Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد میرجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این‌که وضعیت شکننده‌ای از شیوع و ابتلا به کرونا در استان شاهد هستیم اظهار کرد: از ۷۱۶ نمونه گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا ویروس در شبانه روز گذشته، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۵۲ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند.

وی با اشاره به این‌که ادامه وضعیت مرگبار کرونا در یزد برای همه خطرناک است افزود: متأسفانه در شبانه‌روز گذشته ۶ نفر دیگر به دلیل وضعیت حاد بیماری در مراکز درمانی فوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از وضعیت حاد ۱۱۰ بیمار دیگر خبر داده و تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۱۰ نفر از همشهریان در ICU تحت مراقبت‌های ویژه هستند که امید داریم در روزهای آینده وضعیت سایر بیماران تحت مراقبت به سمت حاد تغییر پیدا نکند.

دکتر میرجلیلی افزود: هم‌اکنون وضعیت بیماری کرونا به گونه‌ای است که نیازی برای راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی نیست اما این موضوع به معنای بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست بلکه لازم است همچنان و بیش از پیش به رعایت آن اهتمام داشت.

وی یادآور شد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی پیش‌بینی می‌شود تعداد کل مبتلایان به هزار نفر هم برسد، به طوری که در روزهای اخیر تعداد کل مبتلایان به ۶۳0 نفر نیز رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با هشدار به مردم یزد برای ادامه پایبندی به رعایت شیوه نامه بهداشتی و پرهیز از حضور در دور‌همی‌ها گفت: متأسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بسیار کاهش یافته است که علی‌رغم اعمال محدودیت‌های کرونایی نیز شاهد عدم پایبندی به شیوه نامه بهداشتی هستیم.

میرجلیلی با بیان این‌که تعدادی از مبتلایان در منزل دورخ نقاهت بیماری را طی می‌کنند و نیازی به بستری در بیمارستان نداشتند افزود: عدم رعایت پروتکل‌ها و شرکت در دورهمی‌های خانوادگی زنجیره ابتلا را قطع نمی‌کند و موجب شیوع و گسترش بیشتر این ویروس خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به این‌که امن‌ترین مکان خانه شخصی است؛ از همشهریان خواست از رفت و آمدهای های برون و درون شهری و برگزاری مراسم های عزا و عروسی و دورهمی های خانوادگی جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد کادر درمان استان یزد استفاده از ماسک مرگ یزدی ها رعایت پروتکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این دو نفر به نام‌های دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند.

ارل و رویز نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، ۳ نفر از سایر کسانی که با این پرونده مرتبط هستند، به اتهام‌های دیگری دستگیر شده‌اند.

منابع خبری انگلیس می‌گویند که انبار تجاری مرتبط با اوکراین ماه مارس گذشته آتش گرفت و از آن زمان، تحقیقات درباره این پرونده به دایره مبارزه با تروریسم پلیس انگلیس واگذار شد.

دادستان انگلیس ارل را به همکاری با گروه شبه نظامی واگنر، شناسایی و استخدام افراد برای همکاری با سرویس جاسوسی روسیه متهم کرده است. گفته می‌شود که او در عملیات آتش‌سوزی انبار اوکراینی نقش محوری داشته است.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

این تحول درحالی صورت می‌گیرد که دادستانی انگلیس دوشنبه گذشته نیز ۲ شهروند دیگر این کشور را به بهانه افشای اسرار محرمانه به چین متهم کرد. این ۲ نفر هم ماه مارس گذشته به ظن جاسوسی برای دولت پکن دستگیر شدند و قرار است محاکمه شوند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • پیش‌بینی بارندگی در اغلب مناطق خوزستان
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی