Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه‌های ویژه‌ای را برای زائران و مجاوران حرم مطهر امام هشتم(ع) در شب‌های قدر تدارک دیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه‌های ویژه‌ای را برای زائران و مجاوران حرم مطهر امام هشتم(ع) در شب‌های قدر تدارک دیده که امسال نیز همچون سال گذشته، با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی، این برنامه‌ها طبق پروتکل‌های خاص و با حضور تعداد محدودی از زائران در صحن‌های حرم مطهر با مرکزیت صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم احیاء شب نوزدهم رمضان

مراسم احیاء شب نوزدهم با قرائت قرآن توسط حمید رضا احمدی وفا آغاز و در ادامه، دعای روح بخش جوشن کبیر توسط حجت الاسلام و المسلمین جعفر اسلامی فر قرائت خواهد شد.

بخش احیا این مراسم نیز از ساعت 23:30 تا یک بامداد با مرثیه سرایی حاج احمد واعظی آغاز و با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس و برگزاری مراسم احیاء ادامه خواهد یافت. پایان بخش مراسم نیز قرائت فرازی از سخنان امام رضا(ع) توسط حاج امیر عارف خواهد بود.

مراسم احیاء شب بیست و یکم رمضان

در شب بیست و یکم نیز مراسم با تلاوت آیات روح بخش قرآن کریم توسط کبیر قلندرزاده و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حاج علی برادران آغاز می شود. در ادامه پس از پخش کلیپی با موضوع «امامت، ولایت و عدالت»، جعفر ملائکه به مرثیه سرایی می‌پردازد و مراسم احیاء با سخنرانی حجت الاسلام ناصر رفیعی برگزار خواهد شد.

محفل ویژه قرآنی در احیاء شب بیست و سوم

ترتیل خوانی سوره های روم، دخان و عنکبوت، ویژه برنامه قرآنی شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است که جواد پناهی، رضا گلشاهی، احسان محمودی، و محمد عباسی، قاریان برجسته حاضر در این محفل خواهند بود.

در این شب دعای جوشن کبیر را حجت الاسلام و المسلمین شجاع قرائت خواهد کرد و حاج ابراهیم قانع نیز به مرثیه سرایی خواهد پرداخت.

آداب شب قدر در سیرۀ نبوی و فاطمی (س) / سه فضیلت لیلة القدر در روایاتروحانی: پروتکل‌های بهداشتی در مراسم شب قدر، حداکثری رعایت شودآیین‌های شب قدر در اردبیل بدون حضور جمعیت برگزار می‌شود

سخنران مراسم احیای شب بیست و سوم نیز حجت الاسلام و المسلمین عالی خواهد بود.

تدابیر ویژه بهداشتی و نظارتی

به همت معاونت خدمات زائران آستان قدس رضوی، در این شب‌ها امکانات بهداشتی، از جمله توزیع ماسک و ضدعفونی کردن صحن‌ها بیشتر می‌شود و با افزایش تعداد خادمان سلامت، نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل‌ها نیز تقویت خواهد شد.

چیدمان مناسب فرش‌ها در اماکن متبرکه برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز از جمله اقدامات مهم خادمان و خادمیاران در این شب‌ها خواهد بود.

با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی،   برنامه‌ها طبق دستور العمل های  خاص و با حضور تعداد محدودی از زائران در صحن‌های حرم مطهر با مرکزیت صحن پیامبر اعظم (ص) برگزار خواهد شد.

در این شب‌ها امکانات بهداشتی، از جمله توزیع ماسک و ضدعفونی کردن صحن‌ها بیشتر می‌شود و با افزایش تعداد خادمان سلامت، نظارت‌ها بر رعایت دستورالعمل‌ها نیز تقویت خواهد شد.

چیدمان مناسب فرش‌ها در اماکن متبرکه برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز از جمله  اقدامات مهم خادمان و خادمیاران در این شب‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت دستورالعمل ها حجت الاسلام مراسم احیاء برنامه ها شب بیست حرم مطهر احیاء شب خواهد شد صحن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود

جعفر رئیسیان زاده در این باره اظهار داشت: این برنامه با حضور تولیت معزز آستان قدس رضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران ارشد ملی و استانی، با هدف تجلیل از کارگران به عنوان ارکان اصلی تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، تدارک دیده شده است.
وی، با اشاره به اینکه این مراسم  روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این مراسم از ۲۵ هزار کارگر مشهدی به همراه خانواده‌هایشان تجلیل خواهد شد.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی خاطرنشان کرد:مدعوین به این مراسم از طریق کارفرمایان در کارخانجات مختلف شناسایی شده‌اند به طوری که سهمیه‌ای برای تجلیل از کارگران شاغل در هر کارگاه تولیدی و مجموعه فعال در امر تولید در نظر گرفته شده است.
رئیسیان زاده  ابراز داشت: ویژه برنامه های این مراسم شامل جشن خانوادگی، اجرای سرود و نماهنگ‌های مذهبی، برنامه‌های شاد برای کودکان، سخنرانی و نور افشانی است و در پایان مراسم، غذای متبرک رضوی به خانواده‌ها اهدا خواهد شد.
وی گفت: همچنین در این برنامه از تعدادی از کارگران نمونه که در راستای تولید کار ویژه و منحصر به فردی انجام داده‌اند نیز به نمایندگی از تمامی کارگران تقدیر به عمل خواهد آمد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • امنیت شغلی کارگران سبب آرامش جامعه می‌شود
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد