Web Analytics Made Easy - Statcounter

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ فرنی با آرد برنج و نشاسته به همراه نکات مهم برای آماده سازی آن ها در این مطلب آموزش داده شده است. شما می توانید آن را در ماه مبارک رمضان و در وعده های افطار و سحری تهیه و میل کنید.

به گزارش ایمنا، در شب‌های ماه مبارک رمضان که افطاری دادن از ثواب ویژه ای برخوردار است، در شهرهای مختلف فرنی به عنوان دسر تهیه می‌شود که خواص بسیاری دارد، این غذای خوش طعم و مغذی انواع مختلفی دارد و استفاده از آن برای کودکان، افراد روزه دار و بدن‌سازان بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد لازم برای تهیه فرنی با آرد برنج آرد برنج ۴ قاشق غذاخوری شیر ۴ لیوان آب نصف استکان گلاب نصف استکان شکر ۴ قاشق غذاخوری هل ساییده شده نصف قاشق چای‌خوری دارچین، زعفران دم کرده، خلال پسته، گل سرخ برای تزئین طرز تهیه فرنی با آرد برنج

مرحله اول

ابتدا لیوانی دسته دار بردارید و ۴ لیوان شیر سرد را در قابلمه تفلون بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله ۴ قاشق غذاخوری آرد برنج را به شیر داخل قابلمه اضافه کنید. سپس نصف استکان آب، ۴ قاشق غذاخوری شکر و نصف قاشق چای‌خوری هل را به آن اضافه کنید و آن را کاملاً هم بزنید تا مواد حل و یکدست شوند.

مرحله سوم

مواد را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و آن را به صورت مرتب هم بزنید.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از اینکه مواد کمی غلیظ شدند، گلاب را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید.

مرحله پنجم

کاسه‌های مورد نظر خود را آماده کنید و پس از اینکه فرنی به غلظت لازم رسید، به سرعت آن را در کاسه‌های از قبل آماده شده بریزید.

مرحله ششم

در این مرحله برای تزئین فرنی‌ها می‌توانید در صورت تمایل از زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید. شما می‌توانید از گل سرخ، خلال پسته، خلال بادام، کنجد و دارچین برای تزئین آن استفاده کنید.

مرحله هفتم

فرنی آماده شده خود را در محیط آشپزخانه قرار دهید و اجازه دهید خنک شود سپس آن را داخل یخچال قرار دهید تا فرنی شما آب نیندازد.

نکات کلیدی در تهیه فرنی با آرد برنج شما می‌توانید عسل یا شیره را جایگزین شکر و پودر قند کنید. دقت کنید که در طول پخت فرنی حرارت باید ملایم باشد و به صورت مرتب آن را هم بزنید. اگر لحظه‌ای از هم زدن غفلت کنید باعث می‌شود که آرد برنج شما گلوله گلوله شود. آرد برنج را باید حتماً با شیر سرد به خوبی حل کنید تا گلوله گلوله نشود. اگر می‌خواهید فرنی زعفرانی یا شکلاتی درست کنید، در زمان اضافه کردن آرد به آن کمی زعفران یا پودر کاکائو اضافه کنید. فرنی زمانی که سرد می‌شود کمی سفت‌تر از حالت اولیه اش می‌شود بنابراین زمانی که می‌خواهید آن را از روی حرارت بردارید دقت کنید که نه سفت و نه شل باشد. اگر فرنی شما ته گرفت، مواد را از ته قابلمه هم نزنید و از ۲ میلی متر بالاتر آن را هم بزنید. این مقدار مواد اولیه برای ۲ نفر مناسب است. مواد لازم برای تهیه فرنی با نشاسته شیر ۲ لیوان نشاسته ۲ قاشق سوپ‌خوری گلاب ¼ قاشق چای‌خوری شکر ۲ قاشق غذاخوری وانیل نصف قاشق چای‌خوری دارچین، زعفران دم کرده، خلال پسته، گل سرخ برای تزئین طرز تهیه فرنی با با نشاسته

مرحله اول

ابتدا دو پیمانه شیر سرد را داخل قابلمه بریزید و دو قاشق غذاخوری نشاسته به آن اضافه کنید و هم بزنید تا شیر و نشاسته کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

سپس قابلمه حاوی شیر و نشاسته را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و تمام مدت مواد داخل قابلمه که روی حرارت ملایم گاز قرار دارد را با یک قاشق چوبی به آرامی هم بزنید. اگر می‌خواهید مقدار فرنی شما بیشتر باشد باید توجه کنید که به ازای هر یک پیمانه شیر باید یک قاشق نشاسته اضافه می‌شود.

مرحله سوم

هم زدن را ادامه دهید تا فرنی شما به غلظت دلخواهتان برسد. سپس در این مرحله شکر را همراه با وانیل و گلاب به فرنی اضافه کنید و کمی هم بزنید. مواد را از روی حرارت بردارید و داخل ظرف‌های مناسب سرو کنید. فرنی با نشاسته شما آماده است، می‌توانید روی آن‌ها را با دارچین یا خلال پسته و بادام تزئین کنید و در صورت تمایل آن‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا خنک شوند.

نکات تهیه فرنی با نشاسته توجه داشته باشید که در طرز تهیه فرنی با نشاسته ابتدا باید نشاسته را داخل شیر سرد خوب حل کنید و سپس مخلوط شیر و نشاسته را روی حرارت گاز قرار دهید. در هنگام طبخ فرنی مخلوط شیر و نشاسته را مدام باید هم بزنید تا گلوله نشود و قوام پیدا کند. اگر می‌خواهید فرنی شما خوشمزه‌تر شود می‌توانید یک یا دو قاشق غذاخوری به آن خامه اضافه کنید. فراموش نکنید که فرنی را روی حرارت ملایم گاز تهیه کنید تا ته نگیرید. کد خبر 489938

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چه غذایی افطاری ماه رمضان غذای سالم دسر و شیرینی چی بخوریم دستور پخت مواد غذايي طرز تهیه آشپزی آشپزی آسان آشپزی ایرانی رستوران گیاهی رژیم غذایی گیاه خواری گیاه خواری طرز تهیه فرنی تهیه فرنی با نشاسته تهیه فرنی با نشاسته فرنی ساده رژیم کم کالری طرز تهیه فرنی با نشاسته دستور پخت فرنی طرز تهیه فرنی مجلسی آموزش غذاهای ایرانی فرنی با ارد برنج فرنی با نشاسته شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تهیه فرنی با آرد برنج طرز تهیه فرنی فرنی با نشاسته ۴ قاشق غذاخوری قاشق چای خوری اضافه کنید شیر و نشاسته روی حرارت برای تزئین قرار دهید خلال پسته گاز قرار هم بزنید شیر سرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟

ایتنا - وقتی احساس افسردگی می‌کنید و فرصت ندارید کارهایی را انجام دهید که روحیه‌تان را عوض می‌کند، شاید این توصیه قدیمی را دنبال کنید که لبخند الکی بزنید تا شاد شوید.
اما آیا لبخند زورکی واقعا شادتان می‌کند؟ لایو ساینس می‌نویسد این سوال میان دانشمندان بحث‌برانگیز بوده است و پژوهش‌های سال‌های اخیر دست‌کم در محیط آزمایشگاهی نشان داده است اگر خودتان را وادار کنید لبخند بزنید، روحیه‌تان بهتر می‌شود، لبخند نه تنها حس شادی را تقویت می‌کند بلکه آن را ایجاد می‌کند.

در پژوهشی که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، محققان ۳۸۰۰ شرکت‌کننده از ۱۹ کشور جهان را بررسی کردند. آن‌ها از شرکت‌کنندگان خواستند به سه طریق لبخند بزنند: با نگاه کردن به تصویر فردی خندان و تقلید حالت چهره فرد توی عکس، با دنبال کردن دستور‌العمل‌های ماهیچه به ماهیچه در مورد نحوه لبخند زدن، با نگه داشتن یک خودکار با دهان.

در دو شیوه اول، شادی افراد افزایش پیدا کرد، اما نتایج گروه سوم نامشخص بود. در مجموع این تحقیق نشان داد که افراد با وجود ساختگی بودن لبخند می‌گویند احساس می‌کنند شادترند.

این مسئله که حالت‌‌های چهره می‌تواند بر احساسات تاثیر بگذارد به «فرضیه بازخورد حالت چهره» معروف است، و فقط در مورد لبخند صدق نمی‌کند؛ به‌عنوان مثال اخم کردن می‌تواند افراد را خشمگین‌تر کند.

سایر حرکات بدنی، مانند منقبض کردن ماهیچه‌‌ها، ممکن است باعث شود فرد از طریق نوع مشابهی از به‌اصطلاح بازخورد حسی‌ـ‌حرکتی احساس استرس و تنش بیشتری بکند.

اما دقیقا مشخص نیست که در مغز چه اتفاقی می‌افتد. برخی متخصصان معتقدند حالات چهره مانند لبخند یک مسیر عصبی خاص مرتبط با شادی را فعال می‌کند که یک واکنش بدنی کامل ایجاد می‌کند و مغز این واکنش را به شادی تعبیر می‌کند.

بر اساس پژوهشی دیگر، بازخورد چهره بر نحوه پردازش سایر اطلاعات احساسی تاثیر می‌گذارد یا سبب می‌شود افراد خاطرات توام با حالات چهره و احساسات خاص را به یاد بیاورند.

متخصصان مطمئن نیستند که آیا نتایج بیرون‌آمده از آزمایشگاه در دنیای واقعی صدق می‌کند یا نه، زیرا در زندگی واقعی داده‌های بسیار بیشتری به مغز وارد می‌شود. با وجود این، ضرری ندارد در طول روز چند بار لبخند بزنید و ببینید آیا روی خلقتان تاثیر دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید