Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «یوجیمبو» که به زبان ژاپنی به معنای «محافظ» است یکی از بهترین آثار سینمایی آکیرا کوروساوا به حساب می‌آید که پرفروش‌ترین فیلم این کارگردان در سینمای ژاپن است.

به گزارش برنا، یوجیمبو (Yojimbo) در سال 1961 به کارگردانی آکیرا کروسوا و هنرنمایی توشیرومیفونه در سینماها اکران شد و علاوه بر نظر منتقدان و مخاطبان جدی سینما توانست نظر مخاطبان عام سینما را نیز به خود جلب کند و به اثری پرفروش و موفق در گیشه تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکیرا کوروساوا شاید بهترین کارگردان تاریخ آسیا باشد، کسی که آثار مطرحی چون «هفت سامورایی» و «راشومون» را ساخته است و همیشه مورد تحسین سینماگران، منتقدان و جشنواره‌های مختلف بوده است. فیلم سینمایی «یوجیمبو» به کارگردانی او یکی از بهترین آثار این کارگردان به حساب می‌آید که منبع الهام چندین از فیلم‌های سینمایی اروپایی و آمریکایی نیز بوده است.

کوروساوا خود این فیلم را با تأثیرپذیری از سینمای وسترن ساخته است و فیلم سینمایی «Sanjuro» را می‌توان دنباله این فیلم دانست. پس از ساخت «یوجیمبو» چند فیلم با الهام از داستان این اثر در دیگر کشورهای دنیا ساخته شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم «به خاطر یک مشت دلار» سرجیو لئونه اشاره کرد. از آنجا که لئونه مجوزی برای ساخت نسخه آمریکایی این فیلم از تولیدکنندگان آن کسب نکرده بود با شکایت کوروساوا مواجه شد.

در سال 1996 فیلم «آخرین مرد مقاوم» با بازی بروس ویلیس ساخته شد که در تیتراژ از فیلم «یوجیمبو» به عنوان منبع الهام این اثر یاد شد. طی سال‌های گذشته آثار سینمایی متعددی با قصه‌های مشابه به «یوجیمبو» ساخته شده است که البته برخی به صورت رسمی این موضوع را عنوان کرده‌اند و برخی آثار از اعلام تأثیرپذیری از «یوجیمبو» امتناع کرده‌اند.

خلاصه داستان فیلم:

در یکی از شهرهای ژاپن، در شهری که قانونی وجود ندارد و کلانتر شهر فاسد و خود فروخته است، یک تن برای اجرای عدالت از راه می‌رسد…

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیا فیلم سینمایی بازی بازی دلار ژاپن فیلم سینمایی آسیا معرفی فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان

در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه اسناد مالکیت صد‌ها نفر از مردم قشم پس از حدود ۵۰ سال به آن‌ها داده شد.

از حدود پنجاه سال پیش صدور اسنادی موسوم به رفسنجان سبب شده بود دعاوی حقوقی متعددی در جزیره قشم ایجاد شود و افراد حقیقی متعددی مدعی مالکیت بر زمین‌های مردم و اهالی این جزیره و حتی ساختمان‌های دولتی شوند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان  در این مراسم گفت: چالش اسناد رفسنجان یکی از مشکلات مهم در جزیره قشم بود که بر اساس آن از حدود ۵۰ سال قبل ۷ هزار و ۱۴۲ فقره سند موسوم به اسناد رفسنجان بدون تعیین محدود دقیق تحویل افراد شده بود که این موضوع هم مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده و هم موانعی را در پیشبرد عمران و آبادانی این جزیره ایجاد کرده بود.

وی گفت: متأسفانه محدوده اسناد موسوم به رفسنجان تعریف نشده بود و به همین دلیل طی سالیان متمادی تعارضات متعددی به وجود آمده و پرونده‌های زیادی تشکیل شده بود که این موضوع موجب کاهش ثبات مالکیت در جزیره قشم شده بود.

وی افزود: بر این اساس، دستگاه قضایی استان هرمزگان با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک، دستگاه‌های اجرایی متولی و منطقه آزاد قشم به موضوع تعیین تکلیف اسناد رفسنجان جزیره قشم ورود کرد و خوشبختانه به یُمن سفر پر خیر و برکت ریاست قوه قضاییه  این مشکل ۵۰ ساله مردم قشم گره گشایی شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر اینکه با تعیین تکلیف اسناد رفسنجان از لحاظ مساحت و مختصات هیچ تغییری در این اسناد ایجاد نشده است، گفت: با این اقدام ضمن تعیین محدوده اراضی بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به همان میزانی که در اسناد موسوم به رفسنجان قید شده است، اسناد تک برگ برای مردم صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • چشم طبیعت، نمایشگاهی با الهام از زیبایی‌های طبیعت
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • (ویدئو) مجسمه‌های الهام گرفته از طبیعت
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعددی در محوطه باستانی نقش رستم
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان