Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - تشکلات کارگری و کارفرمایی استان در دیدار با امام جمعه سنندج خواستار حمایت دولت از چرخه تولید و کارگران کردستان شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مدیرکل و تشکلات کارگری و کارفرمایی استان صبح امروز به مناسبت روز جهانی کار و کارگر با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهان صلواتی؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این حوزه و با بیان اینکه 171 انجمن و تشکل کارگری در استان وجود دارد، اظهار داشت: دین اسلام همواره نگاه ویژه‌ای به جامعه کار و کارگری داشته و بوسیدن دست کارگران توسط پیامبر گرامی اسلام(ص) بیانگر این امر مهم است.

وی با بیان اینکه چرخه تولید و اقتصاد کشور بر روی دوش کارگران زحمت‌کش است، افزود: باید نگاه ویژه‌تری نسبت به جامعه کار و کارگری باشد و از ائمه جمعه نیز انتظار می‌رود که در تریبون مساجد نقش و زحمات آنان را منعکس کنند، کما اینکه همواره علما، متنفذین و امامان مساجد به این امر مهم توجه داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با ذکر اینکه علی‌رغم شیوع و شرایط کرونایی، سعی بر این بوده که هفته کار و کارگر در استان به صورت پررنگ برگزار شود، تصریح کرد: در طول این هفته برنامه‌های مختلف و جلسات هم‌اندیشی برای رفع مشکلات این قشر تلاشگر برگزار و خوشبختانه ایستگاه کارگران بعد از چندسال در سنندج راه‌اندازی شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان: باید چند صنایع مادر در استان راه‌اندازی شود/ پیگیری مشکلات کارگران اولویت استدر جلسه تشکلات کارگری و کارفرمایی با نماینده ولی‌فقیه در کردستان چه گذشت؟

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک روز جهانی کار و کارگر اظهار داشت: از تلاش‌ها و زحمات این قشر تلاشگر و زحمت‌کش سپاسگزارم.

وی به حقوق و جایگاه کارگر در اسلام و از دیگاه پیامبر مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود مسئولان همواره در راستای خدمتگزاری به مردم تلاش کنند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه کارگران از شریف‌ترین طبقه و سودمندترین گروه در جامعه هستند، تصریح کرد: چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای کارگران در حرکت و چرخش بوده و حیات یک ملت مرهون زحمات کار و کارگر است و دین اسلام همواره به تکریم این بزرگمردان تأکید فرمودده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" افزود: تحقق شعار سال و رفع موانع پیش‌روی این حوزه، نیازمند پشتیبانی از تولید داخلی در عمل است.

ماموستا رستمی با ذکر اینکه دست توانمند کارگران می‌تواند چرخه تولید را بچرخاند، تأکید کرد: دولت باید همواره دست کارگران را گرفته و از این قشر حمایت عملی کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: گرچه اقداماتی در حوزه کار و کارگری استان انجام شده اما تا رسیدن به حد معمول و شرایط ایده‌آل، بسیار فاصله دارد که باید از هم‌اکنون برای رفع مشکلات و آینده آنان برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/481/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کار و کارگر چرخه تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل در حال حاضر ۲۷ هزار کارگر در واحدهای تولیدی دارای پروانه کسب در راستای توسعه اقتصادی استان، فعالیت می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • حمایت از بخش خصوصی سیاست استان است
  • حمایت از معلمان و کارگران بسترساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • نقش محوری کارگران در تحقق شعار سال