Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@13:16:24 GMT

دیدار رئیس موساد با بایدن درباره ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۳۶۴۲

دیدار رئیس موساد با بایدن درباره ایران

فرارو- همزمان با انتشار اخبار مثبت از مذاکرات وین اسرائیل نیز به تلاش های تخریبی خود علیه این مذاکرات افزئده است. رسانه‌های اسرائیلی بامداد یکشنبه از دیدار «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که دیدار کوهن و بایدن شامگاه جمعه (به وقت محلی) در کاخ سفید برگزار شده و دو طرف درباره «تهدیدهای ایران» و دیگر مسائل گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، پیش از دیدار رئیس موساد با رئیس‌جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با کوهن تماس گرفته و مواردی را درخصوص ایران به وی گوشزد کرده تا به بایدن انتقال دهد.

به گفته رسانه‌ها دیدار کوهن و بایدن از پیش برنامه‌ریزی نشده بود.

این شبکه همچنین گزارش داد که در این دیدار، مقام‌های ارشد شورای امنیت ملی آمریکا نیز حضور داشتند.

وبگاه آمریکایی «آکسیوس» اما در این باره نوشت: «کاخ سفید این دیدار را مخفیانه نگاه داشته و هیچ بیانیه‌ای درباره آن صادر نکرده است».

به نوشته این پایگاه خبری، کاخ سفید هنوز حاضر نیست به سوالات درباره دیدار بایدن و کوهن پاسخ داده یا جزئیاتی از آن ارائه کند.

هفته قبل بود که کوهن، «مئیر بن شبت» مشاور امنیت داخلی، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، برای گفت‌وگو با همتایان آمریکایی خود در خصوص ایران وارد واشنگتن شدند.

«جنیفر ساکی»‌ سخنگوی کاخ سفید نیز در آن زمان گفت اطلاعات جدیدی را از دور دوم مذاکرات احیای برجام در وین به هیأت مقام‌های صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده‌اند، ارائه می‌کنند.

تلاش های اسرائیل در حالی انجام می شود که مذاکرات ایران و قدرت های جهانی در وین به مرحله سرنوشت سازی رسیده و خبرهای مثبتی از آن منتشر می شود. 

روز گذشته نشست جمع بندی کمیسیون برجام برگزار شد و پس از آن عباس عراقچی رییس تیم مذاکره کننده ایران گفت که بر سر رفع بسیاری از تحریم ها توافق شده است.

برخی رسانه‌های غربی حتی یک قدم پیشتر گذاشتند و اعلام کردند که ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام به توافق رسیده‌اند. البته به نظر می رسد هنوز اختلافاتی وجود دارد. 

 

 

منبع: فرارو

کلیدواژه: اسرائیل ایران برجام رییس موساد جو بایدن کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نیچروان بارزانی به تهران

وبگاه «روداو» گزارش داد نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق قرار است روز یکشنبه برای دیدار با مقام‌های ارشد ایران به تهران سفر کند.

به گزارش مشرق، این پنجمین سفر بارزانی به ایران طی ده سال گذشته است و او قرار است در سفر جدید با برخی از مقام‌های ایران از جمله «سید علی خامنه‌ای»، رهبر معظم انقلاب اسلامی، «ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور ایران و «محمد باقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کند.

سفر پیشین نیجروان بارزانی به ایران در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ (آگوست ۲۰۲۱) برای شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی اتفاق افتاده بود.

روداو نوشته ایران و منطقه کردستان عراق روابط خوبی با یکدیگر دارند و بارزانی در همایشی در ماه آوریل در سلیمانیه گفت که ایران در موفقیت اقتصادی این منطقه نقش داشته است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • ملی‌پوشان فوتسال به دیدار رئیس جمهور می‌روند
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • ادعای کاخ سفید: از حمله رژیم صهیونیستی به رفح نگرانیم
  • خبرها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح