Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@04:09:26 GMT

کلاهبردار پرونده برنده شدن در مسابقات رادیویی دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۴۰۴۴

کلاهبردار پرونده برنده شدن در مسابقات رادیویی دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس، کامیار چهری گفت: در هفته‌های اخیر چندین مورد گزارش کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی و به شیوه کارت به کارت از شهروندان استان به پلیس آگاهی اعلام شد و بررسی موضوع به صورت تخصصی از سوی کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس آغاز شد.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد که فردی ناشناس در تماس تلفنی با آنها اذعان داشته که آنان به علت خوش حسابی در پرداخت قبض و یا برنده شدن در مسابقه رادیویی، برنده سفر کمک هزینه سفر به عتبات عالیات شده و برای دریافت مبلغ جایزه باید از طریق دستگاه خودپرداز اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی اعلام کرد: با وجود هشدارهای مکرر پلیس مبنی بر عدم مراجعه افراد برای دریافت وجه به هر عنوان به دستگاه‌های خودپرداز و عدم ارائه اطلاعات حساب به افراد ناشناس، این افراد بدون توجه به توصیه‌های پلیسی به نزدیکترین خودپرداز مراجعه کرده و با شگرد خاص فرد کلاهبردار، از حسابشان به صورت غیرمجاز برداشت می‌شود.

چهری ادامه داد: با ادامه تحقیقات علمی و تخصصی کارآگاهان در رسیدگی به شکایت‌های دریافتی، سرانجام مأموران انتظامی موفق شدند فرد کلاهبردار را در یکی از شهرستان‌های استان البرز شناسایی کنند.

وی ادامه داد: با مشخص شدن محل سکونت این فرد و اعزام تیمی از مأموران انتظامی، سرانجام در چندین روز مراقبت نامحسوس از محل زندگی این فرد، متهم دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی استان دلالت شد.

وی تصریح کرد: در دستگیری این فرد چندین کارت که برای کلاهبرداری‌های تلفنی مورد استفاده قرار می‌گرفت کشف شد و فرد دستگیر شده نیز با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده به ۳۱ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این روش از شهروندانی در استان‌های تهران، بوشهر، قم، مرکزی، آذربایجان شرقی اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی بیان کرد: با توجه به احتمال کلاهبرداری‌های دیگر از سوی این فرد، تحقیقات تکمیلی با هماهنگی مرجع قضائی در این پرونده همچنان ادامه دارد.

کد خبر 5201749

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک کلاهبرداری تلفنی ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا گرگان بوشهر انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا ماه مبارك رمضان عکس استانها اردبیل کمک مومنانه همدان پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ اسرائیل در غزه در سراسر آمریکا ادامه دارد و در جریان دخالت پلیس، ۵۵۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط خود را با شرکت‌هایی که به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه کمک می‌کنند، قطع کنند.

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، برخی از دانشگاه‌ها از پلیس خواسته‌اند تا اعتراضات را پایان دهد که این مساله، به درگیری و دستگیری دانشجویان منجر شده است.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مراسم اصلی فارغ التحصیلی دانشجویان را که برای ۱۰ مه است، لغو کرد پس از آنکه ۹۳ نفر در پردیس لس آنجلس روز جمعه دستگیر شدند.

در کالج امرسون بوستون نیز ۱۰۸ نفر دستگیر شدند.

یکی از دانشجویان گفت: «همه جا پلیس حضور دارد.»

در پردیس دانشگاه اموری آتلانتا، ۲۸ نفر بازداشت شدند و شاخه محلی گروه فعال «صدای یهودی برای صلح» گفت که پلیس از گاز اشک آور و شوکر علیه معترضان استفاده کرد.

در دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون پلیس با سپر و باتوم به صفوف معترضان هجوم برد و ۳۳ نفر را دستگیر کرد.

در «سیتی کالج» نیویورک، افسران پلیس از اعتراضات عقب نشینی کردند و صدها دانشجو که در محوطه چمن پردیس «هارلم» جمع شده بودند، به اعتراضات خود ادامه دادند.

در دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا در هومبولت، دانشجویان از روز دوشنبه در ساختمان پردیس هستند و کارکنان در تلاش برای مذاکره هستند.

در دانشگاه کانکتیکات یک معترض دستگیر شد و افسران پلیس چادرها را برچیدند، در حالی که اعتراضات در دانشگاه استنفورد و پردیس نیوجرسی دانشگاه پرینستون ادامه دارد.

دانشگاه هاروارد از جمله دانشگاه‌هایی است که علیه معترضانی که چادر برپا کرده‌اند، اقدامی انجام نداده است.

در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، جایی که جنبش اعتراضی آغاز شد، مقامات دانشگاه همچنان در بن بست با دانشجویان قرار دارند.

پلیس هفته گذشته چادرها را برچید و بیش از ۱۰۰ نفر را دستگیر کرد، اما دانشجویان دوباره چادرها را در منطقه‌ای که چند هفته دیگر مراسم فارغ التحصیلی برگزار می‌شود، برپا کرده‌اند. مقام‌های دانشگاه به دانشجویان تا امروز به آنها فرصت داده‌اند تا این مکان را ترک کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد