Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:45:36 GMT

پیشگیری از ترک تحصیل فرزندان زندانیان در اولویت قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۴۴۴۷

پیشگیری از ترک تحصیل فرزندان زندانیان در اولویت قرار گیرد

به گزارش ایرنا پژمان پروین روز دوشنبه با حضور در منزل خانواده یکی از زندانیان در حاشیه شهر اهواز اظهارداشت: از مادران خانواده زندانیان خواسته می‌شود تا با جدیت امر تحصیل فرزندان خود را پیگیری کنند.

وی ادامه‌داد: در این راستا نیز اداره کل زندانهای استان و انجمن حمایت از زندانیان، همه توان خود را بکار خواهند گرفت تا نبود پدر خانواده منجر به ترک تحصیل فرزندان آنها نگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروین پیشگیری از ترک تحصیل فرزندان زندانیان را یکی از اولویت‌های کاری انجمن حمایت از زندانیان استان عنوان‌کرد و افزود: به رغم وجود مشکلات مختلف به واسطه زندانی بودن سرپرست خانوار، مسئولان اداره کل زندان‌های استان در کنار این خانواده‌ها خواهند بود تا بخشی از مشکلات آنها را رفع و مورد پیگیری قرار دهند.

 مدیرکل زندانهای استان خوزستان ادامه‌ داد: انجمن حمایت از زندانیان نیز در کنار خانواده خواهد بود تا بتواند با اقدامات حمایتی خود، بخشی از حجم مشکلات آنان را در دوران نبود سرپرست خانواده کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی، خانواده زندانیان را عائله نظام می‌داند گفت: بر همین اساس معیشت، رفاه و رفع مشکلات آنان در دوران نبود سرپرست خانواده؛ دغدغه جدی برای مسئولان مربوطه است؛ به همین منظور تقویت انجمن حمایت از زندانیان از برنامه‌های مهم تحولی نظام قضایی محسوب می شود که از سوی رییس این قوه در حال پیگیری است.

بر اساس این گزارش، با همت انجمن حمایت از زندانیان اهواز در ماه مبارک رمضان، ۶۰۰ کارت خرید رفاه کمک معیشتی به خانواده زندانیان نیازمند در این شهرستان اهدا شد.

برچسب‌ها انجمن حمایت از خانواده زندانیان اداره کل زندان های استان خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انجمن حمایت از خانواده زندانیان اداره کل زندان های استان خوزستان انجمن حمایت از خانواده زندانیان اداره کل زندان های استان خوزستان اخبار کنکور انجمن حمایت از زندانیان خانواده زندانیان تحصیل فرزندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: از مجموع این ۵ هزار و ۲۷۴ نیکوکار، ۳ هزار و ۱۰۱ نفر برای نخستین‌بار حامی فرزندان ایتام و محسنین استان شده‌اند و بقیه از حامیان فرزندان سایر استان‌ها بوده‌اند که در ماه مبارک رمضان به جمع حامیان فرزندان استان پیوسته‌اند.
محمدی افزود: ۸ هزار و ۶۸۷ نفر از ایتام و فرزندان محسنین استان در سامانه اکرام ثبت‌نام شده‌اند، که ۲ هزار ۲۴۴ نفر یتیم و بقیه فرزند محسنین هستند.
وی ادامه داد: طرح محسنین شامل فرزندان دارای سرپرست است، اما پدر خانواده علیرغم میل باطنی‌اش به دلیل کهولت سن، بیماری و از کارافتادگی و یا علل دیگر، توان اداره زندگی را ندارد.
محمدی با اشاره به کسب موفقیت‌های تحصیلی و شغلی توسط ایتام و فرزندان محسنین خاطرنشان کرد: هر ساله تعدادی از این فرزندان در دانشگاه‌های معتبر کشور در رشته‌های پزشکی، مهندسی، بهداشت و درمان، دانشگاه فرهنگیان و ... پذیرش می‌شوند و در آینده نه تنها خود بلکه خانواده‌شان نیز از تحت پوشش خارج می‌شوند.
وی با اشاره به روش‌های مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: نیکوکاران علاقه‌مند به مشارکت در این طرح می‌توانند با ارسال پیامک به شماره تلفن همراه ٠٩٩١٢٠۵٩٣۴٩، مراجعه به سایت Ekram.Emdad.ir، ارسال عدد ۰۳۸ به ٣٠٠٠٣٣٣٣ و یا مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد در سطح استان سهمی در تأمین نیاز‌های اقتصادی فرزندان خانواده‌های نیازمند (تأمین هزینه‌های تحصیلی، پوشاک و هزینه‌های جاری) داشته باشند.

دیگر خبرها

  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری