Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، صبح دوشنبه، ششم اردیبهشت‌ماه، بیست وسومین آیین پویش ره سلامت، آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا با حضور وزیر بهداشت و درمان، استاندار اصفهان، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه و مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولاد مبارکه دغدغه تأمین اکسیژن بیمارستان‌ها را برطرف کرد

طاهره چنگیز، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان، در این مراسم و ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: از شرکت فولاد مبارکه به پاس همراهی یک‌ساله با دانشگاه علوم پزشکی تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: آنچه بارها و بارها گفته شده این است که فارغ از کمک‌های ریالی شرکت فولاد مبارکه در مقابله با کرونا، با تأمین رایگان اکسیژن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توسط این شرکت به آسودگی خاطر در تأمین این ماده حیاتی برای بیماران مبتلا به کرونا رسیدیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: اهمیت و ضرورت اقدام شرکت فولاد مبارکه آنجا نمایان می‌شود که مراکز درمانی با محدودیت تأمین اکسیژن و تجهیزات تانک اکسیژن و عدم دسترسی به اکسیژن‌سازها مواجه بودند که با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان برطرف شد.

چنگیز با بیان اینکه اقدام شرکت فولاد مبارکه در تأمین رایگان اکسیژن موردنیاز مراکز درمانی به دغدغه تأمین اکسیژن برای بیماران کرونایی خاتمه داد، گفت: تأمین اکسیژن رایگان توسط شرکت فولاد مبارکه به نیاز مراکز درمانی استان اصفهان، استان‌های هم‌جوار و حتی برخی بیمارستان‌های شهر تهران پاسخ داد.

وی خاطرنشان کرد: داروی اصلی بیماران مبتلا به کرونا اکسیژن است؛ به بیان دیگر دارویی مهم‌تر از اکسیژن برای این بیماران وجود ندارد. امیدواریم سایر صنایع که به‌نوعی با اکسیژن به‌عنوان یک محصول فرعی سروکار دارند هم به کمک بیمارستان و مراکز درمان بیایند. اگر این اتفاق رخ دهد دیگر لازم نیست بیمارستان‌های کشور با دغدغه تأمین اکسیژن مواجه باشند.

همراهی پیوسته فولاد مبارکه با مردم؛ از مقابله با کرونا تا کمک به تحصیل دانشجویان

سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان، نیز در این حاشیه این جلسه در خصوص اقدامات این شرکت در دوران شیوع کرونا اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور، فولاد مبارکه به‌عنوان یک شرکت مسئولیت‌پذیر تلاش کرد در کنار مردم قرار بگیرد و در شرایط خاص و ویژه کشور کمک‌های بسیاری را ارائه داد.

وی ادامه داد: اختصاص بودجه قابل‌توجه برای خریداری تجهیزات موردنیاز بیمارستان‌های تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی و ارائه اکسیژن رایگان به بیمارستان‌های کشور ازجمله اقدامات مهم فولاد مبارکه و شرکت‌های تابعه نظیر فولاد هرمزگان، فولاد سنگان، فولاد امیرکبیر کاشان و ... در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت محسوب می‌شود.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان با توجه به قرار گرفتن کشور در موج چهارم کرونا عنوان کرد: در حال حاضر و با شروع موج چهارم کرونا همچنان مهم‌ترین نیاز یک بیمار کرونایی اکسیژن است. بر اساس سخن پزشکان زمانی که فردی به بیماری کرونا مبتلا می‌شود، 7 برابر گذشته به اکسیژن نیاز دارد بنابراین فولاد مبارکه تلاش کرده است مهم‌ترین فاکتور موردنیاز بیمارستان‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا بیمارستان‌ها دغدغه‌ای در خصوص تأمین اکسیژن نداشته باشند.

نقوی خاطرنشان کرد: اقدامات حوزه بیماری کرونا تنها یکی از اقدامات مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه به شمار می‌رود. این شرکت در مسائل دیگری مانند آب، محیط زیست، تحصیل دانشجویان در دوران کرونا و ... نیز اقداماتی انجام داده اما این روزها اقدامات کرونایی با توجه به حساسیت شرایط و خطر پیش روی مردم، به‌صورت خاص از سوی شرکت فولاد مبارکه دنبال می‌شود.

نقش مهم شرکت فولاد مبارکه در مقابله با شیوع کرونا

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، با اشاره به اقدامات شرکت‌ها به‌ویژه فولاد مبارکه در مقابله با کرونا اظهار کرد: در مسیر بسیج ملی مقابله با کرونا شاهد مشارکت بخش‌های مختلف اعم از انجمن‌ها و مؤسسات غیردولتی، خیریه‌ها، نهادهای مردمی، سازمان‌ها و بخش خصوصی شامل سازمان‌های تجاری و صنعتی بودیم.

وی افزود: در این راستا شرکت‌هایی که سابقه بیشتری در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی داشتند، کمک‌های شایانی کردند که امیدواریم ارتقا پیدا کند.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: بخشی از این یاری‌رسانی در قالب پویش ره سلامت به فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و مشارکت نشان‌های تجاری آغاز شد. شرکت فولاد مبارکه و تعدادی از شرکت‌های بزرگ در استان‌های مختلف، نقش قابل‌توجهی در تأمین اکسیژن موردنیاز و پشتیبانی در حوزه‌های دیگر ایفا کردند که قابل‌تحسین بوده و امیدواریم که در ماه‌های آتی ادامه داشته باشد.

جهانپور ادامه داد: شرکت‌های بسیاری ازجمله فولاد مبارکه در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، نه‌تنها در محدوده جغرافیایی خودشان بلکه به استان‌های دیگر نیز کمک‌های شایانی کردند. حوزه مسئولیت‌های اجتماعی برای برندها و شرکت‌های مختلف، حوزه‌ای است که علاوه بر تعهدات انسانی و اخلاقی در حوزه توسعه سازمان‌ها و مسیری که در آینده پیش رو دارند تسهیلگر خواهد بود.

در بیست وسومین آیین پویش ره سلامت، آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا، وزیر بهداشت و درمان از حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، به دلیل اقدامات مؤثر این شرکت در مدیریت بحران کرونا اعم از تأمین اکسیژن رایگان بیماران مبتلا به کرونا و تجهیز مراکز درمانی تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: شرکت‌هایی هم در توسعه اکسیژن سازهای بیمارستان‌ها مشارکت کردند که شرکت فولاد مبارکه با توجه به توانایی در تولید اکسیژن در این مسیر گام‌های مهمی برداشت.

وی اضافه کرد: اقدامات شرکت فولاد مبارکه به تأمین اکسیژن رایگان مراکز درمانی محدود نمی‌شود بلکه در دیگر حوزه‌های موردنیاز گام‌های مؤثری برداشت. اقدامات مهم شرکت‌ها و برندهایی نظیر شرکت فولاد مبارکه در راستای مسئولیت اجتماعی و ارتقاء بسیج ملی مقابله با کرونا فهرست مبسوطی است.

متن لوح مذکور بدین شرح است:

جناب آقای مهندس عظیمیان

مدیرعامل محترم مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

باسلام؛

نظر به نامه شماره 12/2/14594/پ مورخ 1399/09/18 رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اصفهان، بدین‌وسیله از همکاری حمایت و مساعدت‌های مالی و تجهیزاتی جنابعالی جهت کنترل بیماری کووید-۱۹ تشکر و قدردانی می‌نمایم.

امید است در ادامه راه نیز بتوانیم از مساعدت‌ها و همدلی‌های ارزشمند جنابعالی و دیگر مسئولین محترم کشورمان بهره‌مند گردیم و هر چه زودتر شاهد سلامتی و شادابی مردم عزیز کشورمان باشیم.

دکتر سعید نمکی

پربیننده ترین خط تولید ماشین لباس‌شویی سام افتتاح شد سه میلیون تن فولاد گم شده، کجا رفت؟ تقاضای جهانی برای طلا کاهش یافت بسته پیشنهادی وزارت صمت برای تحقق شعار سال عبور از مرز تولید ماهانه ۲۱هزار و ۵۵تن ورق فولادی در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سعید نمکی فولاد مباركه شرکت فولاد مبارکه مسئولیت های اجتماعی فولاد مبارکه اصفهان دانشگاه علوم پزشکی فولاد مبارکه مقابله با کرونا اکسیژن رایگان استان اصفهان مراکز درمانی تأمین اکسیژن بیمارستان ها مراکز درمان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوب و بد قلیان‌ اکسیژن

اخیرا بحث عرضه نوعی خاصی از قلیان با عنوان «قلیان اکسیژن» در برخی کافی شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها خبرساز شده؛ موضوعی که گویا در راستای اجرای طرح مطالعاتی وزارت بهداشت در ۱۰ استان کشور است؛ چراکه متخصصان و مسئولان سلامت همواره نسبت به شکستن قبح استعمال قلیان در میان خانواده‌ها و استعمال آن به صورت گروهی و سرگرمی و در نهایت هم افزایش چندین برابری مصرف آن در زنان و مردان و بروز عوارض قلبی و تنفسی ناشی از آن در سنین پایین‌تر، هشدار داده‌اند. 

قلیان  اکسیژن یا گازN۲O چیست؟

کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت در مصاحبه با خبرنگار تحریریه جوان قدس در مورد ماهیت و آنچه قلیان اکسیژن خوانده می‌شود، گفت: سهم اکسیژن از ترکیب گازهای به کار گرفته شده قلیان اکسیژن حدود ۸۰ درصد است و نیتروژن می‌تواند به میزان ۵ درصد به ترکیب گازها اضافه شود. موضوع و نام قلیان اکسیژن غلط‌انداز و شبهه‌ناک است، نام اصلی آن N۲Oهست. عنوان قلیان اکسیژن باعث می‌شود افراد فکر کنند اکسیژن بیشتری دریافت می‌کنند، باید بگویم اینطور نیست. مدت هاست در کشورهای مختلف روی کاربردهای غذایی و دارویی این گاز مطالعه می‌شود.

جهانپور افزود: در کشورما هم بیش از ۱۵ سال است که روی گاز (N۲O) یا همان «قلیان اکسیژن» مطالعه می‌شود. این گاز مجوزهای اولیه را برای استفاده‌های پزشکی دریافت کرده بود ولی در کافی‌شاپ‌ها به صورت مجاز عرضه نمی‌شد. طبق شنیده‌ها در سال‌های اخیر وزارت بهداشت در قالب یک طرح آزمایشی، این محصول را جهت بررسی کاهش مصرف سایر محصولات دخانی عرضه کرده است اما تاکنون نتیجه قطعی آن مشخص نیست.

استفاده از گاز اکسیژن باعث عوارض عصبی می‌شود

وی در مورد ضررهای استفاده این گاز گفت: ممکن است این محصول موجب کاهش میل افراد به سایر محصولات دخانی شود، اما قطعا آسیب‌هایی هم دارد. یکی از بارزترین عوارض استنشاق این گاز تا امروز دفع و کاهش ویتامین‌ها ازجمله B۱۲، کم خونی، عوارض عصبی، لرزش دست، حالت خنده یا خلسه و کاهش فشار خون بوده است.

جهانپور با تاکید بر اینکه این قلیان به طور کلی عارضه مرگ را به دنبال ندارد، بیان کرد: عدم ترویج و تبلیغات این محصول از سمت وزارت بهداشت، عدم ارائه به سنین پایین و ارائه هشدارهایی چون عدم رانندگی بعد از استنشاق باید قبل از توزیع عمومی «قلیان اکسیژن» صورت بگیرد. افرادی که این محصول را استفاده می‌کننئ باید در نظر داشته باشند که تا چند ساعت پس از استنشاق این گاز از انجام فعالیت‌هایی چون رانندگی، استفاده از دوچرخه، اسکوتر، موتورسکلیت و یا کار با وسایلی که نیازمند دقت بالا و هوشیاری و خطر ساز است، خود داری کنند؛ زیرا ممکن است ضریب دقت و هوشیاری این افراد تا چند ساعت کاهش یابد.

وی افزود: استفاده از واژه «قلیان اکسیژن مجوزدار» ترویج تلقی شود. حتی اگر این محصول عوارض و پیامدهایش کمتر از سایر دخانیات و یا داروهای روانگردان باشد؛ قاعدتا سیاست ترویج، سیاست درستی نیست، یعنی نباید تبلیغ شود، زیرا مصرف تفننی آن هم آسیب‌هایی دارد و در کشور ما تبلیغات کالای آسیب‌رسان به سلامت ممنوع است.

سخنگوی پیشین وزارت بهداشت در پایان گفت: باید در ترویج یا تبلیغ «قلیان اکسیژن» احتیاط کرد ولی در عین حال ممنوعیت مطلق و عدم عرضه هم ممکن است این محصول را به زیر زمینی شدن ببرد که مشکلات، عواقب و پیامدهای بدی داشته باشد.

خدابخش حکیمی- خبرنگار تحریریه جوان قدس

 

دیگر خبرها

  • خاندوزی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای تأمین مالی با نرخ ترجیحی تأیید شد
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن