Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۳۸ درصد مراکز ما هنوز تهویه ندارند و ۳۸ درصد مردم نیز ماسک نمی‌زنند.

قدس آنلاین؛ علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه جلسه امروز با ریاست رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: تاخت و تاز ویروس‌های جهش یافته انگلیسی، آفریقایی و هندی در سراسر دنیا شدید شده است و کشور هندوستان با وضعیت حاد مواجه است و سیستم بهداشت و درمان این کشور ناتوان از پذیرش بیمار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: گونه غالب در موج چهارم ویورس انگلیسی هستند ویروسی که دیدید که سیستم سلامت انگلستان را به زانو در آورد و این ویروس در کشور ما با سرعت بالایی رو به افزایش گذاشت و خوشبختانه با رعایت پروتکل‌ها خصوصا بازاری‌ها در ۲۵ استان کشور وضعیت به ثبات نسبی رسیده است و روند افزایشی متوقف شده است و در ۱۵ استان روند نزولی آغاز شده است و در ۱۰ استان به اوج بیماری رسیدیم و انتظار می‌رود طی هفته آتی روند نزولی شود

رئیسی  ادامه داد: شش استان روند نزولی بیماری را طی نکرده‌اند و باید مراقبت بیشتری انجام دهند هرچند این استان‌ها هم به اوج بیماری نزدیک شده‌اند، بنابر این استان‌های تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان طی روزهای آتی به اوج بیماری می‌رسند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان و بوشهر با توجه به معرض در خطر بودن باید بیشتر رعایت کنند. صرف نظر از ورود ویروس جهش‌یافته مردم باید توجه کنند که توصیه‌های قبلی را با دقت و وسواس بیشتر انجام دهند تا از گسترش این ویروس‌ها در سطح استان جلوگیری شود.

وی افزود: در سطح کشور رعایت پروتکل‌ها افزایش نیافته است و رعایت در برخی استان‌ها ضعیف است و میانگین رعایت پروتکل‌ها ۶۱ درصد است. تشدید مراقبت مرزی در حال انجام است و ناجا و ارتش و سپاه در رابطه با کنترل مرز تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند و در این مدت اقدامات خوبی انجام شد و ۵۷۰۰ تبعه بیگانه که از مرزها در حال ورود به کشور بودند بازگشته شدند.

وی با اشاره به عدم صدور مجوز برای عدم ورود خدمه‌های کشتی‌ها خصوصا خدمه هندی‌ گفت: ورود این افراد در حال کنترل است، در هفته گذشته ۳۰۰ هزار بازدید انجام شده و بیش از ۵ هزار صنف متخلف پلمب شده‌اند. ۳۸ درصد مراکز هنوز تهویه ندارند و ۳۸ درصد مردم ماسک نمی‌زنند و ۴۰ درصد در فاصله‌گذاری مشکل داریم. رعایت پروتکل‌ها در مراکز ورزشی ۵۰ درصد است و بدترین جا از لحاظ میزان رعایت پروتکل‌ها سوپرمارکت‌ها و سپس نانوایی است.

رئیسی اظهار داشت: فاز یک واکسیناسیون به اتمام رسید و امیدوارم در فاز دو تا پایان این هفته  واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال به پایان برسد و از هفته آتی سایر گروه‌های سالمندان واکسن دریافت کنند. سامانه وزارت بهداشت آماده شده است و به اطلاع مردم خواهد رسید. نیازی به ثبت نام و مراجعه حضوری نیست و همکاران من از طریق تماس تلفنی و پیامک اطلاع رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا علیرضا رئیسی وضعیت شیوع کرونا ماسک رعایت پروتکل ها استان ها ۳۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی، بدون پروتکل‌های مرسوم تشریفاتی، وارد «بندرعباس» مرکز استان هرمزگان شد.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، رئیس عدلیه در راستای صیانت از بیت‌المال و احیای‌ حقوق‌ عامه‌ از یکی از مراکز مهم تجاری ـ صنعتی کشور در استان هرمزگان بازدید خواهد کرد.

همچنین در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

بنا بر اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات، انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس