Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو گفت وگو، اکبر حیدری با بیان اینکه مجامع از منظر قانون غیرقانونی هستند، در این باره توضیح داد: بنا بر اعلام سازمان بازرسی کل کشور به دلیل اینکه اساسنامه مورد عمل به صورت فوق العاده در مجمع به تصویب نرسیده و حق انتخاب کردن و انتخاب شدن بیش از ۵۰ درصد مردم در مجامع روشن نیست، احساس می‌شود مباحث وارد شده توسط سازمان بازرسی کل کشور هنوز رفع نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه انتخابات باید تا رفع این موارد و حفظ حق مردم و رعایت قانون، به تعویق بیفتد، افزود: برخی مراجع قضائی در این رابطه احکامی صادر کرده اند.

در ادامه پوریا خاوری، مسئول درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک سهام عدالت با اشاره به اینکه ما برگزار کننده مجمع هستیم و آنچه را که سازمان بورس به عنوان نهاد بالادست از رهبری دریافت کرده، واگذاری وظیفه آزادسازی سهام عدالت به شورای عالی بورس است.

وی معتقد است مردم هرچه سریع‌تر باید به حق اصلی خود برسند و خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم نسبت به وجه سهام عدالت خود حساب ویژه باز کرده اند.

خاوری معتقد است این نهاد به عنوان خدمتگزار در کنار مردم ایفای نقش می‌کند و غیرقانونی بودن انتخابات مجمع را صراحتاً رد کرد و افزود: اصلاً این بحث در کار نیست.

وی ادامه داد: شرکت‌های زیر مجموعه سازمان بورس موظف هستند از قوانین تبعیت کنند.

خاوری در ادامه سخنان دیگر مهمان برنامه که تاکید کرد در رابطه با غیر قانونی بودن نامه ارائه شده است، گفت: درباره اظهارات آقای حیدری در خصوص سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه، بهتر است نماینده‌ای از این سازمان‌ها در این باره صحبت کنند!

حیدری در این میان تأکید کرد ما مدافع حق سهامداران و شرکت‌ها هستیم و یادآور شد که رهبری لزوم انتقال سهام را به صاحبان تاکید کردند و در نامه اخیر دفتر رهبری به شورای بورس تکلیف شده است که انتخاب مدیران در چارچوب آئین نامه مصوب شورای عالی بورس باشد ولی اتفاق کنونی، خارج از چارچوب آئین نامه و بدون تصویب اساسنامه و نیز تحقق مشارکت واقعی مردم است.

خاوری هم خطاب به دیگر مهمان برنامه درخواست کرد که حیدری اطلاعات خود را به روز کند

سپس حیدری خاطرنشان کرد: در جلسات مربوط به شورای عالی بورس حضور داشته و در ریز جزئیات و مذاکرات قرار دارد.

خاوری گفت: این بحث شما دقیقاً مغایر صحبت ماست.

سپس حیدری افزود: آئین نامه اجازه‌ای به شورای عالی بورس نداده است.

خاوری نیز اضافه کرد: مصوبه‌ای که ۴ مراد ۹۹ ضمیمه شده است در خصوص دعوت به مجمع اشاراتی دارد.

حیدری این اظهارات را «تفسیر به رأی» تلقی کرد و ادامه داد: اساسنامه باید در مجمع فوق العاده به تصویب برسد.

پس از آن خاوری تصریح کرد: اینگونه نیست که فقط چند نفر از اعضای هیئت مدیره شورای عالی بورس در جلسه حضور دارند و در شورای عالی بورس از نهادهای مختلف، نمایندگانی حضور دارند که اگر مصوبه‌ای صادر می‌شود، مورد تأیید همگان است.

کد خبر 5202015

منبع: مهر

کلیدواژه: سهام عدالت کانون شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت ویروس کرونا بانک مرکزی ایران قیمت نفت قیمت دلار اقتصاد آمریکا شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت دلار نهاده های دامی کرونای هندی بورس تهران بورس بازار سرمایه شورای عالی بورس سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل

معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار ملک این تعاونی روی گسل در شهر شهید باقری خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران اظهار کرد: در خصوص پلاک ثبتی موصوف در شهرک شهید باقری به درخواست تعاونی مسکن کارکنان سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، موضوع در دستور کار کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به استقرار ملک شهرک شهیدباقری روی گسل موجود و برای استفاده حداکثری از توان علمی و اجرایی کشور با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان مرجع قانونی امکان حداکثر بارگذاری سازه‌ای با رعایت جمیع عوامل موثر از جمله مقررات ملی ساختمان تعیین و بر آن اساس میزان تراکم ساختمانی و سایر ضوابط شهرسازی و معماری مشخص و پس از طی روال قانونی ابلاغ شود.

وی همچنین یادآور شد: ضرورت تهیه طرح ویژه مجموعه مصلی امام‌خمینی (ره) و صیانت از حریم مصلی در جلسه شورای‌عالی با حضور وزیر راه و شهرسازی و اعضای شورا و نمایندگان مصلی امام‌خمینی، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران مطرح و با توجه به نقش، جایگاه، اهمیت، رسالت ملی و فراملی مجموعه مصلی این طرح بررسی شد.

دانشجو گفت: این اراضی با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از فرصت‌های مکانی با عملکردهای ویژه، نقش بی‌بدیلی در هویت فرهنگی شهر تهران دارد. بنابراین با هدف پاسخگویی به تغییر و تحولات رخ داده و ساماندهی وضعیت موجود و گذشت حدود دو دهه از تهیه طرح‌های مختلف برای این مجموع منحصر به فرد، تهیه طرح ویژه برای این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی