Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به سخنان رئیس پارلمان اروپا گفت: مسکو با استفاده از تحریم‌ها، قصد تهدید کسی را ندارد، تصمیم روسیه در ممنوع الورود کردن ۸ مقامات اروپایی، پاسخ به اقدامات غیردوستانه اتحادیه اروپاست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان "داوید ساسولی" رئیس پارلمان اروپا درباره ممنوعیت ورود خود به خاک روسیه، در پیامی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «روسیه هرگز با استفاده از تحریم‌ها که اقدامی تلافی جویانه در پاسخ به ادامه تحریم‌های اتحادیه اروپاست، هیچ کس را تهدید نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

روز جمعه وزارت خارجه روسیه بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن فهرستی از اسامی هشت شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام شده که از این به بعد اجازه ورود به خاک فدراسیون روسیه را نخواهند داشت. این تصمیم مسکو پاسخ به اقدامات محدود کننده شورای اتحادیه اروپا در تاریخ 2 و 22  ماه مارس (اسفند و فروردین ماه) علیه شش شهروند روسیه است.  

بعد از آن داوید ساسولی در واکنش به این اقدام مسکو، اعلام کرد: «هیچ تحریم یا تهدیدی از جانب روسیه مقامات اروپایی را مجبور به سکوت نخواهد کرد.»

در این رابطه، روز گذشته "مارکوس ادرر" رئیس نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه اروپا در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه دعوت شده و یاداشت رسمی مربوط به اقدام تلافی‌جویانه روسیه در پاسخ به تحریم‌های قبلی این سازمان به وی تحویل داده شد.

در وزارت خارجه روسیه تأکید شد که طرف روسی این حق را برای خویش قائل است که در آینده نیز به هر اقدام غیردوستانه از سوی اتحادیه اروپا پاسخ مناسب بدهد.

واکنش اتحادیه اروپا به تحریم‌ 8 مقام ارشد اروپایی از سوی روسیهروسیه ورود 8 مقام ارشد اروپایی را به خاک خود ممنوع اعلام کرد

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار روسیه اتحادیه اروپا خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند


به گزارش تابناک به نقل از تاس، برلین اعلام کرد که قصد دارد در پی حمله سایبری روسیه به وب‌سایت‌های حزب سوسیال دموکرات آلمان «الکساندر لامبسدورف»، سفیر خود در مسکو را برای رایزنی فراخواند.

نماینده وزارت امور خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: «آنالنا بربوک، وزیر خارجه کشور تصمیم گرفته است تا سفیر آلمان در مسکو را برای رایزنی به برلین احضار کند».

 وی ادامه داد: «سفیر به مدت یک هفته در برلین می ماند و سپس به مسکو بازمی گردد».

وزارت خارجه آلمان وکیل موقت متخصص در امور روسیه را با ادعای حمله سایبری احضار کرده بود اما سفارت روسیه هرگونه ارتباط با این حمله از سوی هر ساختار یا نهاد دولتی روس را رد کرد.

 

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد