Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@21:22:09 GMT

55 هزار پرس غذای گرم بین مددجوی کردستانی توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۴۲۸۲

55 هزار پرس غذای گرم بین مددجوی کردستانی توزیع شد

محمدرسول شیخی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در حال 153 هزار مددجو در قالب 73 هزار  خانوار در کردستان زیرپوشش خدمات کمیته‌امداد امام(ره) هستند.

به گفته وی، در راستای اطعام این عزیزان در مجموع یک‌میلیارد و 270 میلیون تومان هزینه شده که با مشارکت خیرین و مردم نوعدوست استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: امسال همزمان با ماه مبارک رمضان در قالب سومین مرحله از اجرای رزمایش«ایران همدل» به صورت میانگین روزانه 4 هزار پُرس غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

شیخی‌زاده افزود: آشپزخانه تهیه و پخت غذای نیازمندان و مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان توسط این نهاد در سنندج و سایر شهرستان‌ها راه‌اندازی شده و تا این لحظه 55 هزار و 380 پرس غذای گرم در بین مددجویان زیرپوشش توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌هایی که آشپزخانه پخت غذا وجود ندارد براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توزیع بسته‌های غذایی به صورت جیره خشک در حال انجام است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه در قالب افطاری ساده شامل خرما و آش و غیره نیز 8 هزار پرس با صرف 137 میلیون تومان در بین مددجویان توزیع شده است، افزود: از آغاز مرحله سوم رزمایش تا کنون  8 هزار 619 بسته حمایتی به ارزش 2 میلیارد تومان در سطح استان توزیع شده و این مهم تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

به گفته شیخی‌زاده، تا کنون تقریبا یک سوم از کل جامعه زیرپوشش کمیته امداد کردستان در قالب این رزمایش اطعام شده‌اند که امیدواریم بتوانیم در مدت زمان باقیمانده نسبت به اطعام سایر مددجویان اقدام کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: تمام خیرانی که تمایل به مشارکت در کمک به نیازمندان در این ماه را دارند می‌توانند با مراجعه حضوری و یا شماره گیری کد #۰۸۷*۸۸۷۷* و یا واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۷۷۴۳  کمک‌های خود را  اهدا کنند.

انتهای پیام/2330/71 

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل کمیته امداد کردستان کردستان اطعام ایتام مددجویان کمیته امداد کردستان شیخی زاده کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی

دکتر فرزام بیدارپور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ نفر در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی در شهرستان های بیجار، سقز و مریوان دچار مسمومیت شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

بیدار پور با بیان اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولا غیرقابل شناسایی هستند، بیان کرد: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

دکتر بیدارپور تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌