Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی آشتاب روز شنبه به مناسبت روز کارگر در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و مدیران دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: امروز شاهد مهاجرت معکوس به روستاهای استان هستیم و با بهره برداری از این طرح ها نیز زمینه اشتغال پنج هزار و ۵۸۰ نفر فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته بخشی از کسب و کارها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد ادامه داد: سهم خدمات در اشتغال لرستان حدود ۴۰ درصد است بنابراین حفظ اشتغال و صیانت از نیروی کار در اولویت قرار دارد.

وی افزود: پارسال باتوجه به شرایط شیوع کرونا و ضرر برخی مشاغل، ۱۹۵ میلیارد تومان تسهیلات برای حفظ اشتغال ۲۴ هزار و ۵۸۶ نفر، پرداخت حقوق، مطالبات کارگران و تامین مواد اولیه مورد نیاز بنگاه ها پرداخت شد.

آشتاب گفت: پارسال ۹ هزار و ۷۰۸ مورد بازرسی از بنگاه‌ها انجام و ۶ هزار و ۹۱۲ ساعت نفر آموزش به منظور کاهش حوادث ناشی از کار ارائه شد که در نتیجه آن سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته این حوادث ۳۳ درصد کاهش داشت.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته ۶ هزار و ۸۹۰ پرونده به مراجع قضایی کارگری استان ارجاع و سه هزار و ۲۵۰ پرونده با صلح و سازش ختم شد.

وی با اشاره به اخراج ۴۶ نفر تبعه غیرقانونی از  واحدهای تولیدی استان و جایگزینی ۳۴ نفر بومی گفت: همچنین سال گذشته ۱۱۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و پنج میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به سه هزار و ۳۵ نفر فرزندان تحت حمایت بنیاد شهید، کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شد.

آشتاب ادامه داد: در راستای سفر معاونین وزیر کار به استان و با همکاری بانکهای توسعه و رفاه ۴۱۰ میلیارد تومان مشارکت در پروژه‌های عمرانی استان صورت گرفت که اقدام مثبتی ارزیابی می شود، همچنین ۳۹ بنگاه شهرک دام شهرستان چگنی در حال تکمیل پرونده است و کارخانه شیرخشک بروجرد و مرحله اول گاوداری ۶ هزار راسی دلفان تا پایان خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد.

۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر نامگذاری شده است.

برچسب‌ها تعاون روستایی کارگر اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاون روستایی کارگر اشتغال زایی تعاون روستایی کارگر اشتغال زایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اخبار کنکور میلیارد تومان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره تعاون کاشان در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون، کالا‌هایی همچون سیمان، گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دستبافت، لوله‌های چدنی، پلیکا، مفتول مسی، پی وی سی، میلگرد، لنت ترمز، لبنیات و مواد شوینده از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.


حسن اربابی افزود: استرالیا، اسپانیا، انگلیس، سوئد، کانادا، آلمان، روسیه، اتریش، هلند، ژاپن، چین، پاکستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان از جمله کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی بودند.


وی با اشاره به پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان گفت: مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش میباشد که در این زمینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.


اربابی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده ۲۲۳ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستا‌هایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برای هر اشتغال حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به ۶۳ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ۳۰۲ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شد