Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوقطبی ‎ظریف و ‎شهید‌ سلیمانی در کشور افتادن در تله دشمن، مردم را در میانه مشکلات تنها نگذاریم، مذاکرات وین با وجود دشواری‌ها و اختلاف‌نظر راضی‌کننده است، رهبر انقلاب روز یکشنبه با مردم سخن خواهند گفت برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دوقطبی ‎ظریف و ‎شهید‌ سلیمانی در کشور افتادن در تله دشمن، مردم را در میانه مشکلات تنها نگذاریم، مذاکرات وین با وجود دشواری‌ها و اختلاف‌نظر راضی‌کننده است، رهبر انقلاب روز یکشنبه با مردم سخن خواهند گفت از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۱۱ اردیبهشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوقطبی ‎ظریف و ‎شهید‌ سلیمانی در کشور افتادن در تله دشمن است

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت‌جام ، تایباد ،باخرز و صالح آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت:

تامین ‎منافع و ‎امنیت ملی ایران نیازمند ‎دیپلماسی هوشمندانه و ‎ بازدارندگی دفاعی است،ایجاد تقابل بین این دوبازوی قدرتمند ملی،زیانبار است،دو قطبی ‎دکتر ظریف و ‎شهید سردار سلیمانی در کشور،افتادن به تله دشمن است.

وزارت خارجه برای موفقیت در مذاکرات وین نیازمند حمایت است.هوشیار باشیم!

 

مردم را در میانه مشکلات تنها نگذاریم

محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «گاهی اخلاق و منش یک پهلوان، یک کشتی‌گیر روحیات نسلی از نوجوانان و جوانان را تغییر می‌دهد و از آنها انسان‌هایی خودساخته و با معرفت و مردم‌دار می‌سازد. روز گذشته در مراسم افتتاح خانه کشتی شهید صدرزاده که با همت مسئولان فدراسیون کشتی بازسازی شده است، حاضر شدم. با امکانات فراهم شده و با روحیه‌ و پشتکاری که در مربیان و ورزشکاران کشتی سراغ دارم، مطمئنم شیربچه‌های ایرانی در مسابقات المپیک هم کشورمان را مثل همیشه سربلند خواهند کرد.

قهرمان و پهلوان‌شدن فقط به بازوهای در هم پیچیده نیست. اگر برای خدا کار کنیم و بتوانیم گرهی از مشکلات مردم باز کنیم، خدا هم به کارمان برکت می‌دهد. همۀ مردم ما در این شرایط سخت و دشواری‌های معیشتی قهرمان هستند. در این شب‌ها دعا کنید تا بتوانیم باری از روی دوش مردم برداریم و آنها را در میانۀ مشکلات تنها نگذاریم.⁣

یا علی مددی...»

 

درباره انتشار فایل صوتی

علی ربیعی، سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت در یادداشت خود با عنوان "درباره انتشار فایل صوتی" نوشت: در روزهــــای گذشته ســــرقت و انتشــــــار زودهنگام و گزینشی و پخش القائی فایل صوتی مصاحبه با ظریف توسط تلویزیون وابســـته به دلارهای نفتی گـــام دیگـــــری برای «کشاندن جنگ به درون ایران» بود که پیش از این وعده آن را شنیده بودیم.

من معتقدم رسانه‌هایی که آزاداندیشانه می‌نویسند، نقد و مخالفت می‌کنند و بر اساس اعتقاد و عقیده خود همه ما را به چالش می‌کشند اگر ذات مستقلی داشته باشند مورد احترام هستند ولی تلویزیونی که با پول کشوری اداره می‌شود که منافع ملی آن کشور در کوچک‌سازی ایران نه فقط در این سال‌ها بلکه از زمان‌های دیرین بوده و فلسفه وجودی خود را در وابستگی به قدرت‌های جهانی در تعارض علیه ایران قرار داده، چیزی جز جاسوسی و بخشی از عملیات روانی علیه ملت نیست و دریغم می‌آید نام رسانه برای آن بکار ببرم.

از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ اتحادی بین کشورهای نفتی بدخواه ایران، رژیم اسرائیل و تندروهای امریکایی شکل گرفت که برنامه حمله نظامی به ایران و کشاندن جنگ به داخل ایران را در دستور کار خود قرار دادند.

حافظه تاریخی ملت ما فراموش نمی‌کند بازتاب این استراتژی شوم در تلویزیون فارسی زبان مورد نظر نمایان بود که همراه با نگرانی‌های رژیم اسرائیل و تغذیه کننده دلاری خود برنامه‌سازی تبلیغاتی می‌کرد.

با هوشمندی و تدبیر در مردان میدان دفاعی و سیاسی، دولت ایران واکنش سیاسی هوشمندانه‌ای با عدم خروج از برجام نشان داد و از سویی دیگر مانورهای قدرت ملی با محوریت سردار شهید قاسم سلیمانی این متجاوزان را در توطئه عملیات نظامی علیه ایران ناکام گذاشت.

بعد از آن ناکامی به یاری استراتژی «داغ کردن زمین ایران» در کنار تحریم‌گران برآمدند و از هر فرصتی برای تحریک و ناامید کردن مردم دریغ نمی‌ورزیدند و حتی زمانی که ترامپ در انتخابات اخیر شکست خورد اینان همانند صاحبانشان در تلویزیون خود سوگنامه سیاسی می‌سرودند.

این اتحاد ضد ایرانی، با روی کار آمدن دولت بایدن سه استراتژی را دنبال کردند: یکی عدم به ثمر نشستن برجام با تلاش برای تأثیرگذاری بر طرف‌های برجامی ایران، سپس ایجاد تنازع بین ایران با طرف‌های برجامی و در نهایت ایجاد اختلاف در داخل ایران و کشاندن نزاع به داخل و به هم ریختن انسجام داخلی در کشور.

پیروزی قاطع «میدان» و «دیپلماسی» مانع از آن شده بود که تحقق این هدف با کشاندن جنگ نظامی به داخل کشور انجام بگیرد و اکنون رسانه‌ای که در طول سالیان اخیر دریغی در حمایت از جنگ و تحریم علیه مردم ما نداشته در اوج استیصال خود این فرصت را غنیمت شمرد که با افروختن آتش جنگ روانی، نزاع موعود را این‌بار با ردای تفرقه‌افکنی در سه سطح نخبگان حاکمیتی با یکدیگر، مردم و مسئولان و در نهایت مردم علیه یکدیگر با تحریک گرایش‌ها و جناح‌های سیاسی در داخل، به جامعه ایرانی تسری دهد.

 

 

مذاکرات وین با وجود دشواری‌ها و اختلاف‌نظر راضی‌کننده است

محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری مذاکرات وین را با وجود دشواری‌ها و اختلاف‌نظرموجود، مثبت و راضی‌کننده دانست و گفت:‌ مذاکرات روزهای سرنوشت‌سازی را می‌گذراند و با وجود برخی دشواری‌ها، اما در فضای آن مثبت است و اگر روند با همین شکل پیش برود، شاهد پیشرفت‌هایی در وین خواهیم بود.

به گفته رئیس دفتر رئیس جمهوری، تلاش دولت و تیم مذاکره کننده ایران، گفت‌ وگو در چارچوب ترسیم شده توسط مسئولان ارشد کشور و تحقق شروط بیان شده از سوی مقام معظم رهبری است و در این مسیر می‌کوشیم در گفت‌وگوها با رعایت همه ملاحظات و قوانین و چارچوب‌های ابلاغی،‌ به احیای برجام و رفع تحریم نایل آییم. 

واعظی چشم‌انداز آینده اقتصاد کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت بزرگ ایران،‌بدون تردید روزهای خوبی در انتظار اقتصاد کشور و معیشت مردم خواهد بود و دولت دوازدهم می‌کوشد بدون فوت وقت از هر فرصتی برای نیل به این هدف استفاده کند. 

سفر منطقه ای ظریف 

رئیس دفتر رئیس جمهوری به سفرهای منطقه‌ای وزیر امورخارجه اشاره و خاطرنشان کرد: همواره اعلام کرده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با همسایگان خود را یک هدف راهبردی می‌داند و با توجه به منافع مشترک منطقه‌ای، از گفت‌وگو و همکاری با همسایگان استقبال کرده است. 

وی افزود: سفر ظریف به چند کشور همسایه نیز گامی در همین راستاست و با توجه به زمینه‌های همکاری‌های مشترک و توسعه روابط و همچنین ضرورت گفت‌ وگوهای درون‌منطقه‌ای برای مقابله با چالش‌های منطقه این سفر انجام شده و خوشبختانه به نتایج خوبی رسیده است. 

واعظی در پاسخ به پرسشی در خصوص روابط ایران و عربستان، اذعان داشت: ما همواره در سالهای گذشته اعلام کرده‌ایم که در راستای دوری از تنش، تقویت همکاری‌ها و بسط فضای گفت‌وگو آماده تعامل با کشور همسایه عربستان سعودی هستیم و هنوز هم بر همین موضع استواریم. 

وی خاطرنشان کرد: تقویت روابط ایران و عربستان بدون تردید به نفع منطقه است و می‌تواند در مسیر غلبه بر بسیاری از تنش‌ها و چالش‌های غیرضروری موثر باشد.

 

امروز؛ برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) عصر امروز شنبه به منظور بررسی و جمع‌بندی نتیجه کار گروه‌های کارشناسی سه‌گانه هسته‌ای، تحریمی و ترتیبات اجرایی در سطح روسای هیأت‌ها برگزار می شود.

 

قرار است پس از این جلسه هیأت‌های مذاکره‌کننده به پایتخت‌ها بازگردند.

 

در روزهای گذشته کارگروه‌ها و هیأت‌ها با برگزاری جلسات فشرده به بحث‌ و بررسی درباره متون پرداخته‌اند.

 

رهبر انقلاب روز یکشنبه با مردم سخن خواهند گفت

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به صورت زنده از طریق شبکه های رسانه ملی با مردم سخن خواهند گفت. این سخنرانی همزمان از سایت Khamenei.ir، شبکه یک سیما، شبکه خبر و رادیو سراسری پخش خواهد شد.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار رهبر انقلاب روز یکشنبه با مردم سخن خواهند گفت مذاکرات وین راضی کننده منطقه ای هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: تمام محصولات فرهنگی مرتبط با کنگره سه هزار شهید استان طی برگزاری یک نمایشگاه در محضر مقام معظم رهبری به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سردار منصور شوقانی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: تمام محصولات فرهنگی مرتبط با این کنگره طی برگزاری یک نمایشگاه در محضر مقام معظم رهبری به نمایش در می‌آید.

وی افزود: پیشنهاد ما در بحث زمان برگزاری کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان، دهه اول اردیبهشت سال ۱۴۰۴ است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: تهیه و تولید فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی با ویژگی توجه به ظرفیت بالای شهدای والامقام سطح استان سمنان مدنظر است.

شوقانی تصریح کرد: توجه ویژه به عملیات مرصاد، از دیگر موارد و مباحثی است که در قالب برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان باید در دستور کار باشد.

کد خبر 748454

دیگر خبرها

  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی
  • وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است