Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسکات میلر فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان، طی اظهاراتی نگرانی خود را از هدف قرار گرفته شدن نیرو‌های خود توسط شبه نظامیان آن هم پس از گذشت اتمام زمان تعیین شده برای خروج نظامیان آمریکایی و خارجی از افغانستان ابراز کرد.

وی با بیان اینکه احتمال حمله به نظامیان بیگانه پس از اول می‌یعنی همان زمان مورد توافق با طالبان برای عقب‌نشینی نیرو‌های خارجی از افغانستان، در این کشور حضور دارند، وجود دارد اقدام به توجیه بدعهدی آمریکایی‌ها در خروج از افغانستان آن هم به زبان تهدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکات میلر گفت: در این موضوع اشتباه نکنید.

فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان ادامه داد: ما آمادگی مقابله و استفاده از ابزار‌های نظامی بمنظور واکنش به هرگونه حمله‌ای علیه ائتلاف و حمایت از نیرو‌های امنیتی افغانستان را داریم.

در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ ترامپ با طالبان به این توافق رسیده بود که تا اول می‌سال ۲۰۲۱ نظامیان آمریکایی را از افغانستان خارج کند و حال با جو بایدن، رئیس جهور جدید آمریکا تصمیم گرفته تا این اقدام را تا ۱۱ سپتامبر به تاخیر بیاندازد.

طالبان نیز در واکنش به این تصمیم بایدن، آن را سرپیچی دانسته و راه را برای هرگونه اقدامی علیه نظامیان آمریکایی باز کرده است.

این موضوعات در حالی مطرح می‌شود که ناتو نیز اعلام کرده است که نیرو‌های خود را از افغانستان خارج خواهد کرد.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز چندی پیش از وجود احتمال‌های متفاوت پس از خروج آمریکا از افغانستان خبر داد و گفت: ما گروهی از احتمال‌ها را در دست داریم که ممکن است افغانستان پس از خروج ما با آن رو به رو گردد.

وی تاکید کرد: بدترین این حالت ها، فروپاشی دولت افغانستان، ارتش، نیرو‌های امنیتی و افتادن کشور در یک جنگ داخلی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی طالبان نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود

مرزبانی کشور در اطلاعیه‌ای ضمن توضیح درباره سوءتفاهم مرزی پیش آمده بین نیرو‌های مرزبانی و طالبان اعلام کرد: ۶ مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند.

 

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه که شامگاه پنجشنبه منتشر شد، آمده است: بعدازظهر امروز (۶ اردیبهشت) تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیرو‌های طالبان مواجه می‌شوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیرو‌های طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کابوس اونانا دست از سر یونایتد برنمی‌دارد! (عکس)
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟