Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:14:37 GMT

کارگران و معلمان دوبال دستیابی به پیشرفت و تعالی هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۸۱۵۱

کارگران و معلمان دوبال دستیابی به پیشرفت و تعالی هستند

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این بیانیه آمده است: معلمان با بهره‌گیری از سیره و روش انبیاء الهی چراغ هدایت انسان و کسب علم و معرفت هستند و کارگران پرتلاش، تمامی آموزه‌های معلمان را به فعالیت درآورده و چرخ‌های تولید و اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورند.

این شورا افزود: روز جهانی کارگر فرصت مغتنمی برای بازشناسی جایگاه این قشر، تقدیر و برنامه ریزی برای ارتقای سطح رفاه کارگران و استفاده حداکثری از توان و تخصص آنان است، چرا که نیروی انسانی ماهر، متعهد و کارآمد از مهم ترین و بنیادی ترین الزامات حرکت یک جامعه در مسیر پیشرفت و توسعه و رونق تولید است که می‌تواند نقطه اتکای کشور در شرایط جنگ اقتصادی و نیل به اهداف والای جهش تولید و استقلال و شکوفایی اقتصادی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: همچنین روز معلم که به یاد دانشمند و عالم برجسته جهان اسلام علامۀ شهید، آیت الله استاد مرتضی مطهری نامگذاری شده، فرصتی برای تبیین نقش حساس، حیاتی و مقام والای معلم در تربیت نسل های آینده کشور به عنوان برترین سرمایه‌های انسانی و ملی کشور و همچنین تأثیر بی‌بدیل آنان در شکل دهی به افکار و تفکرات جامعه است. بدون شک؛ دانش، تعهد، تخصص و مسئولیت پذیری این قشر می‌تواند جامعه را به سمت موفقیت سوق داده و هرگونه لغزش در این مسیر نیز لطمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهدداشت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت روز جهانی «کارگر» و روز ملی «معلم» از تمام مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواست با اهتمام جدی به جایگاه این عزیزان، برنامه ریزی مناسب د جهت تکریم بیش از پیش و افزایش سطح نقش سازنده آنان را در تولید و پیشرفت کشور در دستور کار قرار دهند و رشد و بالندگی جامعه را ارتقا دهند.

برچسب‌ها شهید مرتضی مطهری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کارگر روز معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهید مرتضی مطهری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کارگر شهید مرتضی مطهری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کارگر روز معلم اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به جایگاه رفیع شغل معلمی گفت: اهمیت کار معلمی به اندازه‌ای است که اگر بخواهیم آینده جامعه بشری را ببینیم، باید به تلاش امروز معلمان و اساتید نگاه کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت _ در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم، در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت پاسداشت مقام معلم، اظهار کرد: کار معلمی قابل ارزش‌گذاری نبوده و حق معلم‌ها به هیچ عنوان قابل ادا کردن نیست.

وی افزود: پرداختی به معلم‌ها نه ادای حق معلمی، بلکه تنها جبران بخش کوچکی از زحمات معلم‌ها برای گذران زندگی است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به جایگاه رفیع شغل معلمی، گفت: اهمیت کار معلمی به اندازه‌ای است که اگر بخواهیم آینده جامعه بشری را ببینیم، باید به تلاش امروز معلمان و اساتید نگاه کنیم.

وی گفت: تک تک شاگردان یک معلم یا استاد امانت‌هایی هستند که به او سپرده شده‌اند و هر چه معلم برای شاگردانش بیشتر دل بسوزاند و با آمادگی بیشتری در کلاس‌های درس حاضر شود، تأثیر او در تعلیم و تربیت شاگردانش بیشتر خواهد بود، اگر هم معلمی نسبت به مسئولیت خود بی‌توجه باشد به همان اندازه شاگردانش دچار خسران خواهند شد.

غفوری با اشاره به تأثیرگذاری بالای معلمین بر شاگردانش گفت: هنر معلم این است که شاگردانش را ضمن آشنا کردن با کتاب خدا و علوم الهی، با عقلانیت، تفکر و تعقل بار بیاورد تا انسان‌هایی تربیت کند که منشأ تولید علم و فکر شوند و در آینده هم بتوانند نسل بعد را به خوبی تربیت کنند.

وی تاکید کرد: اگر نسلی افتخارآفرین و منشأ تحول و پیشرفت می‌شود، باید موفقیت آن‌ها را در وجود اساتید و معلم‌های نسل قبل جست‌وجو کرد.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: دانش‌آموزان امروز در حالی در آینده نزدیک عهده‌دار اداره امور کشور خواهند شد که همه داشته‌های خود را از اساتید و معلم‌های خود آموخته‌اند.

وی سپس اشاره‌ای هم به رخدادهای این روزهای دانشگاه‌های آمریکا داشت و گفت: اخیراً یکی از تحلیل‌گران غربی گفته بود ما قبلاً فکر می‌کردیم امام خمینی (ره) تنها دانشگاه‌های ایران را متحول کرده، اما گویی ایشان یک مأموریت دنباله‌دار داشته و هنوز در حال احیای دانشگاه‌های دنیا است که ظاهراً این مأموریت امروز به سمت دانشگاه‌های آمریکا رفته است.

غفوری ادامه داد: یکی دیگر از مشاوران امنیتی سابق آمریکا در یک برنامه زنده تلویزیونی ادعا کرده ایران در خیزش این روزهای دانشگاه‌های آمریکا دست دارد، غافل از اینکه آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا می‌گذرد ریشه در موج گرایش جهانیان به اسلام دارد.

وی سپس اشاره‌ای هم به مشکلات اقتصادی کشور داشت و گفت: دولت سیزدهم در حالی کشور را تحویل گرفت که بدهی فراوانی از دولت قبل به جا مانده بوده و شرایط کشور به لحاظ اقتصادی به‌گونه‌ای بود که تحلیلگران اقتصادی ادامه کار دولت را بدون چاپ پول شدنی نمی‌دانستند، اما با وجود همه مشکلات اقتصادی این دولت حتی در ماه اول هم به سمت چاپ پول نرفت.

امام جمعه کرمانشاه اضافه کرد: امروز در حالی شاهد رشد اقتصادی چهار درصدی یا به ادعای برخی کارشناسان اقتصادی شش درصدی در کشور هستیم که رشد اقتصادی کشور در ۱۰ سال گذشته متوقف بود.

وی افزود: شرایط اقتصادی کشور رو به بهبود است و به یاری خداوند در آینده دولت می‌تواند خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد.

کد خبر 748929

دیگر خبرها

  • آینده جامعه بشری به تلاش امروز معلمان و اساتید بستگی دارد
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • نباید با لغزش یک مسئول یا یک گروه توپخانه خود را به سمت یکدیگر فعال کنیم
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند
  • کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • دولت امنیت شغلی کارگران را فراهم سازد/ کارگر رکن تولید
  • نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران