Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:00:16 GMT

ارتباط مستمر تولیدکننده و خریدار پوشش اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۶۵۲۶

ارتباط مستمر تولیدکننده و خریدار پوشش اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر دومین نمایشگاه مجازی محصولات عفاف و حجاب ماه مبارک همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) با هدف حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان پوشش اسلامی برگزار شد.
این نمایشگاه همه‌ساله ماه مبارک رمضان به عنوان بخشی از نمایشگاه قرآن کریم و با هدف حمایت از کالای ایرانی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تولید داخلی تشکیل می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد.
 این نمایشگاه مجازی سال٩٩ توسط تنی چند از فعالان حوزه حجاب و عفاف کشور و با حمایت مرکز شتابدهی رایمون و با دغدغه فرهنگی وارد عرصه حمایت از تولید کنندگان فعال حوزه حجاب و عفاف شد و با کمک گرفتن از فن آوری های نوین سعی در به حرکت در اوردن چرخ هایی تولید کنندگان عفاف و حجاب برداشت و به مسیر خود ادامه داد. تاکنون  ١٠٠ برند فعال حوزه حجاب در این نمایشگاه حضور دارند که با افزایش ٣۵ درصدی تولید کنندگان نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.
 این نمایشگاه در پنج بخش چادرهای مهمانی و اجتماع، مانتو و عبایای اسلامی، شال و روسری، لباس های کودک و نوجوانان و ملزومات حجاب است. بر اساس سند راهبردی سامانه حجاب در این نمایشگاه، هر آنچه یک بانوی مسلمان بتواند در اجتماع از آن استفاده کند، موجود است.
این نمایشگاه به صورت مجازی تولید کنندگان و مصرف کنندگان را در شرایط سخت اقتصادی در کنار هم قرار می دهد تا اندکی از آسیب هایی که شرایط کنونی به آنها تحمیل کرده است را جبران کند. از طرفی مصرف کنندگان نیز می توانند با قیمت مناسب محصولات را بدون حضور واسطه دریافت کنند.
نمایشگاه حجاب و عفاف با توجه به احساس خلاء و ضعفی که به سبب شرایط موجود در این حوزه بوجود آمد سال گذشته به عنوان گروه پیشتاز وارد عرصه شد و همراه با نظارت و حمایت از تولید کنندگان سعی کرد تا حجاب را به عنوان کالای فرهنگی با دسترسی بیشتر و قیمت ارزان‌تر به مردم عرضه کند.
در این نمایشگاه سعی می شود، گام های موثری برای  تعمیق الگوهای عفاف و حجاب در سطح جامعه و ارتقای فرهنگ مصرف کالای ایرانی و جایگزین کردن پوشش اسلامی ایرانی به‌جای پوشش نامتعارف به‌منظور فعال‌سازی همه ظرفیت‌های موجود حوزه طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب برای ایجاد جهش در تولید کشور در شرایط کرونایی و همچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری در دستیابی به سبک زندگی اسلامی ایرانی برداشته شود.
در این نمایشگاه ظرفیت‌های طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب؛ افزایش و توسعه خلاقیت، نوآوری و توسعه در مد و لباس اسلامی – ایرانی و ساماندهی آن؛ کمک به اشاعه و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه؛ فراهم ساختن بستر مناسب برای مخاطبان جهت دسترسی و خرید محصولات عفاف و حجاب؛ بسترسازی، به‌کارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی، ایرانی در عرصه پوشش و سبک زندگی و ارج نهادن چهره‌های ماندگار و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست‌اندرکاران موفق عفاف و حجاب انجام می شود.
علاقه مندان می توانند تا ۲۴ اردیبهشت ماه و همزمان با عید سعید فطر با مراجعه به پایگاه اینترنتی نمایشگاه مجازی محصولات حجاب و عفاف رمضان ماه مبارک رمضان www.hijab99.ir از محصولات شرکت های فعال حوزه حجاب و عفاف بازدید کنند.

کد خبر 5201917 مصطفی وثوق کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دومین نمایشگاه عفاف و حجاب نمایشگاه عفاف و حجاب چادر معرفی کتاب تازه های نشر ترجمه کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتشارات سروش ماه رمضان ۱۴۰۰ پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات دفتر نشر معارف دیدار شاعران با مقام معظم رهبری دیپلماسی فرهنگی رایزنی فرهنگی انتشارات راه یار کلاب هاوس محصولات عفاف و حجاب تولید کنندگان حجاب و عفاف حوزه حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهره الهیان، نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه رویداد روایت دختران ایران که رویدادی برای روایتگری پیشرفت ایران و دختران ایران است؛ اظهار کرد: کسی که در مسیر خدا حاضر بوده و عمل کند؛ خداوند اجرش را می‌دهد و اگر در این راه بمیرد هم شهید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های پیامبر اکرم در ارتقای جایگاه زن در جامعه گفت: اسامی نیکویی همچون ریحانه یا حُسنه از سوی رسول اکرم استفاده شد؛ پیامبر در زمانی که دختران در جامعه زنده به گور می‌شدند دختر خود را ام ابی‌ها نام نهاد.. این رویکرد پیامبر در زمان جاهلیت بود که اگر دختر خوب تربیت شود سپر پدر در برابر آتش خواهد بود.

امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز هم در جاهلیت مدرن قرار داریم متاسفانه ما کم کار کردیم و وضع اسف‌بار دختران در غرب را به خوبی نشان ندادیم. نماینده کنگره آمریکا او به این موضوع اشاره می‌کند که در آمریکا یک میلیون زن گرفتار مافیا‌های متعدد موجود در آن کشور هستند.

وی با بیان اینکه ما باید روایتگر حضرت زینب باشیم که تاریخ را تکان داد؛ ابراز کرد: حضرت زینب نه به خاطر دفاع از برادرش که برای دفاع از ولی زمان بود که عمل کرد. در این شرایط ما هم باید در دفاع از ولی از اسلام و انقلاب دفاع کنیم؛ در شرایطی که آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما در نظر گرفته است.

الهیان با بیان اینکه یکی از موضوعات کلیدی و مهم در رسانه‌ها وضعیت دختران است؛ تشریح کرد: عدم موفقیت دشمنان به معنای کم گذاشتن آنان نبود؛ آنان همه تلاش خود را کردند و حتی مطمئن بودند که کار نظام را تمام می‌کنند و در این مسیر همه دختران ما را هم می‌خواهند بی حیا و بی عفت کنند. 

روشنگری اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مدارس اقدامی مردمی است 
 
وی با بیان اینکه ترویج عفاف و حجاب صرفاً دولتی و حاکمیتی نیست؛ اضافه کرد: تحقق عفاف و حجاب و ناکامی تلاش دشمن در بی عفتی جوانان به دست نمی‌آید مگر اینکه مردم به صحنه بیایند. اقدام اتحادیه انجمن‌های اسلامی در روشنگری در مدارس هم اقدامی مردمی است و نمونه‌ای از یک اقدام مجاهدانه مردمی برای عفاف و حجاب است.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نوجوانان ما بی دفاع هستند فضای مجازی امروز قتلگاه نوجوانان ماست. اگر ما جدیت نداشته باشیم و نیرو‌های مردمی به کمک نیایند معلوم نیست که جبهه رسانه غرب چه بلایی بر دختر ایرانی می‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از این وضعیت ناشی از ناکارآمدی دستگاه تعلیم و تربیت است؛ توضیح داد: اگر دکتر صحرایی اینجا بودند حتماً من به موضوعات دیگری هم در خصوص ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت اشاره می‌کردم؛ اما طبیعی است که بخشی از وضعیت فعلی در ناکارآمدی و عمل نکردن به وظیفه‌ها در وزارت آموزش و پرورش بوده است. همه ما باید وضوح عفاف و حجاب را جدی‌تر بگیریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن می‌خواهد هویت ملی و غرور ملی ما را از بین ببرد. چه شده است که بخشی از فارغ التحصیلان ما در مدارس و دانشگاه‌ها بویی از هویت خود نبردند. این بحران هویت از کجا نشات می‌گیرد؟

الهیان با اشاره به اینکه فضای مجازی در حال قربانی کردن دختران است؛ خاطرنشان کرد: کاری که اتحادیه انجمن‌های اسلامی در حال انجام آن است ارتباط رودررو و حقیقی با دختران ماست؛ این ظرفیتی است که دشمنان آن را ندارند. در بیانیه گام دوم انقلاب هم که خطاب به جوانان انجام شده است در بند آخرش خطاب به جوانان این مسئله را رهبری بیان کردند که معنویت با عاطفه و مهر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • سردار رادان از نمایندگان مجلس برای حمایت از «طرح نور» تشکر کرد
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس برای حمایت از طرح نور
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است