Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد عزیزی که قرار است دو قاب از ضربت خوردن حضرت امیر(ع) را در دو میدان تهران اجرا کند گفت: تجمع جمعیت حس دیگری به شبیه‌خوان منتقل می‌کند که اجرای آنلاین این حس را ندارد. دو قاب از ضربت خوردن حضرت علی(ع) در دو میدان تهران اجرا می‌شود

 احمد عزیزی هنرمند عرصه تعزیه‌ درخصوص فعالیت این روزهای خود به هنرآنلاین گفت: ما امسال با توجه به اینکه وضعیت کرونا نسبت به سال گذشته بدتر شده برنامه تعزیه نداریم و از طرف هیچ ارگانی برای اجرای برنامه دعوت نشده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته دو برنامه به من پیشنهاد شده که قرار است در منطقه‌های 11 و 4 اجرا کنم ولی تعزیه نیست. در واقع از من خواسته شده به مناسبت شب‌های احیا قابی از ضربت خوردن حضرت علی را بدون کلام و با موسیقی اجرا کنم. قرار است این برنامه‌ها روزهای دوشنبه ۲۱ و چهارشنبه ۲۳ ماه مبارک رمضان در میدان‌های مختلف این مناطق برگزار شود.

این تعزیه‌خوان در پاسخ به این سوال که چرا امسال همچون سال گذشته نمایش تعزیه را به صورت آنلاین برگزار نمی‌کنند، توضیح داد: به خاطر وضعیت کرونا اجازه این کار را ندادند. البته یکی از دوستان به نام آقای مجید خوسروان چند برنامه از طریق نهاد رهبری دانشگاه علمی کاربردی به صورت آنلاین برگزار می‌کند ولی من فعلاً برنامه‌ای ندارم.

عزیزی با بیان اینکه اجرای آنلاین بد نیست ولی آن حسی که در اجرا با جمعیت منتقل می‌شود در آن وجود ندارد، ادامه داد: ما سال گذشته به مدت 10 شب در پنهه رودکی اجرا داشتیم که در آن اجراها فاصله‌گذاری‌ها رعایت شده بود. آن اجراها از طریق نمایش نت هم پخش مستقیم داشت که در طول آن 10 شب حدود 150 هزار نفر بیننده آن را تماشا کردند. آن موقع شدت کرونا به اندازه الآن نبود.

او گفت: اگر جمعیت باشد حس دیگری به شبیه‌خوان دست می‌دهد که اجرای آنلاین این حس را نمی‌دهد. البته امنیت مردم برای ما اهمیت دارد. امنیت خود بچه‌های تعزیه هم مهم است.

این شبیه‌خوان اظهار داشت: ما سالیان سال در جاهای مختلف تعزیه و نقالی اجرا می‌کردیم و تعزیه‌های مختلفی را می‌خواندیم که با استقبال خوبی هم مواجه می‌شدند ولی از سال گذشته تاکنون با این وضعیت روبرو شده‌ایم. امیدوارم خداوند که بالاترین قدرت‌هاست کمک کند تا ریشه این بیماری کنده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همسر یکی از دوستان من به نام امیر سیدصالحی که از شبیه‌خوان‌های حرفه‌ای کشور است همراه با بچه نوزادش از دنیا رفتند. اگر یک نفر از بچه‌های تعزیه‌خوان کرونا بگیرد و به خانه برود ممکن است به سایر اعضای خانواده هم منتقل کند. امیدوار هستیم که وضعیت آرام شود و در آینده این مراسم‌ها را باشکوه برگزار کنیم./هنرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ضربت خوردن حضرت سال گذشته شبیه خوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در این جلسه گفت: به مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه در تهران حدود ۵ هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی (ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند