Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل گرانی جوجه یکروزه در بازار اظهار کرد: بنابر اذعان سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی سه سال اخیر ۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه هنگام خروج از مرزهای کشور کشف شد که معاون وزیر جهاد این میزان را انکار می کند، اما واقعیت آن است که این میزان کشف شده ستاد مبارزه با قاچاق کالاست و مقادیر دیگری هم که آماری از آن در دسترس نداریم، از کشور خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در فروردین حدود ۹ میلیون قطعه جوجه ریزی بدون مجوز و غیر قابل رهگیری بوده است، افزود: در خصوص اینکه چه میزان از این تعداد وارد بازار داخل شده یا چه قدر غیرقانونی از کشور خارج شده، آماری در دسترس نیست.

اسداله نژاد ادامه داد: با توجه به میزان جوجه ریزی که در ماه های شهریور، مهر و آبان سال گذشته صورت گرفته، پیش بینی می شود که در ۶ ماهه نخست امسال با کمبود جوجه مواجه هستیم که دولت باید تمهیداتی را در این باره اتخاذ می کرد تا جوجه یا تخم مرغ نطفه دار بصورت غیرقانونی از کشور خارج نمی شد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران با اشاره به واردات جوجه و تخم مرغ نطفه دار بیان کرد: با توجه به تفاوت قیمت ارز ۲۵ هزار تومانی با ۴۲۰۰ تومانی باید نظارت بیشتری بر بازار صورت بگیرد تا ماجرای واردات گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومان و عرضه با نرخ ۱۰۰ هزار تومان در بازار برای جوجه تکرار نشود.

وی با اشاره به اینکه در فروردین ۱۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه از واحدهای مرغ مادر و جوجه کشی خارج شده است، گفت: بنابر آمار کمتر از ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه در واحدها جوجه ریزی شده است که علاوه بر مدیریت بازار مرغ نباید به تولیدکننده هم فشار آورده شود تا مرغ تولیدی را با وزن ۲.۲۰۰ تا ۲.۳۰۰ کیلوگرم به بازار عرضه کند تا از طریق افزایش وزن بخشی از کمبود بازار جبران شود، هر چند لازمه این موضوع تامین کامل نهاده دامی است.

این مقام مسئول با تاکید بر مدیریت بازار مرغ بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی تولید، قطعه بندی مرغ مجدد باید ممنوع شود و اجازه ندهند روزانه ۶۰۰ تا هزار تن مرغ به بخش قطعه بندی اختصاص یابد، ضمن آنکه باید سازوکارهایی تعریف شود تا راه دور زدن قانون و تخلف بسته شود، در غیراین صورت بازار مرغ از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد با بحران روبرو می شود‌.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در واکنش به عدم تامین ۱۰۰ درصد نهاده از سامانه بازارگاه بیان کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد نهاده دامی از طریق سامانه بازارگاه در اختیار واحدهای مرغداری قرار می‌گیرد اما متاسفانه  با تاخیر در ارسال نهاده و طولانی بودن مقطع ثبت سفارش،  نگرانی ها افزایش پیدا کرده است که امیدواریم با ذخایر نهاده دامی و مدیریت بازار، از چالش تامین نهاده جلوگیری شود‌.

وی درباره آینده بازار مرغ گفت: اگر تولید و عرضه مرغ مدیریت نشود، برآوردها حاکی از آن است که التهابات مجدد به بازار مرغ بازگردد.

اسداله نژاد در پایان تصریح کرد: امسال برای تامین جوجه مورد نیاز باید تدابیری بکار گرفته شود چرا که قیمت مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان بر مبنای جوجه ۴ هزار تومان اعلام شده است، چنانچه قیمت ۶ هزار و ۵۰۰ تومانی جوجه را در فرمول قرار دهیم، قیمت مصوب مرغ بالاتر خواهد بود که با این وجود نباید انتظار داشت که تولیدکننده برمبنای قیمت مصوب ۴ هزار تومانی جوجه، مرغ تولیدی را در بازار عرضه کند‌.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مرغ قیمت جوجه نهاده دامی هزار تومان جوجه ریزی بازار مرغ قطعه جوجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار جمال سلمانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز با اولویت واپایش انبارها، محل دپو کالای قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی در سطح استان مقادیر قابل توجهی کالای اساسی کشف شد.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی یک انبار بزرگ کالای اساسی که فاقد مجوز قانونی بود را کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارکنان انتظامی ۹ دستگاه خودرو موسوم به شوتی که حامل کالاهای فاقد مجوز قانونی بودند را شناسایی، توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این راستا ۱۰ متهم دستگیر شد بیان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

سردار سلمانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام کردند، تصریح کرد: هموطنان می‌توانند اخبار واطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا، احتکار، اختلاس و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰ درمیان بگذارید.

کد خبر 6090263

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود