Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@03:33:37 GMT

ولکنش انگلیس به تعویق انتخابات فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۰۳۶۴

ولکنش انگلیس به تعویق انتخابات فلسطین

خبرگزاری فارس: «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در واکنش به تعویق انتخابات فلسطین، ضمن ابراز تاسف، خواستار تعیین تاریخی جدید برای برگزاری آن شد.

راب اعلام کرد: ناامیدکننده است که انتخابات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به تعویق افتاده است. مردم فلسطین باید از حقوق دموکراتیک خود بهره ببرند—و اسرائیل باید مطابق با توافقنامه اسلو به فلسطینی‌ها در اورشلیم شرقی (قدس شرقی اشغالی) اجازه رای دادن بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخابات مدت‌هاست به تاخیر افتاده و من خواهان تعیین سریع تاریخ جدید هستم.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بامداد جمعه به طور رسمی به تعویق افتادن انتخابات در سرزمین‌های فلسطین را اعلام کرد و گفت که برگزاری انتخابات منوط به امکان مشارکت قدس اشغالی در این انتخابات است.

پبشتر برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که به خاطر عدم پذیرش برگزاری انتخابات در قدس اشغالی از سوی تل‌آویو، احتمال دارد که محمود عباس انتخابات را به تعویق بیاندازد.

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ بیست‌ودوم مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی در تاریخ سی‌ویکم ژوئیه ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ اوت (۹ شهریور) در فلسطین برگزار شود.

پیشتر «نیکلای ملادینوف» هماهنگ کننده سازمان ملل در امور خاورمیانه هم خواستار تعیین زمان جدیدی برای انتخابات فلسطین شده بود.

از سوی دیگر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه به این مسئله واکنش نشان داد.

بورل با صدور بیانیه‌ای گفت: «تصمیم به تعویق انداختن انتخابات از پیش برنامه‌ریزی‌شده فلسطین که شامل انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ مه نیز می‌شد، بسیار ناامیدکننده است».

منبع: فردا

کلیدواژه: دومینیک راب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غوغای هواداران فلسطین در باشگاه سلتیک انگلیس | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، فریاد هواداران فضای باشگاه سیلتیک در بریتانیا را پر کرده است در ادامه می‌توانید این ویدئو جالب را ببینید.

منبع: همشهری

کد خبر 848326 برچسب‌ها انگلیس ویژه ورزشی اسرائیل فوتبال فلسطین ورزش

دیگر خبرها

  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی
  • حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی+فیلم
  • فیلم/ سنگ‌ِتمام هواداران سلتیک انگلیس برای فلسطین
  • غوغای هواداران فلسطین در باشگاه سلتیک انگلیس | ویدئو
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌ها
  • تحریف تاریخ، تضعیف شیعه و باقی توطئه‌‌ها
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • پیش بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان
  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!