی بابل تعبیه شده و از امروز فعالیتش را آغاز می کند ، دستگاه استرالیایی است که با هزینه بالایی خریداری شده است.
دکتر هاشمی با اظهار این که کاشت حلزون یک زمان طلایی دارد و بهترین زمان برای انجام آن ۹ ماه بعد از تولد است، افزود : جراحی و کاشت حلزون پس از این زمان بویژه در سنین بالای ۳ سال اثرگذاری عمل را کاهش می دهد.
رییس مرکز کاشت حلزون کشور با تاکید بر لزوم فعال شدن خیرین و دیگر نهادهای مرتبط امور سلامت در بخش کمک به مراکز کاشت حلزون ، افزود : بخش سلامت در همه جای دنیا بیشتر از سوی خیرین اداره می شود و شاید این نقص ما جامعه پزشکان است که نتوانسته ایم از امکانات متمولان در کشور بیشتر استفاده کنیم.

پوشش استان‌های سمنان و گلستان 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در این نشست گفت : کاشت حلزون در واقع یکی از اعمال جراحی مهم و با تکنولوژی بالا است و دانشگاه علوم پزشکی بابل از معدود دانشگاه هایی است که امکانات چنین عمل جراحی را فراهم کرده است.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود : مرکز کاشت حلزون بابل ، پانزدهمین مرکز مشابه در کشور است و این مرکز علاوه بر مازندران ، استان های سمنان و گلستان را با مجموع هفت میلیون نفر جمعیت زیر پوشش خواهد داشت.

وی گفت : با احتساب تولد یک فرد ناشنوا از هر هزار مورد ، سالانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ بیمار در این مرکز خدمت رسانی خواهند شد.
دکتر جلالی فرایند گفتاردرمانی را مرحله بعد از جراحی کاشت حلزون معرفی کرد و افزود : تشخیص یک نوزاد متولد شده با ناشنوایی، بسیار سخت است و اگر مورد توجه خوب والدین قرار نگیرد ممکن است این زمان تشخیص بسیار دیررس باشد و کفایت جراحی را کم‌ کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل تجهیز این دانشگاه به دستگاه کاشت حلزون را با توجه به شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی از دستاوردهای دولت در جهت خدمت رسانی حوزه بهداشت و تامین و حفاظت سلامت مردم برشمرد.

دانشگاه علوم پزشکی بابل جمعیت بیش از نیم میلیون نفری شهرستان بابل را زیر پوشش دارد و مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران مدیریت می شود.


 

برچسب‌ها درمان ناشنوایی مازندران بابل ناشنوایان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درمان ناشنوایی مازندران بابل درمان ناشنوایی مازندران بابل ناشنوایان اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی بابل مرکز کاشت حلزون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه کفت: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

امیر سرتیپ دوم خلیل آبادی  بهورزان را رکن اصلی شبکه‌های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می‌دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: بهورزان از شریف‌ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس کنند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال