Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@03:18:14 GMT

سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان در دستور کار است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۷۵۵۶

سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته معلم که در فضای باز اداره آموزش و پرورش قزوین برگزار شد؛ گفت: از روز یکشنبه ۱۲اردیبهشت هفته معلم آغاز می شود و برنامه های متنوعی در فضای مجازی پیش بینی شده که نشست خبری، گلباران مزار شهدا و تجدید پیمان با شهدا، دیدار با معلمان و امام جمعه، نشست ویدیو کنفرانس با رئیس جمهور و تجلیل از معلمان در فضای مجازی از آن جمله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او بیان کرد: معلمان سرمایه های ارزشمندی هستند که نقش محوری در رشد و تعالی جامعه دارند و اگر خوب قدر دانسته شوند به همبستگی اجتماعی و کارآمد شدن سایر حوزه ها کمک خواهد شد و فرزندان نیز یاد می گیرند قدردان معلمان خود باشند.
اصغری گفت: آموزش و پرورش مهمترین دستگاه اجرایی است که با رویکرد اخلاق محوری گام بر می دارد و در این مسیر در سال گذشته توانستیم با کمک همه معلمان و مدیران مدارس با ارتقای شش رتبه ای، وضعیت خود را بهبود بخشیم.
این مقام مسئول در ادامه اظهارکرد: توانمند سازی معلمان از رویکردهای امسال است تا کارها شتاب گیرد و دراین زمینه طرح سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان در حال اجراست و تلاش می کنیم زمینه رشد علمی و مهارتی همه معلمان را مهیا کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران در مورد نحوه نظارت بر تدریس معلمان در فضای مجازی گفت: حضور مستمر مدیران مدارس و معاونان آموزشی در کلاس های درس در فضای مجازی از کارهای انجام شده است که در این راستا در ۲۵۰۰کلاس درس تشکیل شده ورود کردیم و تدریس کنترل و رصد شد.
او گفت: در ارزیابی توان معلمان اگر اشکالی مشاهده شد رسیدگی و برطرف خواهیم کرد که در حال حاضر کمتر از یک درصد کم کاری و یا ضعف کیفی تدریس دیده شده است.
اصغری یادآورشد: در استان قزوین  ۱۷هزار و ۳۰۰معلم تدریس می کنند و این که کمتر از یک درصد آنها خطا داشته باشند قابل قبول است.
او گفت: نظارت بیشتری بر کلاس ها داریم و رویکرد مسئولیت پذیری حداکثری معلمان بدقت مورد توجه است تا در این ایام شاهد افت تحصیلی دانش آموزان نباشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: معلمانی که نیازمند توانمند شدن و توصیه فنی و علمی دارند را شناسایی کرده ایم تا برای ارتقای بنیهد علمی و مهارتی آنها اقدام شود.
او گفت: امروز در فضای مجازی امکان ارزیابی کیفی تدریس معلمان بهتر از قبل مهیا شده و سنجش صلاحیت و شایستگی فنی معلمان در حال انجام است تا به سمت فضای مطلوب برویم.
اصغری در خصوص نگرانی دانش آموزان پایه های نهم ودوازدهم از امتحان حضوری هم اظهارکرد: این تصمیم به دلایل کارشناسی در مرکز گرفته شده چون تاثیر این نمرات در آینده دانش اموزان نقش مهمی دارد و امکان آزمون غیر حضوری نیست.
او بیان کرد: ۴۰درصد نمرات دانش آموزان در کنکور تاثیر گذار است و ۲۵درصد وزن نمرات کنکور را پایه دوازدهم تشکیل می دهد و باید نمرات با اطمینان اعلام شود و در پایه نهم چون در انتخاب رشته موثر است نمی تواند غیر حضوری باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: از خبرنگاران درخواست می کنیم آنچه در لایه های پنهان جامعه وجود دارد به ما منتقل کرده و مدیران آموزش و پرورش و معلمان را پاسخگو کنید زیرا ما هم خود را مکلف می دانیم به خواسته های شما تن دهیم و پاسخگوی مردم باشیم.

48

کد خبر 1510430

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین مدیرکل آموزش و پرورش فضای مجازی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بردسکن گفت: از مجموع هزار کلاس درس که در بیش از ۲۰۰ فضای آموزشی احداث شده است تاکنون بیش از ۴۰ درصد از آنها هوشمندسازی شده است.


علی اکبر چراغیان افزود: هوشمندسازی کلاس های درس با هدف ایجاد بستری برای یادگیری مداوم، لذت بخش، عمیق، تقویت انگیزه، خلاقیت و ارتقای کیفیت  وبا کمک خیران و از منابع ادارات کل آموزش و پرورش و تجهیز و نوسازی مدارس استان خراسان رضوی صورت گرفته است.


استانداردسازی سیستم گرمایشی ۷ فضای آموزشی در بردسکن و روستاهای کوهپایه
مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: در راستای جلوگیری از حوادث احتمالی به همت مدیریت آموزش و پرورش و اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان عملیات اجرایی استانداردسازی سیستم گرمایشی ۷ فضای آموزشی در بردسکن و روستاهای کوهپایه این شهرستان آغاز شده است

 

چراغیان افزود: اعتبار تخصیصی برای  این تعداد طرح ۵۵ میلیارد ریال  است و تا ۵ ماه آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 

وی عنوان کرد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از مجموع ۲۰۰ فضای آموزشی شهرستان بردسکن به سیستم گرمایشی مجهز شده است.

دیگر خبرها

  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها
  • فضای مدارس استان قزوین فرسوده است
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • ۴۵ درصد دانش‌آموزان مازنی در فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن