Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: ایمان و عمل صالح فقط اعتقاد به خدا، خواندن نماز و گرفتن روزه نیست بلکه این مهم بسیار گسترده است و اعمالی مانند به دست آوردن رزق حلال، دست نیازمندان را در شرایط اقتصادی کرونایی گرفتن و به قشر نیازمند خدمات رساندن از جمله عمل صالح محسوب می‌شود.

حسن طاهری در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان گفت: دعای روز هفدهم ماه مبارک مضامین ارزنده‌ای را در بر دارد و می‌تواند علاوه بر آموزه‌های دینی فضایل بسیاری را برای مومنان به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیرامون دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان ابراز کرد: در دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان آمده است: «اللّهم اهدنی فیه لصالح الاعمال و اقض لی فیه الحوائج و الامال یا من لا یحتاج الی التّفسیر و السّؤال یا عالماً بما فی صدور العالمین صلّ علی محمدٍ و آل الطّاهرین؛ ای خدا مرا در این روز به اعمال صالحه راهنمایی کن و حاجت‌ها و آرزوهایم را برآورده ساز.‌ای کسی که نیازمند شرح و سوال بندگان نیستی،‌ای خدایی که ناگفته به حاجات و به اسرار خلق آگاهی بر محمد و آل اطهار او درود فرست.»

طاهری پیرامون فراز اول دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان بیان کرد: در فراز اول دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان بیان شده است که خداوندا ما را به انجام اعمال صالح توفیق دهد بده، در اینجا منظور از اعمال صالح نام برده شده اعمالی دارای شاخص‌هایی ویژه هستند، ایمان و عمل صالح فقط اعتقاد به خدا و خواندن نماز و گرفتن روزه نیست بلکه این مهم بسیار گسترده است.

این کارشناس علوم قرآنی در همین راستا بیان کرد: اعمالی مانند فعالیت اقتصادی، رزق حلال، دست نیازمندان را در شرایط اقتصادی کرونایی گرفتن و به قشر نیازمند خدمات رساندن از جمله عمل صالح محسوب می‌شود البته نکته ارزنده این عمل صالح را نیز از بعد روحی هم می‌توان مد نظر داشت، تربیت جسم و جان خود و پرورش و آموزش همچنین تجربه اندوزی نیز به عنوان عمل صالح بشمار می‌رود، بعد دیگر عمل صالح را باید در رفتار نیکو و اجتماعی مطرح کرد و با خانواده و با سایر مومنان مد نظر قرار داد و همچنین تواضع از جمله این مصداق‌ها است که عمل صالح را در بر گرفته و شاخص‌های عمل صالح محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون عمل صالح اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار خود با مسئولان نظام در سال ۹۸ از کلیدواژه «عمل صالح» استفاده کردند و توصیه‌هایی را متناسب با این مفهوم قرآنی بیان کردند، در این دیدگاه عمل صالح مفهومی تمدنی دارد تا آنجا که ایشان تشکیل نظام اسلامی توسط «امام خمینی (ره)» را بالاترین مصداق عمل صالح دانسته‌اند.

این کارشناس علوم قرآنی به بعد دیگری از عمل صالح اشاره و ابراز کرد: عمل صالح بعد دیگری نیز دارد و آن «آرمان گرایی» است انسان مومن نباید در رشد خود و جامعه به آنچه دارد قناعت کند بلکه باید آرمان گرا باشد و درجات بالاتر را از خدای متعال درخواست کند، در این زمنیه «امام خمینی (ره)» نمونه یک آرمان گرا بودند لذا موفق شدند انقلاب را برپا کنند.

وی به فراز بعدی دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: در دعای هفدهم ماه مبارک رمضان بیان شده خدایی که احتیاج نداری من شرح بدهم آرزوهایم را و آنچه در ذهن من می‌گذرد خدا خودش همه چیز را می‌داند و احتیاجی ندارد که ما تفسیر کنیم. نه تنها خدا به تفسیر و سؤال احتیاج ندارد، بلکه «ائمه معصومین (ع)» نیز به آن احتیاج ندارند و از احوال ما باخبرند.

طاهری پیرامون اصل توکل خاطرنشان کرد: خداوند پیرامون ضرورت توکل در قرآن کریم آیه ۱۲ سوره ابراهیم می‌فرماید: «وَ مَا لَنَا أَلَّا نَتَوَکَّلَ عَلَی اللَّهِ وَ قَدْ هَدَانَا سُبُلم؛ مگر ما چه عذری داریم که بر خدا تکیه نکنیم با اینکه او راه‌ها را پیش پایمان نهاده است چه تکیه گاهی از او برای ما قابل اعتمادتر و ارزنده‌تر است»؛ این آیه نکاتی ارزنده را بیان می‌کند، چه کسی از خداوند می‌تواند بهتر به ما پناه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مذهبی ماه مبارک رمضان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی ماه مبارک رمضان دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان عمل صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم

به گزارش خبرنگار مهر، «ژوزه مورایس» سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان پس از دیدار با آبی پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی که با پیروزی زردپوشان همراه بود، از گرویدن خود به دین مبارک اسلام خبر داد.

او در این خصوص اظهار داشت: مساله شخصی من با کارهای حرفه‌ای جدا است. با افتخار به دین مبارک اسلام گرویدم. من اکنون عضو یک خانواده ایرانی هستم و قصد داشتم در پایان فصل این موضوع را اعلام کنم.

کد خبر 6089395

دیگر خبرها

  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • گفتگوی وحید سلیمانی با استاد ناصر صالح بعد از برد تیم ملی فوتسال برابر قزاقستان
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • آغاز ثبت‌نام مسابقه گویندگی و بازیگری رادیو
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما